Firma założona przez dwie studentki w akademiku: Sukces w zawrotnym tempie

Firma 437 zajmująca się projektowaniem kostiumów kąpielowych i odzieży sportowej, została założona w godzinę przez dwie przyjaciółki ze studiów. Obecnie przynosi sześciocyfrowe dochody każdego miesiąca. Co zadecydowało o spektakularnym sukcesie marki?

Publikacja: 31.03.2025 11:44

Założenie firmy 437 było możliwe dzięki inwestycji finansowej w wysokości 1000 dolarów wpłaconych pr

Założenie firmy 437 było możliwe dzięki inwestycji finansowej w wysokości 1000 dolarów wpłaconych przez każdą ze współwłaścicielek marki.

Foto: Adobe Stock

– Jeśli ubiór na trening jest twoją motywacją do ćwiczeń, wspieramy cię w tym – brzmi podpis pod jednym z niezliczonych postów na Instagramie marki odzieżowej 437. Trzy cyfry w nazwie nawiązują do adresu domu studenckiego, w którym założycielki firmy – Hyla Nayeri i Adrien Bettio – rozpoczynały swoją działalność biznesową. Miały po 21 lat i prowadzenie firmy łączyły z nauką i obowiązkowym stażem studenckim. Spotkania biznesowe odbywały się w akademiku, pobliskich kawiarniach lub w domach rodzinnych przyjaciółek. Początkowe dochody rzędu 20 000 dolarów miesięcznie zaczęły wzrastać w zaskakującym tempie, a zawrotny sukces finansowy sprawił, że młode przedsiębiorczynie po czterech latach znalazły się na liście „Forbes 30 Under 30”, wyróżniającej wpływowe osoby poniżej 30. roku życia. Jakie produkty przyczyniły się do popularności marki i w jakich okolicznościach zrodził się pomysł na ich stworzenie?

Początki marki 437: inspirujący pobyt we Włoszech

Zwiedzanie włoskiego Wybrzeża Amalfi w ramach programu stypendialnego okazało się dla dwóch studentek Queens University przełomowym doświadczeniem. To tam przyjaciółki zdały sobie sprawę z istotnej luki w sektorze odzieży plażowej. W poszukiwaniu kostiumów kąpielowych, które podkreśliłyby kobiece kształty przy jednoczesnym maskowaniu niedoskonałości, skonstatowały, że w asortymencie sklepów oferujących ubrania na plażę brak takich produktów. Do rodzinnej Kanady wróciły z gotowym pomysłem na biznes. Wystarczyło jedynie założyć firmę i rozpocząć projektowanie nowych strojów.

Ówczesny adres zamieszkania kreatywnych studentek posłużył za nazwę nowo zakładanej marki, a wśród pierwszych modeli zaprojektowanych przez pomysłodawczynie firmy znalazły się kostiumy, które miały zapewnić kobietom wygodę, przy „jednoczesnym poczuciu, że mogą w trakcie pobytu na plaży zjeść to, na co mają ochotę”, jak ujęła to Hyla Nayeri w rozmowie z „Forbes”.

Czytaj więcej

21-latka stworzyła wyjątkową aplikację chroniącą kobiety. „Żaden mężczyzna by tego nie wymyślił”

Założycielki marki 437: po 1000 dolarów na start

Założenie firmy 437 było możliwe dzięki inwestycji finansowej w wysokości 1000 dolarów wpłaconych przez każdą ze współwłaścicielek marki. Bez udziału zewnętrznych sponsorów ani inwestycji ze strony przyjaciół czy rodzin młodych przedsiębiorczyń, firma powstała w lipcu 2017 roku. Brak doświadczenia biznesowego nie stanowił okoliczności sprzyjającej do rozwijania nowego przedsięwzięcia. Choć media społecznościowe nie były studentkom obce, a możliwość prezentacji kolekcji tą drogą stanowiła podstawę ich działalności, to jednak początki nie należały do najłatwiejszych. W dniu otwarcia sklepu internetowego złożono jedynie dwa zamówienia. – W naszej naiwności wierzyłyśmy, że pierwszą kolekcję wyprzedamy w ciągu 24 godzin od założenia marki. Tymczasem zainteresowanie było minimalne, więc poczułyśmy się tak, jakby ktoś wylał nam na głowę kubeł zimnej wody – wspomina Hyla Nayeri w cytowanej rozmowie.

Brak spektakularnego sukcesu na początku działalności nie zniechęcił młodych przedsiębiorczyń do dalszych starań o rozwój marki. – Napędzał nas ślepy optymizm. Prowadziłyśmy firmę z największym zaangażowaniem, samodzielnie pakując wszystkie zakupione produkty i wysyłając je pocztą pod wskazane adresy. Nie miałyśmy w najbliższym otoczeniu żadnych zamożnych inwestorów, ani nie byłyśmy rozpoznawalne w mediach społecznościowych. Rozkręcenie działalności stanowiło na początku ogromne wyzwanie – podkreśla Adrien Bettio.

Czytaj więcej

Klienci brytyjskiej marki odzieżowej skarżą się na wygląd promujących ją modelek. „Hipokryzja”

437: 500% wzrost rocznych dochodów trzeci rok z rzędu

Przez osiemnaście pierwszych miesięcy od założenia firmy, zainteresowanie produktami marki było umiarkowane, jednak na tyle stabilne, że pozwoliło przedsiębiorczyniom wierzyć w sens ich działalności. Pierwszy spektakularny sukces odnotowały, gdy jedna z influencerek zamieściła na Instagramie zdjęcie w stroju 437, tagując nazwę firmy. – To jedyne przełomowe zdarzenie dało nam wystarczająco dużo nadziei, by zrozumieć, że nasze wysiłki się opłaciły – wspomina Hyla Nayeri.

Trudno temu zaprzeczyć, biorąc pod uwagę fakt, że od tamtego momentu firma trzeci rok z rzędu odnotowuje 500% wzrost rocznych przychodów. Nieustanna aktywność w mediach społecznościowych, cykliczne wprowadzanie na rynek nowych produktów, a także konsekwencja w takim projektowaniu strojów, by ich kroje pozwalały wyeksponować atuty kobiecych sylwetek – te czynniki sprawiły, że kolekcje firmy 437 pokochały między innymi takie gwiazdy jak: Jennifer Lopez, Kylie Jenner, Bella Hadid, Emily Ratajkowski, Sydney Sweeney czy Millie Bobby Brown.

Czytaj więcej

Milion sprzedanych sukienek. Nell Diamond o sukcesie swojej marki

437: damski zespół bez dyrektora finansowego

Sukces finansowy i imponujące grono wielbicielek marki zachęciły przedsiębiorczynie do rozwinięcia działalności i poszerzenia asortymentu o kolejne produkty: poza kostiumami kąpielowymi, które do dziś pozostają flagowym produktem 437, do kolekcji dołączono też odzież i akcesoria sportowe: bluzy, leginsy, dresy, topy, skarpetki, czapki czy torby treningowe. Ubrania dostępne w rozmachach XS-XXL pozwalają swobodnie dobrać odpowiedni model do wielu typów sylwetki, a promowane przez założycielki wartości takie jak ciałopozytywność, optymizm i wiara w sukces mimo początkowych trudności, sprawiły, że wokół marki zgromadzono społeczność podzielającą te same poglądy. Choć sprzedaż online rozwija się w imponujący sposób, w kwietniu 2019 roku założycielki marki postanowiły otworzyć sklep stacjonarny w Toronto, który szybko przekształcił się miejsce spotkań wielbicielek marki. Poza zakupami z możliwością przymierzenia wybranych modeli ubrań, zaprzyjaźnione klientki spotykają się tam na wspólne lunche czy popołudniowe seanse filmowe. – Weekendowe zakupy można połączyć z miłym doświadczeniem, co dla nas jako założycielek stanowi potwierdzenie idei 437 – podkreśla Hyla Nayeri.

Założona przez dwie studentki firma obecnie prowadzona jest przez zespół składający się z 12 kobiet w wieku 20-26 lat. Wspólnie zajmują się projektowaniem nowych kolekcji, marketingiem, zarządzaniem treściami w mediach społecznościowych oraz budowaniem relacji z klientami. – Każda decyzja jest podejmowana przez nasz zespół złożony z młodych kobiet. Nadal trudno mi uwierzyć, że w tak młodym wieku stoimy na czele wielomilionowego przedsiębiorstwa, przy czym nigdy nie zatrudniłyśmy żadnego dyrektora finansowego – zauważa Hyla Nayeri.

Czytaj więcej

Lucy Cohen - księgowa, która wie i radzi, jak zarobić więcej niż pierwszy milion

437: indywidualne podejście do klientek

Zamiast tego młode przedsiębiorczynie dbają o bezpośredni kontakt z klientkami, umożliwienie im indywidualnych konsultacji ze stylistkami – również w formie spotkań online – udzielanie odpowiedzi w ciągu 24 godzin od otrzymania zapytania, czy odpisywanie na wiadomości tekstowe przysyłane na wskazany numer telefonu, na bieżąco obsługiwany przez reprezentantki firmy 437. – Robimy co w naszej mocy, aby zakup bikini czy stroju do ćwiczeń był dla naszych klientek przyjemnym doświadczeniem, zakończonym sukcesem. W praktyce oznacza to, że panie mogą przysyłać nam swoje zdjęcia, wymiary oraz informacje o modelach ubrań, jakich poszukują. Nasz zespół zadba o to, by każdej osobie dobrać odpowiedni fason ubrania, dostosowany do indywidualnych potrzeb – wyjaśnia Hyla Nayeri.

Jak widać, dbałość o relacje z klientami, a także wiara w sens własnych działań mimo początkowych niepowodzeń, mogą zadecydować o sukcesie danej marki, nawet przy braku imponującego zaplecza finansowego na starcie. Zapytane o dalsze plany na rozwój firmy, założycielki prężnego przedsiębiorstwa żartują, że nie zaszkodziłoby, gdyby nazwa 437 pojawiła się w jednej z najnowszych piosenek Drake’a. O potędze influencerów również miały okazję przekonać się osiemnaście miesięcy po rozpoczęciu działalności.

Źródła:
https://www.forbes.com/
https://shop437.com/

– Jeśli ubiór na trening jest twoją motywacją do ćwiczeń, wspieramy cię w tym – brzmi podpis pod jednym z niezliczonych postów na Instagramie marki odzieżowej 437. Trzy cyfry w nazwie nawiązują do adresu domu studenckiego, w którym założycielki firmy – Hyla Nayeri i Adrien Bettio – rozpoczynały swoją działalność biznesową. Miały po 21 lat i prowadzenie firmy łączyły z nauką i obowiązkowym stażem studenckim. Spotkania biznesowe odbywały się w akademiku, pobliskich kawiarniach lub w domach rodzinnych przyjaciółek. Początkowe dochody rzędu 20 000 dolarów miesięcznie zaczęły wzrastać w zaskakującym tempie, a zawrotny sukces finansowy sprawił, że młode przedsiębiorczynie po czterech latach znalazły się na liście „Forbes 30 Under 30”, wyróżniającej wpływowe osoby poniżej 30. roku życia. Jakie produkty przyczyniły się do popularności marki i w jakich okolicznościach zrodził się pomysł na ich stworzenie?

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
9zł za pierwszy miesiąc.

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
9 zł pierwszy miesiąc, a potem 39 zł/msc
Biznes
Nowa branża, w której zdecydowanie dominują kobiety, rośnie w siłę. Imponujące dochody
Materiał Promocyjny
Jak wygląda nowoczesny leasing
PODCAST "POWIEDZ TO KOBIECIE"
„Jeśli w zarządzie brakuje kobiet, to znaczy, że firma nie wykorzystuje swojego potencjału”
Biznes
Zaobserwowano niepokojące zjawisko w ocenianiu managerów. Ma związek z płcią
Biznes
Polki zamknęły żywe bakterie w kosmetykach. "Sprzedaż co roku rośnie o 50 procent"
Materiał Partnera
Kroki praktycznego wdrożenia i operowania projektem OZE w wymiarze lokalnym
Biznes
Milena Inglot: Skontaktowała się z nami agencja Jennifer Lopez
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście