Reklama

AI dotkliwiej wpłynie na sytuację kobiet niż mężczyzn na rynku pracy. Nowe prognozy

Sztuczna inteligencja może zarówno wyrównać szanse, jak i pogłębić nierówności. Jakie wyzwania czekają na kobiety w świecie zdominowanym przez nowoczesne technologie?

Publikacja: 04.04.2025 16:06

Aż 57 proc. kobiet pracuje na stanowiskach, które są najbardziej narażone na zmiany wywołane przez g

Aż 57 proc. kobiet pracuje na stanowiskach, które są najbardziej narażone na zmiany wywołane przez generatywną sztuczną inteligencję.

Foto: Adobe Stock

W ostatnich latach mnożą się analizy i spekulacje na temat tego, jak sztuczna inteligencja przekształci różne obszary funkcjonowania człowieka. Choć ta technologia oferuje niezliczone korzyści, to jak każdy przełom niesie ze sobą również wyzwania, których skutki dopiero zaczynamy dostrzegać. Najnowszy raport Światowego Forum Ekonomicznego, opracowany we współpracy z LinkedIn – „Gender Parity in the Intelligent Age” – ujawnia, że generatywna sztuczna inteligencja nie tylko przekształci rynek pracy, ale zrobi to w sposób, który bardziej wpłynie na miejsca pracy kobiet niż mężczyzn.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes i prawo
Pokolenie Z dyktuje warunki pracodawcom. Oto, czego wymaga w ogłoszeniach o pracy
Biznes i prawo
Dr Anna Maria Panasiuk: Zwroty z inwestycji w nieruchomości w Polsce są wyższe niż w Europie
Patronat Rzeczpospolitej
Cyfrowa zmiana, która zaczyna się od kobiet. Co trzecią firmę prowadzi kobieta – czas, by cyfryzacja mówiła także jej głosem
Biznes i prawo
Decyzja o kredycie hipotecznym w asyście AI? Kobiety i mężczyźni widzą to nieco inaczej
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biznes i prawo
Prof. Elżbieta Marciszewska: Inwestowanie w sektor kosmiczny to bardzo efektywne wydawanie pieniędzy
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama