Reklama

Jubilerski gigant ma nową prezeskę. To pierwsza w historii firmy kobieta na tym stanowisku

Duńska marka jubilerska Pandora ogłosiła właśnie powołanie nowej osoby na stanowisku prezesa. Szefową firmy niebawem zostanie Berta de Pablos-Barbier, dotychczasowa dyrektorka ds. marketingu marki i ekspertka z prawie 30-letnim doświadczeniem w branży luksusowej.

Publikacja: 01.10.2025 17:37

Pandora od lat pracuje nad większą reprezentacją kobiet na kluczowych pozycjach w firmie, co jak dot

Pandora od lat pracuje nad większą reprezentacją kobiet na kluczowych pozycjach w firmie, co jak dotąd udało się tylko częściowo. Przedsiębiorstwo założyło sobie cel osiągnięcia parytetu w tej kwestii do 2030 r.

Foto: PAP/EPA

Pandora to jedno z największych na świecie przedsiębiorstw działających w branży biżuteryjnej. Mimo że duńska marka sprzedaje głównie biżuterię dla kobiet, to w liczącej 43 lata historii Pandory na stanowisku prezesa nie zasiadała jeszcze ani jedna kobieta.

Berta de Pablos-Barbier – pierwsza kobieta na stanowisku prezesa Pandory

To się właśnie zmieniło. W oficjalnym komunikacie zarząd firmy ogłosił powołanie na stanowisko prezesa Berty de Pablos-Barbier, która jeszcze przez pół roku pozostanie na stanowisku dyrektorki ds. marketingu w Pandorze.

De Pablos-Barbier oficjalnie przejmie stanowisko w trakcie walnego zgromadzenia, które zaplanowano na 11 marca 2026 r. Hiszpanka obejmie stery w Pandorze po odchodzącym na emeryturę Alexandrze Laciku, który na stanowisku prezesa spędził prawie siedem lat.

W komunikacie na temat zmian na czele Pandory przewodniczący rady dyrektorów Peter Ruzicka napisał, że Berta de Pablos-Barbier dołączyła do zarządu firmy z perspektywą objęcia najwyższego stanowiska. Dodał też, że w trakcie rekrutacji, w której brano pod uwagę również kandydatów z całego świata, była pewnym numerem jeden.

Czytaj więcej

Marina Abramović pierwszą kobietą, która zorganizuje wystawę w wyjątkowym miejscu
Reklama
Reklama

W najwyższym kierownictwie Pandory dominują mężczyźni – de Pablos-Barbier jest jedyną kobietą w tym gronie. Nieco więcej kobiet zasiada w radzie dyrektorów (trzy na osiem osób), zaś wśród dziesięciorga dyrektorów regionalnych panuje idealny parytet – kobiety stanowią połowę osób na tych stanowiskach.

Pandora od lat pracuje nad większą reprezentacją kobiet na kluczowych pozycjach w firmie, co jak dotąd udało się tylko częściowo. Przedsiębiorstwo założyło sobie cel osiągnięcia parytetu w tej kwestii do 2030 r.

Kim jest Berta de Pablos-Barbier?

Berta de Pablos-Barbier pochodzi z Hiszpanii. Ukończyła inżynierię rolnictwa na Politechnice w Walencji, jednak zamiast rozwijać karierę w rolnictwie, wybrała świat mody. W 2007 r. uzyskała tytuł MBA w prestiżowym Institut Français de la Mode w Paryżu.

Rok później de Pablos-Barbier została wiceprezeską ds. marketingu i komunikacji we francuskiej marce luksusowej biżuterii Boucheron. W latach 2012-2015 zasiadała na stanowisku dyrektorki ds. marketingu w Lacoste, skąd przeszła do koncernu Mars, gdzie przepracowała pięć lat jako dyrektorka ds. wzrostu.

Czytaj więcej

Inwestorka i dyrektora Sarah Jessica Parker. Gwiazda weszła w nowy biznes

W 2020 r. powołano ją na stanowisko prezeski domu szampańskiego Moët & Chandon. Cztery lata później de Pablos-Barbier dołączyła do Pandory jako dyrektorka ds. marketingu.

Reklama
Reklama

Pod kierownictwem Alexandra Lacika ceny akcji Pandory wzrosły trzykrotnie. Po pandemii firmie udało się wyjść z finansowego dołka, kiedy to sprzedaż mocno spadła.

Teraz Pandora ma kolejne problemy: w ciągu ostatniego roku ceny akcji ponownie spadły – o 37 proc. Przyczyną ponownie był spadek sprzedaży, a także nowa polityka celna USA.

Aby przyciągnąć młodsze grono klientów, od 2021 r. Pandora redukuje wykorzystanie naturalnych diamentów do produkcji swojej biżuterii na rzecz tańszych, laboratoryjnych. De Pablos-Barbier nie zamierza wprowadzać rewolucji w firmie, nie planuje też podwyżek cen.

„Musimy pozostać wierni temu, czym jest Pandora. Pandora jest przystępną marką luksusową” – powiedziała w rozmowie z agencją Reuters.

Źródła:
www.pandoragroup.com
www.reuters

Pandora to jedno z największych na świecie przedsiębiorstw działających w branży biżuteryjnej. Mimo że duńska marka sprzedaje głównie biżuterię dla kobiet, to w liczącej 43 lata historii Pandory na stanowisku prezesa nie zasiadała jeszcze ani jedna kobieta.

Berta de Pablos-Barbier – pierwsza kobieta na stanowisku prezesa Pandory

Pozostało jeszcze 91% artykułu
/
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Reklama
Biznes
Danielle Guizio: jak seria zbiegów okoliczności zagwarantowała jej sukces w świecie mody?
Biznes
Mira Murati po odejściu z OpenAI zakłada start-up warty miliardy dolarów
Biznes
Female Founder World. Od upadku firmy do pomysłu, który inspiruje miliony kobiet
Biznes
Fortuna zbita na pomaganiu. Tak miliarderka Lauren Leichtman zbudowała swoje imperium
Biznes
50 ofert, jedna odpowiedź. Jak Kimberley Ho zbudowała milionowe imperium firmy Evereden?
Reklama
Reklama