Reklama

Rusza 2 edycja konkursu na prokobiecą firmę roku RównoWaga

Tylko 3 proc. firm w Polsce ma formalny dokument związany z różnorodnością. Cierpią na tym przede wszystkim kobiety, które często nie mają zapewnionych podstawowych praw w miejscu pracy. Celem konkursu RównoWaga, zainicjowanego przez Dominikę Kulczyk, jest zmiana tego stanu rzeczy.

Publikacja: 01.06.2024 09:32

Aby w pełni wykorzystywać potencjał zawodowy kobiet, konieczna jest inkluzywność.

Kobiety w biurze

Aby w pełni wykorzystywać potencjał zawodowy kobiet, konieczna jest inkluzywność.

Foto: Adobe Stock

Różnorodne badania pokazują, że jednym z najczęstszych tabu w miejscu pracy są tematy menstruacji oraz menopauzy. Dostępność środków menstruacyjnych w toaletach jest rzadkością. Co piąta kobieta przyznaje, że miesiączki utrudniają jej realizację codziennych czynności, również w pracy. Jednocześnie ponad połowa mężczyzn twierdzi, że wspominanie o menstruacji w miejscu pracy jest niestosowne. Podobnie wygląda sytuacja w kontekście menopauzy. Co szósta Polka przyznaje, że musiała wziąć wolne od pracy z powodu dolegliwości związanych z menopauzą, podczas gdy niemal 60 proc. kobiet zauważa, że pracodawca nie zapewnił im żadnego wsparcia w okresie menopauzy.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes i prawo
Ciemna strona ery AI. „Wprowadza do środowiska pracy nową grupę stresorów”
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes i prawo
W Polsce przybywa członkiń zarządów firm i prezesek. Nowe dane
Biznes i prawo
Zawód okołoprawniczy na liście zagrożonych przez AI. Kto powinien myśleć o zmianie fachu?
Biznes i prawo
Historyczny moment w Namibii. Najwyższe stanowiska państwowe obejmują trzy kobiety
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes i prawo
„Personalizacja sięga poziomu mikro”. Etyka w marketingu w erze AI nabiera nowego znaczenia
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama