Reklama

Kobiety z pokolenia Z zmieniają myślenie o etacie. Firmy będą miały kłopoty?

Z wielu badań wynika, że kobiety rzadziej niż mężczyźni prowadzą własne biznesy, ale jednocześnie wiele z nich o tym marzy. Możliwe jednak, że dzięki przedstawicielkom pokolenia Z, wkrótce liczba firm prowadzonych przez kobiety wzrośnie.

Publikacja: 06.03.2025 11:12

Badanie pokazało, że Polki – szczególnie młode – chcą być przedsiębiorczyniami.

Badanie pokazało, że Polki – szczególnie młode – chcą być przedsiębiorczyniami.

Foto: Adobe Stock

Z okazji Dnia Kobiet na zlecenie Mastercard przeprowadzono ogólnoświatowe badanie, którego celem było przyjrzenie się podejściu respondentów do przedsiębiorczości. Respondenci pochodzili łącznie z 41 krajów Ameryki Północnej, Ameryki Łacińskiej, Azji i Pacyfiku, Bliskiego Wschodu i Afryki oraz Europy. Znaleźli się wśród nich zarówno mężczyźni, jak i kobiety – przedstawiciele populacji ogólnej, ale także przedsiębiorcy i przedsiębiorczynie. W badaniu wzięło udział m.in. 1 100 respondentów z Polski.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes i prawo
Ciemna strona ery AI. „Wprowadza do środowiska pracy nową grupę stresorów”
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Biznes i prawo
W Polsce przybywa członkiń zarządów firm i prezesek. Nowe dane
Biznes i prawo
Zawód okołoprawniczy na liście zagrożonych przez AI. Kto powinien myśleć o zmianie fachu?
Biznes i prawo
Historyczny moment w Namibii. Najwyższe stanowiska państwowe obejmują trzy kobiety
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes i prawo
„Personalizacja sięga poziomu mikro”. Etyka w marketingu w erze AI nabiera nowego znaczenia
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama