Reklama

Kobiecym okiem o ESG: Obowiązkowe raportowanie a wyrównanie szans kobiet na rynku pracy

Nierówne traktowanie kobiet w zakresie obsadzania wyższych stanowisk kierowniczych, nieuzasadnione różnicowanie płac, proponowanie mniej korzystnych warunków pracy, dyskryminacja ze względu na możliwość ewentualnego zajścia w ciążę lub późniejszego rodzicielstwa i wychowywania dzieci to tylko kilka przykładowych problemów, z którymi muszą mierzyć się kobiety na rynku pracy.

Publikacja: 08.02.2024 11:52

Z perspektywy kobiet najistotniejszy w kontekście raportowania ESG będzie obszar „S” czyli raportowa

Z perspektywy kobiet najistotniejszy w kontekście raportowania ESG będzie obszar „S” czyli raportowanie zorientowane na kwestie społeczne.

Foto: Adobe Stock

Proces zmian na lepsze jest widoczny, ale nie przebiega tak szybko jak powinien. Należy się spodziewać, że poprawę w tym zakresie przyniesie obowiązek raportowania ESG (environmental, social i governance), który czeka organizacje. Początkowo obowiązek dotknie największe podmioty, giełdowe, ale stopniowa grupa podmiotów zobowiązanych do raportowania ESG się powiększa na inne jednostki. Obowiązkiem zostaną objęte największe spółki giełdowe, te które obecnie już podobne raporty wykonują. Jednak w kolejnych latach grupa takich przedsiębiorstw będzie się zwiększać.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes i prawo
Ciemna strona ery AI. „Wprowadza do środowiska pracy nową grupę stresorów”
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes i prawo
W Polsce przybywa członkiń zarządów firm i prezesek. Nowe dane
Biznes i prawo
Zawód okołoprawniczy na liście zagrożonych przez AI. Kto powinien myśleć o zmianie fachu?
Biznes i prawo
Historyczny moment w Namibii. Najwyższe stanowiska państwowe obejmują trzy kobiety
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes i prawo
„Personalizacja sięga poziomu mikro”. Etyka w marketingu w erze AI nabiera nowego znaczenia
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama