Reklama

Rusza 2 edycja konkursu na prokobiecą firmę roku RównoWaga

Tylko 3 proc. firm w Polsce ma formalny dokument związany z różnorodnością. Cierpią na tym przede wszystkim kobiety, które często nie mają zapewnionych podstawowych praw w miejscu pracy. Celem konkursu RównoWaga, zainicjowanego przez Dominikę Kulczyk, jest zmiana tego stanu rzeczy.

Publikacja: 01.06.2024 09:32

Aby w pełni wykorzystywać potencjał zawodowy kobiet, konieczna jest inkluzywność.

Kobiety w biurze

Aby w pełni wykorzystywać potencjał zawodowy kobiet, konieczna jest inkluzywność.

Foto: Adobe Stock

Różnorodne badania pokazują, że jednym z najczęstszych tabu w miejscu pracy są tematy menstruacji oraz menopauzy. Dostępność środków menstruacyjnych w toaletach jest rzadkością. Co piąta kobieta przyznaje, że miesiączki utrudniają jej realizację codziennych czynności, również w pracy. Jednocześnie ponad połowa mężczyzn twierdzi, że wspominanie o menstruacji w miejscu pracy jest niestosowne. Podobnie wygląda sytuacja w kontekście menopauzy. Co szósta Polka przyznaje, że musiała wziąć wolne od pracy z powodu dolegliwości związanych z menopauzą, podczas gdy niemal 60 proc. kobiet zauważa, że pracodawca nie zapewnił im żadnego wsparcia w okresie menopauzy.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes i prawo
Pokolenie Z dyktuje warunki pracodawcom. Oto, czego wymaga w ogłoszeniach o pracy
Biznes i prawo
Dr Anna Maria Panasiuk: Zwroty z inwestycji w nieruchomości w Polsce są wyższe niż w Europie
Patronat Rzeczpospolitej
Cyfrowa zmiana, która zaczyna się od kobiet. Co trzecią firmę prowadzi kobieta – czas, by cyfryzacja mówiła także jej głosem
Biznes i prawo
Decyzja o kredycie hipotecznym w asyście AI? Kobiety i mężczyźni widzą to nieco inaczej
Biznes i prawo
Prof. Elżbieta Marciszewska: Inwestowanie w sektor kosmiczny to bardzo efektywne wydawanie pieniędzy
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama