Reklama
Rozwiń
Reklama

Europejski Dzień Równej Płacy. 15 XI kobiety przestają otrzymywać wynagrodzenie za swoją pracę

15 listopada przypada w tym roku Europejski Dzień Równej Płacy. Najnowsze dane z badania „The Perfect Match” firmy kadrowo-płacowej SD Worx dobitnie pokazują, jak wygląda kwestia luki płacowej w Polsce.

Publikacja: 15.11.2023 18:34

W ostatnich 10 latach luka płacowa wzrosła prawie dwukrotnie.

W ostatnich 10 latach luka płacowa wzrosła prawie dwukrotnie.

Foto: Adobe Stock

Co czwarta Polka (39 proc.) zgłasza trudności z pokryciem wszystkich miesięcznych wydatków. 32,5 proc. kobiet w Polsce w ciągu ostatniego roku poszukiwało dodatkowej pracy, by zrealizować stałe domowe zobowiązania, przy czym wysoka nierówność płacowa – tzw. gender gap – wciąż mocno daje o sobie znać. RPO podkreślał, w 2021 r. luka płacowa wynosiła 8,5 proc. i choć była niższa niż średnia unijna (12,7 proc.), to jednak w ostatnich 10 latach wzrosła prawie dwukrotnie.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes i prawo
Ciemna strona ery AI. „Wprowadza do środowiska pracy nową grupę stresorów”
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes i prawo
W Polsce przybywa członkiń zarządów firm i prezesek. Nowe dane
Biznes i prawo
Zawód okołoprawniczy na liście zagrożonych przez AI. Kto powinien myśleć o zmianie fachu?
Biznes i prawo
Historyczny moment w Namibii. Najwyższe stanowiska państwowe obejmują trzy kobiety
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes i prawo
„Personalizacja sięga poziomu mikro”. Etyka w marketingu w erze AI nabiera nowego znaczenia
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama