Nie każdy kocha sport. Regularne treningi, pakowanie torby na siłownię, wyjście na jogging lub choćby dłuższy spacer nie zawsze stanowią punkt obowiązkowy w tygodniowym kalendarzu danej osoby, natomiast trudno wyobrazić sobie kogokolwiek, kto nie rozpoznałby logo pewnej firmy produkującej obuwie, odzież i akcesoria sportowe.
Nike + Jacquemus = Swoosh bag
Torebka „Swoosh bag” jest wynikiem rozpoczętej w 2022 roku współpracy Nike z paryskim projektantem Jacquemus’em. Projekty powstałe w ramach kooperacji od początku cieszyły się ogromną popularnością, a pomarańczowe od podeszwy aż po czubki palców buty Floridian JF1 sneaker sprzedały się w całości w rekordowo szybkim czasie. Producenci wróżą podobny sukces modelowi Air Max 1 również opatrzonemu logo słynnego projektanta.
Zamieszczone na instagramowym profilu marki zdjęcie kobiecej dłoni ściskającej pasek od saszetki „Swoosh bag” jedynie podkręca apetyt fanów na kolejne akcesorium z kolekcji Jacquemus’a. – Zgadnijcie kto jest twarzą – można przeczytać pod fotografią. Znawcy mody i sportu bez trudu rozpoznali, że chodzi o mistrzynię świata w biegu na 100 metrów, Sha'Carri Richardson. Zdradziły ją nie tylko liczne tatuaże na przedramieniu, ale też unikatowe, wielocentymetrowe, spiłowane w idealny szpic, utrzymane w kolorystyce pudrowego różu — bodaj najdłuższe paznokcie wśród współczesnych sportsmenek świata.
Współpraca z AI
Projekty proponowane przez Jacquemus’a nieustannie zaskakują innowacyjnością i całkowicie odmiennym niż dotychczas podejściem do tematyki odzieży i akcesoriów sportowych. Stworzone we współpracy ze sztuczną inteligencją futurystyczne torby, trójpalczaste rękawice, zegarki na puchowych bransoletach przypominających ściągacze używane podczas treningów, wyznaczają całkowicie nowe standardy w tym sektorze mody, kojarzonym dotychczas głównie z T-shirtami, legginsami i wygodnymi bluzami z kapturem.