Reklama

Decyzje finansowe w asyście AI? Kobiety widzą to inaczej niż mężczyźni

Choć coraz więcej Polaków deklaruje, że korzysta z narzędzi opartych na sztucznej inteligencji przy wyborze produktów finansowych, to jednak większość nadal woli sfinalizować umowę z żywym człowiekiem. Tak wynika z badania ANG Odpowiedzialne Finanse. Kobiety i mężczyźni mają nieco inne podejście do tej kwestii.

Publikacja: 03.06.2025 14:47

Kobiety przy podejmowaniu decyzji finansowych częściej kierują się potrzebą relacyjności i potwierdz

Kobiety przy podejmowaniu decyzji finansowych częściej kierują się potrzebą relacyjności i potwierdzenia decyzji przez eksperta.

Foto: Adobe Stock

W badaniu, o którym mowa, przyjrzano się m.in. temu, jak Polki i Polacy biorą kredyt lub pożyczkę. Najchętniej robią to na spotkaniu osobistym z pracownikiem banku lub pośrednikiem finansowym. Nawet jeśli chodzi o stosunkowo prostą pożyczkę gotówkową, dla 56 proc. Polaków ważna jest obecność eksperta. Jeśli zaś sprawa dotyczy kredytu hipotecznego lub innego bardziej złożonego produktu finansowego, odsetek ten rośnie do 65 proc. Potrzebę kontaktu z drugim człowiekiem, ekspertem w dziedzinie finansów, częściej wskazywały kobiety – odpowiednio 62 proc. w przypadku prostego produktu i 72 proc., w przypadku złożonego. Dla mężczyzn te wartości wyniosły 50 proc. i 57 proc.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes i prawo
Raport ONZ: Większy dostęp kobiet do internetu gigantycznie zwiększyłby światowy PKB
Biznes i prawo
Zbadano, jak zawartość CV zależy od pochodzenia kandydata. Oto, czym wyróżniają się Polacy
Biznes i prawo
Badanie pokazało, jak teraz wygląda transparentność i równość płac w polskich firmach
Biznes i prawo
Firmy inwestujące w kulturę dobrostanu zyskują coś bardzo ważnego. Wyniki badania
Biznes i prawo
Wypalenie zawodowe pracowników to ważny sygnał dla firmy. Nowe spojrzenie na problem
Reklama
Reklama