Reklama

Female Founder World. Od upadku firmy do pomysłu, który inspiruje miliony kobiet

Zainicjowany przez Jasmine Garnsworthy chat dla kobiet wymieniających się poradami na temat prowadzenia biznesu, przerodził się w globalną platformę Female Founder World. Portfolio zawodowe przedsiębiorczyni zaskakuje, podobnie jak jej droga do sukcesu.

Publikacja: 17.07.2025 11:32

Zanim 32-letnia obecnie Jasmine Garnsworthy uruchomiła globalną platformę wymiany doświadczeń między

Zanim 32-letnia obecnie Jasmine Garnsworthy uruchomiła globalną platformę wymiany doświadczeń między kobietami prowadzącymi lub zakładającymi własny biznes, przez lata pracowała jako redaktorka pism poświęconych tematyce mody i urody

Foto: Adobe Stock

– Nie ma jednego sprawdzonego sposobu na osiągnięcie sukcesu. Każdy powinien znaleźć swój własny – mówi Jasmine Garnsworthy w rozmowie z „Forbes”. W jej przypadku poszukiwania były intensywne, a wśród podejmowanych zajęć znalazły się i takie, które z pozoru niewiele miały wspólnego z jej obecną dziedziną działalności. – Nie miałam jednego konkretnego pomysłu, który chciałam rozwinąć, za to mnóstwo mniejszych, które wydawały mi się interesujące. Jeszcze w czasach szkolnych uruchomiłam niewielką agencję PR i publikowałam treści na moim blogu. Nieustannie eksperymentowałam – wspomina. Jak te doświadczenia pozwoliły jej po latach dalszych poszukiwań i mimo bolesnej porażki rozwinąć karierę w świecie biznesu?

Jasmine Garnsworthy – redaktorka pism modowych, założycielka marki kosmetycznej

Zanim 32-letnia obecnie przedsiębiorczyni uruchomiła globalną platformę wymiany doświadczeń między kobietami prowadzącymi lub zakładającymi własny biznes, pracowała jako redaktorka pism poświęconych tematyce mody i urody: „Popsugar”, „StyleCaster”, „Refinery29”, „Byrdie” oraz „Allure”. – Współpraca z wieloma kobietami podczas przygotowywania artykułów pozwoliła wysnuć wniosek, że niektóre konsumentki wyrażają zaniepokojenie brakiem transparentności w produktach kosmetycznych, jakich na co dzień używają. Ja sama, po przeprowadzce z Australii do Nowego Jorku, zauważyłam niepokojące zmiany na mojej skórze i trudno było mi znaleźć kosmetyki, które pozwoliłyby mi pozbyć się trądziku, blizn czy przebarwień na mojej cerze. Wtedy też zrodził się pomysł stworzenia własnej marki kosmetycznej, The Buff – wspomina w rozmowie opublikowanej na blogu „Aurate”.

Choć w ramach utworzonej w 2016 roku marki powstało kilka flagowych produktów do pielęgnacji skóry, firma nie przetrwała próby czasu, a początek pandemii miał przesądzić o jej dalszych losach. – Był 2020 rok. Wskaźniki sprzedaży gwałtownie spadały, a ja nie mogłam poradzić sobie z logistyką. Nie miałam kapitału, żeby realizować większe zamówienia. Byłam zmęczona, przytłoczona i po prostu brakowało mi motywacji do dalszego działania – tak w rozmowie z „Forbes” opisuje niełatwe doświadczenia sprzed kilku lat.

Czytaj więcej

21-latka stworzyła wyjątkową aplikację chroniącą kobiety. „Żaden mężczyzna by tego nie wymyślił”
Reklama
Reklama

Jasmine Garnsworthy. Niepozorne początki platformy Female Founder World

Wprawdzie decyzja o zamknięciu firmy nie należała do łatwych, to jednak jej podjęcie pozwoliło młodej bizneswoman zyskać dystans niezbędny do powolnego planowania dalszych działań. Niezobowiązujące spotkania na Zoomie, które zaczęła organizować w czasie pandemii, miały  być inspiracją do tego. – Nie miałam żadnego planu. Po prostu zapraszałam do rozmowy interesujące osoby, które mogły podzielić się swoimi biznesowymi doświadczeniami. Szybko zdałam sobie sprawę, jak bardzo potrzebna była taka inicjatywa – zauważa.

Zmotywowana powodzeniem pierwszych spotkań, Jasmine Garnsworthy nagrała 50 kolejnych podcastów, zanim zdecydowała się je opublikować. Gdy zarówno strona internetowa zawierająca podcasty, jak i konto na Instagramie sygnowane nazwą Female Founder World, zostały uruchomione równolegle, popularność wśród młodych, przedsiębiorczych kobiet natychmiast znalazła odzwierciedlenie w konkretnych danych: czat, dostępny w formie aplikacji, zrzesza ponad 4000 założycielek firm na całym świecie, których aktywność na Instagramie pozwoliła w minionym roku zgromadzić 11 milionów użytkowników zainteresowanych dostępnością platformy. W zorganizowanym w listopadzie 2024 roku cyklu spotkań i wykładów Female Founder World Summit wzięło udział 700 uczestniczek, a w bieżącym roku przewiduje się, że liczba ta wzrośnie do 1000. – Female Founder World Summit powraca w 2025 roku. Zanim Was zaprosimy, musimy znaleźć odpowiednie miejsce. Oto pierwsza propozycja. Co o niej sądzicie? – pyta Jasmine Garnsworthy w jednym z postów na Instagramie, zamieszczając zręcznie zmontowane nagranie z wybranej lokalizacji na terenie Nowego Jorku. – Nie mogę się doczekać udziału!; Zapraszamy do Londynu!; Nie mogę tego przegapić – to tylko niektóre z licznych odpowiedzi rozentuzjazmowanych użytkowniczek.

Czytaj więcej

50 ofert, jedna odpowiedź. Jak Kimberley Ho zbudowała milionowe imperium firmy Evereden?

Female Founder World: inspirujące historie kobiecych marek

– Female Founder World zmienia oblicze przedsiębiorczości. To bezpieczna przestrzeń do budowania, przełamywania barier i omawiania wszystkich zagadnień związanych z prowadzeniem biznesu. Nasze treści pozwalają milionom ambitnych kobiet poznawać ciekawe pomysły, taktyki i narzędzia niezbędne do napędzania rozwoju ich firm – można przeczytać na stronie internetowej platformy. Wśród ponad 200 podcastów udostępnionych przez pomysłodawczynię, znajdują się rozmowy z właścicielkami marek, takimi jak między innymi Holly Cardew, założycielka agencji e-commerce Carted, Deepica Mutyala, przedsiębiorczyni rozwijająca markę beauty Live Tinted czy Anaita Sarkar, która uruchomiła świetnie prosperujące przedsiębiorstwo Hero Packaging, zajmujące się tworzeniem kompostowalnych opakowań.

Niezliczone wpisy na Instagramie przedstawiają historie kobiecych marek, ciekawostki z życia zawodowego młodych przedsiębiorczyń, przykłady konkretnych działań marketingowych, które mogą być przydatne przy rozwijaniu firmy, czy fragmenty wywiadów Jasmine Garnsworthy z zaproszonymi do rozmowy gośćmi. – Chciałabym, abyś zainwestowała w moją firmę. Jak mam cię do tego przekonać? – zapytała gospodyni podcastu jedną z zaproszonych rozmówczyń. – Zacznij od historii. Opowiedz mi, dlaczego mam wybrać twój produkt i dlaczego mam to zrobić teraz. Wyjaśnij, czym się zajmujesz i jaki masz zespół. Czy masz pomysł na to, jak działalność twojej firmy zmieni świat? – odpowiada z uśmiechem Nisha Dua, współzałożycielka firmy BBG Ventures, która zainwestowała ponad 150 mln dolarów w rozwój start-upów prowadzonych przez kobiety, takich jak Starface czy Spring Health. Przykład Jasmine Garnsworthy pokazuje, że nawet najbardziej skomplikowane historie, niepozbawione goryczy porażki, mogą mieć zaskakujący finał, na który tylko pozornie zabrakło wcześniej pomysłu.

Źródła:
https://www.forbes.com/
https://www.femalefounderworld.com/
https://auratenewyork.com/

– Nie ma jednego sprawdzonego sposobu na osiągnięcie sukcesu. Każdy powinien znaleźć swój własny – mówi Jasmine Garnsworthy w rozmowie z „Forbes”. W jej przypadku poszukiwania były intensywne, a wśród podejmowanych zajęć znalazły się i takie, które z pozoru niewiele miały wspólnego z jej obecną dziedziną działalności. – Nie miałam jednego konkretnego pomysłu, który chciałam rozwinąć, za to mnóstwo mniejszych, które wydawały mi się interesujące. Jeszcze w czasach szkolnych uruchomiłam niewielką agencję PR i publikowałam treści na moim blogu. Nieustannie eksperymentowałam – wspomina. Jak te doświadczenia pozwoliły jej po latach dalszych poszukiwań i mimo bolesnej porażki rozwinąć karierę w świecie biznesu?

Pozostało jeszcze 88% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Reklama
Biznes
Fortuna zbita na pomaganiu. Tak miliarderka Lauren Leichtman zbudowała swoje imperium
Biznes
50 ofert, jedna odpowiedź. Jak Kimberley Ho zbudowała milionowe imperium firmy Evereden?
Biznes
Urszula Rzepniewska, współtwórczyni marki Marlu: Jeszcze nie czas na odcinanie kuponów
Biznes
Lucy Guo deklasuje Taylor Swift na liście najmłodszych miliarderek. Na czym się wzbogaciła?
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Biznes
Rekordowa liczba prezesek na liście „Fortune 500”
Reklama
Reklama