Reklama

50 ofert, jedna odpowiedź. Jak Kimberley Ho zbudowała milionowe imperium firmy Evereden?

Kimberley Ho porzuciła karierę w renomowanej korporacji, by stworzyć firmę kosmetyczną Evereden. Pomysł na założenie działalności zrodził się, gdy otrzymała pewną prośbę od przyjaciół z Malezji. Co przesądziło o sukcesie firmy?

Publikacja: 02.07.2025 12:30

Niemożność spełnienia prośby przyjaciół, a także dyskomfort wywołany koniecznością wspierania nieucz

Niemożność spełnienia prośby przyjaciół, a także dyskomfort wywołany koniecznością wspierania nieuczciwych praktyk niektórych koncernów kosmetycznych zmotywowały ambitną absolwentkę Uniwersytetu Stanforda do odejścia z firmy i podjęcia starań o rozpoczęcie własnej działalności.

Foto: Adobe Stock

Wśród pierwszych klientek założonej w 2018 roku firmy Evereden znalazły się głównie mamy niemowląt, poszukujące łagodnych kosmetyków, które nie podrażnią wrażliwej skóry ich dzieci. Zmieniające się potrzeby maluchów i ich mam, zadowolonych z łagodnego działania dziecięcych specyfików do codziennej pielęgnacji, zainspirowały założycielkę, 35-letnią dziś Kimberley Ho, do poszerzenia oferty i dodania do skromnego asortymentu kolejnych kosmetyków: kremów do twarzy, odżywek do włosów, łagodnych perfum i olejków zaprojektowanych z myślą o dzieciach, osobach wkraczających w okres nastoletni oraz kobietach w ciąży. – Dotychczas wydano miliardy dolarów na produkcję kosmetyków przeznaczonych do pielęgnacji kobiecej urody, ale inwestycje w produkty powstałe z myślą o najmłodszych członkach rodziny czy kobietach, które wkrótce zostaną mamami, należą do rzadkości – zauważa Kimberley Ho w rozmowie z „Forbes”.

Poczyniona obserwacja była pierwszym krokiem do uruchomienia firmy kosmetycznej, która miała wypełnić tę lukę. Jakie były kolejne i kto bez wahania uwierzył w potencjał nowo powstającej marki?

Kimberley Ho: solidne wykształcenie i początki kariery w branży ekonomicznej

Urodzona i wychowana w stolicy Malezji Kuala Lumpur Kimberley Ho od najmłodszych lat poznawała tajniki przedsiębiorczości za sprawą swoich rodziców, którzy założyli i prowadzili firmę drukarską. W rozmowie z „Forbes” zdradza, że przedsiębiorstwo powstało jeszcze zanim przyszła na świat. – Na początku działalności rodzice nie mogli sobie pozwolić na zatrudnienie kogokolwiek do pomocy, więc moja mama przenosiła pudła, gdy jeszcze była ze mną w ciąży – opowiada.

Jako dziecko, a następnie nastolatka aktywnie uczestnicząca w rozwoju firmy, dziewczynka zamarzyła o zdobyciu wykształcenia, które i jej samej w przyszłości umożliwi realizację własnych ambicji biznesowych. Ukończone studia ekonomiczne na Uniwersytecie Stanforda stanowiły istotny krok w tym kierunku. Zanim jednak powstało jej dochodowe przedsiębiorstwo, absolwentka prestiżowej uczelni zdobywała doświadczenie w jednym w banków inwestycyjnych na Manhattanie, a następnie rozpoczęła współpracę z renomowaną firmą specjalizującą się w inwestycjach w kredyty, akcje i nieruchomości.

Reklama
Reklama

Czytaj więcej

Ella Mills i jej zawrotny sukces finansowy zrodzony z kryzysu zdrowotnego

Kimberley Ho: brak dbałości o jakość produktu był dla mnie dotkliwy

Wśród jej klientów znajdowały się wiodące światowe firmy kosmetyczne, które, ku jej zaniepokojeniu, stosowały powtarzalne schematy w relacjach z konsumentami zgłaszającymi nieprawidłowości w działaniu oferowanych przez nie produktów: pozwy opiewające na miliardy dolarów wynikające z zatajonych zagrożeń dla zdrowia po zastosowaniu danego specyfiku, czy też próby tuszowania niedoskonałości oferowanego asortymentu. – Brak odpowiedniej dbałości o jakość produktu był dla mnie, jako wielbicielki branży beauty oraz osoby obdarzonej niezwykle wrażliwą skórą, bardzo dotkliwy – wspomina.

Przełomem okazała się wystosowana przez malezyjskich przyjaciół prośba o zakup bezpiecznych kosmetyków dla ich nowo narodzonego dziecka. – Przekonani, że amerykańskie korporacje tworzą kosmetyki najwyższej jakości, przyjaciele poprosili mnie o wsparcie przy zakupie wybranych produktów. Jednak jako osoba zawodowo związana z największymi firmami odpowiedzialnymi za wypuszczanie tych kosmetyków na rynek, wiedziałam, że trudno będzie znaleźć produkt bezpieczny dla małego dziecka i spełniający oczekiwania młodych rodziców – wyjaśnia.

Czytaj więcej

Firma założona przez dwie studentki w akademiku: Sukces w zawrotnym tempie

Kimberley Ho: porzucenie prestiżowej posady i początki firmy Evereden

Niemożność spełnienia prośby przyjaciół, a także dyskomfort wywołany koniecznością wspierania nieuczciwych praktyk niektórych koncernów kosmetycznych zmotywowały ambitną absolwentkę Uniwersytetu Stanforda do odejścia z firmy i podjęcia starań o rozpoczęcie własnej działalności. Wśród rozesłanych do 50 dermatologów ofert z prośbą o pomoc w opracowaniu formuły kosmetyków bezpiecznych dla delikatnej skóry dziecka, jedna trafiła na podatny grunt. Dr Joyce Teng, kierownik wydziału dermatologii dziecięcej na Uniwersytecie Medycznym w Stanford, zaprosiła Kimberley Ho do dalszych rozmów, a do słuszności zaproponowanego pomysłu nie trzeba jej było długo przekonywać. Jako mama dziewczynki od lat walczącej z egzemą, dr Teng nie tylko wsparła działania ambitnej przedsiębiorczyni, ale i została mianowana Główną Dyrektor Naukową nowo powstającej firmy Evereden. Wkrótce szeregi zespołu zasiliły kolejne dwie mamy, pracujące jako lekarki oraz wykładowczynie na Harvard Medical School: dr Rebecca Hartman oraz dr Sarina Elmariah. To one obecnie decydują o możliwości wypuszczenia na rynek nowych produktów sygnowanych logo firmy. Wspólnie tworzą też zespół, dla którego założycielka stworzyła nazwę „Moms in Medicine” (tłum. „Mamy w medycynie”).

Oferowane przez Evereden kosmetyki dla niemowląt, a następnie olejki i balsamy dla mam, pozwalające im zadbać o codzienną pielęgnację skóry po porodzie, doskonale wpisały się w potrzeby pierwszych klientów firmy. – Regularnie poszerzaliśmy asortyment, wsłuchując się w informacje zwrotne otrzymywane od młodych mam, które często powtarzały, że dla szybko rosnących maluchów kosmetyki powstałe z myślą o niemowlętach nie mają już zastosowania – zauważa założycielka firmy.

Reklama
Reklama

Czytaj więcej

21-latka stworzyła wyjątkową aplikację chroniącą kobiety. „Żaden mężczyzna by tego nie wymyślił”

Evereden: prężny rozwój firmy

Sukcesy finansowe pozwoliły dalej inwestować w rozwój cieszącej się coraz większą popularnością firmy: zbudować własne laboratorium i zatrudnić zespół doświadczonych chemików. Dzięki takim udogodnieniom nowe produkty Evereden powstają w ciągu 3-6 miesięcy, czyli znacznie szybciej niż w przypadku firm, które korzystają z zewnętrznych laboratoriów i na sfinalizowanie tego procesu potrzebują co najmniej 18 miesięcy.

Sukcesywne poszerzanie asortymentu sprawiło, że obecnie przynosząca dochody rzędu 100 milionów dolarów rocznie firma ma w swojej ofercie produkty przeznaczone dla całych rodzin: od balsamów, mgiełek do ciała, łagodnych perfum, szamponów, odżywek do włosów po specjalistyczne preparaty przeciw rozstępom, a także linię kosmetyków do ochrony skóry przed działaniem promieni słonecznych. – Jesteśmy marką oferującą pełen wachlarz produktów, przeznaczonych dla wielu pokoleń odbiorców, co moim zdaniem czyni nas wyjątkowym dostawcą. Żaden z pojedynczych produktów nie stanowi więcej niż 20 proc. naszych zysków sprzedażowych i w każdej kategorii mamy zwykle jeden artykuł wiodący – wyjaśnia młoda przedsiębiorczyni, która w 2019 roku pojawiła się na publikowanej przez „Forbes” liście „30 under 30” wyróżniającej osoby przed 30. rokiem życia mogące poszczycić się sukcesem finansowym w wybranych kategoriach, takich jak biznes, nauka, media czy polityka.

Wprawdzie pochodząca z Kuala Lumpur przedsiębiorczyni trafiła do zestawienia za sprawą swoich osiągnięć biznesowych, to jednak nie brakuje jej innych umiejętności, nie związanych bezpośrednio z wykonywanym zawodem. Jako osoba biegle władająca trzema językami – malajskim, chińskim i angielskim – w chwilach wolnych od pracy tłumaczy wybrane wiersze. – Czytając chińską poezję, często odnotowuję, że niektóre wiersze nigdy nie powstały w języku angielskim. Kiedy próbuję opowiedzieć przyjaciołom ze Stanów Zjednoczonych, o czym są te wspaniałe dzieła, trudno ująć to w słowa. Jedynym sposobem pozostaje ich przetłumaczenie, które jest niezwykle kreatywnym procesem – wyjaśnia w rozmowie z magazynem  „Inc.”, zastanawiając się przy tym, czy jest business woman o zacięciu artystycznym, czy też artystką o zacięciu biznesowym. Niezależnie od tego, jaką definicję by przyjać, efektów jej pracy w obu dziedzinach trudno nie uznać za imponujące.

Źródła:
https://www.ever-eden.com/
https://www.forbes.com/
https://www.inc.com/

Wśród pierwszych klientek założonej w 2018 roku firmy Evereden znalazły się głównie mamy niemowląt, poszukujące łagodnych kosmetyków, które nie podrażnią wrażliwej skóry ich dzieci. Zmieniające się potrzeby maluchów i ich mam, zadowolonych z łagodnego działania dziecięcych specyfików do codziennej pielęgnacji, zainspirowały założycielkę, 35-letnią dziś Kimberley Ho, do poszerzenia oferty i dodania do skromnego asortymentu kolejnych kosmetyków: kremów do twarzy, odżywek do włosów, łagodnych perfum i olejków zaprojektowanych z myślą o dzieciach, osobach wkraczających w okres nastoletni oraz kobietach w ciąży. – Dotychczas wydano miliardy dolarów na produkcję kosmetyków przeznaczonych do pielęgnacji kobiecej urody, ale inwestycje w produkty powstałe z myślą o najmłodszych członkach rodziny czy kobietach, które wkrótce zostaną mamami, należą do rzadkości – zauważa Kimberley Ho w rozmowie z „Forbes”.

Pozostało jeszcze 89% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Reklama
Biznes
Female Founder World. Od upadku firmy do pomysłu, który inspiruje miliony kobiet
Biznes
Fortuna zbita na pomaganiu. Tak miliarderka Lauren Leichtman zbudowała swoje imperium
Biznes
Urszula Rzepniewska, współtwórczyni marki Marlu: Jeszcze nie czas na odcinanie kuponów
Biznes
Lucy Guo deklasuje Taylor Swift na liście najmłodszych miliarderek. Na czym się wzbogaciła?
Biznes
Rekordowa liczba prezesek na liście „Fortune 500”
Reklama
Reklama