– Jeśli ubiór na trening jest twoją motywacją do ćwiczeń, wspieramy cię w tym – brzmi podpis pod jednym z niezliczonych postów na Instagramie marki odzieżowej 437. Trzy cyfry w nazwie nawiązują do adresu domu studenckiego, w którym założycielki firmy – Hyla Nayeri i Adrien Bettio – rozpoczynały swoją działalność biznesową. Miały po 21 lat i prowadzenie firmy łączyły z nauką i obowiązkowym stażem studenckim. Spotkania biznesowe odbywały się w akademiku, pobliskich kawiarniach lub w domach rodzinnych przyjaciółek. Początkowe dochody rzędu 20 000 dolarów miesięcznie zaczęły wzrastać w zaskakującym tempie, a zawrotny sukces finansowy sprawił, że młode przedsiębiorczynie po czterech latach znalazły się na liście „Forbes 30 Under 30”, wyróżniającej wpływowe osoby poniżej 30. roku życia. Jakie produkty przyczyniły się do popularności marki i w jakich okolicznościach zrodził się pomysł na ich stworzenie?
Początki marki 437: inspirujący pobyt we Włoszech
Zwiedzanie włoskiego Wybrzeża Amalfi w ramach programu stypendialnego okazało się dla dwóch studentek Queens University przełomowym doświadczeniem. To tam przyjaciółki zdały sobie sprawę z istotnej luki w sektorze odzieży plażowej. W poszukiwaniu kostiumów kąpielowych, które podkreśliłyby kobiece kształty przy jednoczesnym maskowaniu niedoskonałości, skonstatowały, że w asortymencie sklepów oferujących ubrania na plażę brak takich produktów. Do rodzinnej Kanady wróciły z gotowym pomysłem na biznes. Wystarczyło jedynie założyć firmę i rozpocząć projektowanie nowych strojów.
Ówczesny adres zamieszkania kreatywnych studentek posłużył za nazwę nowo zakładanej marki, a wśród pierwszych modeli zaprojektowanych przez pomysłodawczynie firmy znalazły się kostiumy, które miały zapewnić kobietom wygodę, przy „jednoczesnym poczuciu, że mogą w trakcie pobytu na plaży zjeść to, na co mają ochotę”, jak ujęła to Hyla Nayeri w rozmowie z „Forbes”.
Czytaj więcej
Pieniądze otrzymane z okazji 21 urodzin przeznaczyła na stworzenie aplikacji, która ma chronić ko...