Kobieta w cyfryzacji – nieobecna adresatka?
Mimo że transformacja cyfrowa firm jest jednym z priorytetów polskiej i europejskiej polityki rozwoju, wiele inicjatyw nadal nie uwzględnia specyfiki najmniejszych podmiotów – a szczególnie tych prowadzonych przez kobiety. W dokumentach takich jak KPO czy FENG brakuje dedykowanych działań dla kobiecych MŚP, mimo że to one odpowiadają za znaczną część lokalnej przedsiębiorczości.
Kobiety, które prowadzą firmy, często łączą obowiązki zawodowe z opieką nad rodziną, pracują w sektorach usługowych i kreatywnych, rozwijają mikrofirmy w pojedynkę lub w małych zespołach. To wszystko sprawia, że ich potrzeby w zakresie cyfryzacji są inne niż w dużych organizacjach: bardziej praktyczne, nastawione na efektywność i przystępność narzędzi, a mniej na duże systemy IT.
GO DIGITAL – projekt, który wypełnił lukę
W odpowiedzi na tę lukę Fundacja LBC, we współpracy z Mastercard Strive i Polskim Funduszem Rozwoju, uruchomiła program GO DIGITAL – skierowany wyłącznie do kobiet prowadzących mikro i małe firmy. Od maja 2024 do kwietnia 2025 program objął zasięgiem ponad 330 tysięcy kobiet w całej Polsce.