Kobiety z pokolenia Z zmieniają myślenie o etacie. Firmy będą miały kłopoty?

Z wielu badań wynika, że kobiety rzadziej niż mężczyźni prowadzą własne biznesy, ale jednocześnie wiele z nich o tym marzy. Możliwe jednak, że dzięki przedstawicielkom pokolenia Z, wkrótce liczba firm prowadzonych przez kobiety wzrośnie.

Publikacja: 06.03.2025 11:12

Badanie pokazało, że Polki – szczególnie młode – chcą być przedsiębiorczyniami.

Badanie pokazało, że Polki – szczególnie młode – chcą być przedsiębiorczyniami.

Foto: Adobe Stock

Z okazji Dnia Kobiet na zlecenie Mastercard przeprowadzono ogólnoświatowe badanie, którego celem było przyjrzenie się podejściu respondentów do przedsiębiorczości. Respondenci pochodzili łącznie z 41 krajów Ameryki Północnej, Ameryki Łacińskiej, Azji i Pacyfiku, Bliskiego Wschodu i Afryki oraz Europy. Znaleźli się wśród nich zarówno mężczyźni, jak i kobiety – przedstawiciele populacji ogólnej, ale także przedsiębiorcy i przedsiębiorczynie. W badaniu wzięło udział m.in. 1 100 respondentów z Polski.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes i prawo
Decyzje finansowe w asyście AI? Kobiety widzą to inaczej niż mężczyźni
Biznes i prawo
Zatrudnienie pani do sprzątania domu może „aktywować” wypalenie zawodowe. O co chodzi?
PODCAST "POWIEDZ TO KOBIECIE"
Fundusz awaryjny to nie to samo co poduszka finansowa
Biznes i prawo
Mądra Babcia o biznesie i swoim pokoleniu: Informuję, że my mamy pieniądze
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Biznes i prawo
Pokolenie Z wprowadza do firm nowy rodzaj komunikacji. „Inna wrażliwość”