Reklama

Kobiety z pokolenia Z zmieniają myślenie o etacie. Firmy będą miały kłopoty?

Z wielu badań wynika, że kobiety rzadziej niż mężczyźni prowadzą własne biznesy, ale jednocześnie wiele z nich o tym marzy. Możliwe jednak, że dzięki przedstawicielkom pokolenia Z, wkrótce liczba firm prowadzonych przez kobiety wzrośnie.

Publikacja: 06.03.2025 11:12

Badanie pokazało, że Polki – szczególnie młode – chcą być przedsiębiorczyniami.

Badanie pokazało, że Polki – szczególnie młode – chcą być przedsiębiorczyniami.

Foto: Adobe Stock

Z okazji Dnia Kobiet na zlecenie Mastercard przeprowadzono ogólnoświatowe badanie, którego celem było przyjrzenie się podejściu respondentów do przedsiębiorczości. Respondenci pochodzili łącznie z 41 krajów Ameryki Północnej, Ameryki Łacińskiej, Azji i Pacyfiku, Bliskiego Wschodu i Afryki oraz Europy. Znaleźli się wśród nich zarówno mężczyźni, jak i kobiety – przedstawiciele populacji ogólnej, ale także przedsiębiorcy i przedsiębiorczynie. W badaniu wzięło udział m.in. 1 100 respondentów z Polski.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes i prawo
Pokolenie Z dyktuje warunki pracodawcom. Oto, czego wymaga w ogłoszeniach o pracy
Biznes i prawo
Dr Anna Maria Panasiuk: Zwroty z inwestycji w nieruchomości w Polsce są wyższe niż w Europie
Patronat Rzeczpospolitej
Cyfrowa zmiana, która zaczyna się od kobiet. Co trzecią firmę prowadzi kobieta – czas, by cyfryzacja mówiła także jej głosem
Biznes i prawo
Decyzja o kredycie hipotecznym w asyście AI? Kobiety i mężczyźni widzą to nieco inaczej
Biznes i prawo
Prof. Elżbieta Marciszewska: Inwestowanie w sektor kosmiczny to bardzo efektywne wydawanie pieniędzy
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama