Kosmetyki stworzone przez Polki podbijają Skandynawię. Zaczęło się od problemów ze skórą

W „męskim biznesie” sukces oznacza przede wszystkim zysk, a w „biznesie kobiecym” sukces to możliwość łączenia roli matki z rolą przedsiębiorczyni, budowanie dobrych relacji w pracy oraz rozwiązywanie konfliktów - mówi Agata Borzym, współwłaścicielka znanej marki kosmetycznej.

Pada mit o emocjonalnym stylu zarządzania kobiet. Zaskakujące wyniki badania

Z badania przeprowadzonego przez „Harvard Business Review” wynika, że kobiety na stanowiskach kierowniczych w mniejszym stopniu niż mężczyźni pozwalają, by stres negatywnie wpływał na ich zachowania w pracy. Jak uzasadniono te zaskakujące obserwacje?

Australijka zbiła fortunę na darmowym produkcie. Jak tego dokonała?

Melanie Perkins, założycielka firmy Canva, jest obecnie jedną z najbogatszych kobiet w Australii. Aby stworzyć biznes warty dziś 26 miliardów dolarów, musiała pokonać wiele przeszkód.

Co zniechęca Polki do prowadzenia firmy? Zaskakujące wyniki badania

Prowadzenie własnej działalności gospodarczej dla wielu Polek stanowi wyzwanie. Jak jednak wynika z nowego badania, jeżeli już uruchomią one własny biznes, sygnały zniechęcające je do kontynuowania tego przedsięwzięcia płyną niekiedy z niespodziewanego źródła, bo od członków najbliższej rodziny.

Joanna Trepka, twórczyni marki L37: Koszty biznesowych błędów wzięli na siebie moi rodzice

Przez pierwsze 3–4 lata działaliśmy właściwie na granicy zera. Dzisiaj spółka jest rentowna, zyski wahają się od 500 tysięcy do półtora miliona złotych rocznie – mówi Joanna Trepka, twórczyni marki L37, produkującej buty i torebki.

Od chaosu do sukcesu. Właścicielki marki The Odder Side o tym, jak ją budowały

Zaczynałyśmy bez planu, bez doświadczenia. Dziś The Odder Side to stabilna, międzynarodowa marka, a my wciąż się uczymy. Za 10 lat chcemy być jeszcze bardziej zaskoczone tym, gdzie się znajdziemy – mówią Justyna Przygońska i Brygida Handzelewicz-Wacławek.

Współwłaścicielka perfumerii Galilu: W pierwszy sklep zainwestowałyśmy ponad 600 tys. złotych

- Obrałyśmy pewien kurs, rozwijamy się i nie boimy konkurencji. Naszym celem jest utrzymanie 30-procentowych wzrostów. W tej chwili mamy obroty brutto na poziomie 35 milionów złotych rocznie – mówi Agnieszka Łukasik, która wraz z Warynią Grelą stworzyła sieć perfumerii Galilu.

Dyrektywa Women on Boards to także szansa dla biznesu

Już za niespełna dwa lata duże spółki notowane na warszawskiej giełdzie powinny spełniać wymagania unijnej dyrektywy, która ma zwiększyć różnorodność płci we władzach firm. Z korzyścią dla przedsiębiorstw i całej gospodarki.

Prezes DESA Unicum Agata Szkup o inwestowaniu w sztukę: Jest odporne na zawirowania rynkowe

Sztuka to nie tylko inwestycja finansowa, ale również szansa na rozwinięcie nowej pasji, wzbogacenie przestrzeni o wyjątkowe, inspirujące dzieła i przekazywanie historii kolejnym pokoleniom, poszerzenie horyzontów na różnych polach - mówi Agata Szkup, prezes DESA Unicum.

Dlaczego kobietom trudniej przychodzi budowanie relacji w biznesie? Wyniki raportu

Z analizy danych przeprowadzonej przez redaktorów „Harvard Business Review”, wynika, że kobietom jest trudniej niż mężczyznom budować sieć relacji w świecie biznesu. Dlaczego tak się dzieje i czy można temu zaradzić?

Joanna Czapska: Z klientami negocjuję na polach golfowych, jachtach i podczas ich treningów

- Widziałam wybuchy radości, frustracji i chyba wszystkie możliwe techniki negocjacyjne. Klienci segmentu premium to zwykle utalentowane, świetnie wykształcone i charyzmatyczne osoby. - mówi dyrektorka zarządzająca agencją nieruchomości premium Partners International.

Twórczynie marki kosmetycznej Say hi: zarabiamy mniej niż kiedyś w korporacji, ale niczego nie żałujemy

Nasze pensje nadal nie oscylują wokół korporacyjnych. Zdałyśmy sobie sprawę, że zarządzenie wielomilionowym biznesem, ale czyimś, to coś zupełnie innego niż prowadzenie własnego - mówią założycielki marki kosmetycznej Say hi, Anna Szubrycht-Aguilar i Małgorzata Dyrcz.

Właścicielki marki Just Paul: Szyjemy tylko to, w czym same chciałybyśmy chodzić

Paula Olechowska i Justyna Juszczyk-Grupińska założyły przed 12 laty markę odzieżową dla kobiet. Zaczynały od zera, a po kilku latach roczny obrót firmy sięgał 6 milionów złotych netto rocznie. Dzisiaj Just Paul jest nie tylko dobrze rozpoznawalny na rynku, ale także doceniany przez gwiazdy.

Małgorzata Kobylarczyk na czele zbrojeniowego giganta. "Płeć nie jest najważniejsza"

Kierownictwo MBDA powołało Małgorzatę Kobylarczyk na stanowisko dyrektora generalnego MBDA Polska Sp. z o.o. Wiemy, jakie zadania czekają na nową szefową zbrojeniowego giganta i jak widzi ona swój awans.

Szef ważniejszy niż wynagrodzenie. Co dziś najbardziej cenią pracownicy i jak im to zapewnić?

Z raportu The Workforce Institute wynika, że rola szefa w budowaniu dobrostanu pracownika jest ogromna. Jakie są tego konsekwencje i czy istnieją sposoby na poradzenie sobie ze stresem po pełnym napięć dniu w pracy? Psycholog radzi.

Japonia: budżety domowe pod ścisłą kontrolą kobiet

Okozukai oznacza kieszonkowe wręczane mężczyznom w Japonii na ich bieżące wydatki. Dlaczego to żony kontrolują domowy budżet i wydzielają pieniądze mężom?

W branży motoryzacyjnej mężczyźni traktują kobiety jak równe sobie

Stereotypowo dominuje przekonanie, że to mężczyźni pełnią większą rolę w przemyśle motoryzacyjnym. Jednak to przekonanie odchodzi powoli w zapomnienie - mówi Julita Sienkiewicz, Validation Engineer w FORVII.

Droga do równości szans dla kobiet

Jak wzmocnić pozycję kobiet w biznesie? W jaki sposób podkreślić ich istotną rolę w świecie technologii? W jaki sposób dojść do równego traktowania w całym życiu zawodowym – o tym dyskutowano podczas debaty „Rzeczpospolitej”.