Reklama
Rozwiń
Reklama

Rośnie popularność spędzania urlopu w trybie staycation. Czy w ten sposób można wypocząć?

Dane dotyczące rynków turystycznych wskazują, że rośnie popularność trendu staycation, czyli spędzania urlopu w domu. Dlaczego tak się dzieje i czy w ten sposób można wypocząć?

Publikacja: 01.08.2025 15:56

Trend staycation jest szczególnie silny w regionach miejskich, skąd mieszkańcy uciekają do pobliskic

Trend staycation jest szczególnie silny w regionach miejskich, skąd mieszkańcy uciekają do pobliskich miejsc oferujących relaksujące otoczenie.

Foto: Adobe Stock

Z raportu „Nawyki urlopowe Polaków 2025 wynika” opracowanego dla EuroPodróże na podstawie badania przeprowadzonego wiosną tego roku, wynika, że zdecydowana większość Polaków, bo aż 84,1 proc., korzysta z wakacji poza domem co najmniej raz w roku. Najpopularniejszą opcją jest jeden wyjazd rocznie (34,4 proc. badanych), choć niewiele mniej, bo 30,2 proc., decyduje się na dwa urlopy, natomiast 4,3 proc. osób w ogóle nie spędza wakacji poza miejscem zamieszkania. 

Staycation – urlop w domu

Pozostało jeszcze 90% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Styl życia
Bardzo odległe 70 punktów. Tak Polki widzą swój dobrostan finansowy
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Styl życia
Pada mit o roszczeniowości pracowników z pokolenia Z. Oto, do jakich poświęceń są gotowi
Styl życia
Budowanie poduszki bezpieczeństwa finansowego – słaba strona polskich rodziców. Badanie
Styl życia
W Niemczech nie opłaca się być matką. Oto, jak dotkliwa jest tam „kara za macierzyństwo”
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Styl życia
Dyniowy concierge – w USA ten fach to żyła złota. Czy ma szanse zaistnieć w Polsce?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama