We wrześniu minionego roku miała w kalendarzu 200 spotkań zaplanowanych na nadchodzący rok. W przerwach między wykładami na konferencjach w odległych rejonach świata znajduje czas, by poprowadzić imprezę w charakterze didżejki, wziąć udział w sesji zdjęciowej dla marki Hermès czy zawitać na ceremonii rozdania nagród Grammy, by osobiście pogratulować pierwszoligowym gwiazdom muzycznym ich sukcesów. – Jednym z ulubionych momentów jest ten, gdy jestem najmniej inteligentną osobą w pomieszczeniu – pisze przekornie na swoim profilu instagramowym, pozując do zdjęcia z Billem Gates'em. Kokieteryjny ton świadczy wprawdzie o poczuciu humoru Lucy Guo, jak również niewątpliwym dystansie do siebie samej. W jakiej branży specjalizuje się wszechstronna Amerykanka?
Lucy Guo: start-up wart miliardy dolarów
Pochodząca z Fremont w Kalifornii córka chińskich imigrantów, którzy pracowali jako inżynierowie elektrycy, od najmłodszych lat interesowała się programowaniem. Wiedza i umiejętności uzyskane we własnym zakresie pozwoliły jej zdobyć swoje pierwsze zlecenia zawodowe: jako nastolatka Lucy Guo zajmowała się tworzeniem botów w jednej z popularnych gier online. Rozpoczęte na Carnegie Mellon University studia informatyczne przerwała w 2014 roku, gdy otrzymała dwuletnie stypendium Thiel Fellowship, ufundowane przez miliardera Petera Thiela i mające na celu wypromowanie młodych, utalentowanych programistów. Każdy uczestnik dwuletniego programu stypendialnego otrzymuje 200 tys. dol. na poczet rozwijanych przez siebie projektów, inicjowanych start-upów czy prowadzonych badań.
Bogate doświadczenie nabyte dzięki pierwszym zleceniom zawodowym, studiom na prestiżowej uczelni oraz udziale w Thiel Fellowship pozwoliło Lucy Guo prężnie rozwijać swoją karierę: tuż po stażu w Facebooku zasiliła zespół Snapchata, a następnie rozpoczęła pracę w Quora, gdzie poznała Alexandra Wanga. 21-latka i jej młodszy o dwa lata kolega w 2016 roku założyli start-up Scale AI, będący poniekąd antytezą działań sztucznej inteligencji: młodzi programiści mieli na celu dostarczenie kompleksowego rozwiązania, wskazującego te czynności, które przy wsparciu AI muszą być wykonane przez człowieka. Jednym z takich obszarów jest nadawanie etykiet treściom, którymi zasilane są bazy danych AI. W chwili powstania Scale AI stało się kluczowym dostawcą danych dla kolejnych firm działających w branży AI, a w kolejnych latach w gronie klientów marki znalazły się między innymi Meta, Microsoft czy OpenAI. Obecnie firma zatrudnia 900 pracowników, a jej wartość, według „Forbes”, wynosi 13,8 miliarda dolarów.
Czytaj więcej
Wśród najbardziej zamożnych gwiazd kina Hollywood wymienia się Reese Witherspoon, Jennifer Anisto...