Reklama
Rozwiń
Reklama

AI dotkliwiej wpłynie na sytuację kobiet niż mężczyzn na rynku pracy. Nowe prognozy

Sztuczna inteligencja może zarówno wyrównać szanse, jak i pogłębić nierówności. Jakie wyzwania czekają na kobiety w świecie zdominowanym przez nowoczesne technologie?

Publikacja: 04.04.2025 16:06

Aż 57 proc. kobiet pracuje na stanowiskach, które są najbardziej narażone na zmiany wywołane przez g

Aż 57 proc. kobiet pracuje na stanowiskach, które są najbardziej narażone na zmiany wywołane przez generatywną sztuczną inteligencję.

Foto: Adobe Stock

W ostatnich latach mnożą się analizy i spekulacje na temat tego, jak sztuczna inteligencja przekształci różne obszary funkcjonowania człowieka. Choć ta technologia oferuje niezliczone korzyści, to jak każdy przełom niesie ze sobą również wyzwania, których skutki dopiero zaczynamy dostrzegać. Najnowszy raport Światowego Forum Ekonomicznego, opracowany we współpracy z LinkedIn – „Gender Parity in the Intelligent Age” – ujawnia, że generatywna sztuczna inteligencja nie tylko przekształci rynek pracy, ale zrobi to w sposób, który bardziej wpłynie na miejsca pracy kobiet niż mężczyzn.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Biznes i prawo
Ciemna strona ery AI. „Wprowadza do środowiska pracy nową grupę stresorów”
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biznes i prawo
W Polsce przybywa członkiń zarządów firm i prezesek. Nowe dane
Biznes i prawo
Zawód okołoprawniczy na liście zagrożonych przez AI. Kto powinien myśleć o zmianie fachu?
Biznes i prawo
Historyczny moment w Namibii. Najwyższe stanowiska państwowe obejmują trzy kobiety
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes i prawo
„Personalizacja sięga poziomu mikro”. Etyka w marketingu w erze AI nabiera nowego znaczenia
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama