Ella Mills i jej zawrotny sukces finansowy zrodzony z kryzysu zdrowotnego

Ella Mills, pochodząca z rodziny, która stworzyła sieć supermarketów Sainsbury, założyła własną firmę i sprzedała ponad 1,5 miliona egzemplarzy swojej książki kucharskiej. Mimo sukcesów pewne komentarze na temat jej osiągnięć pojawiają się cyklicznie.

Publikacja: 16.06.2025 16:28

Sukces wydawniczy otworzył Elli Mills drzwi do kolejnych, zakończonych powodzeniem, działań biznesow

Sukces wydawniczy otworzył Elli Mills drzwi do kolejnych, zakończonych powodzeniem, działań biznesowych.

Foto: PAP/Photoshot

Rok nicości – tak Ella Mills wspomina trudny czas, gdy w wieku 21 lat zapadła na rzadką chorobę, która na wiele miesięcy odizolowała ją od świata i uniemożliwiła kontunuowanie studiów na Uniwersytecie St Andrews. – Ze zwykłej studentki stałam się osobą niemal przywiązaną do łóżka. Niezliczone badania, wizyty w szpitalach, nieustanne zmęczenie i ból, które towarzyszyły mi na co dzień, skutkowały tym, że przyjmowałam rozmaite leki. Ich skuteczność okazała się w moim przypadku znikoma – wspomina na swojej stronie internetowej. Tej samej, która stała się dla niej początkiem nowej działalności i ogromnym życiowym przełomem.

Jak Ella Mills przezwyciężyła kryzys zdrowotny i przekuła trudne doświadczenie w finansowy sukces, który trwa nieprzerwanie od 2012 roku?

Ella Mills: choroba, która zapoczątkowała ważne zmiany w jej życiu

Zaniepokojeni pogarszającym się stanem zdrowia 21-latki, jej rodzice – Shaun Woodward, były sekretarz stanu Irlandii Północnej oraz Camilla Sainsbury, dziedziczka rodzinnej fortuny zgromadzonej za sprawą sukcesu finansowego sieci brytyjskich supermarketów Sainsbury – nie ustawali w poszukiwaniach przyczyn jej samopoczucia. – Moja mama robiła, co mogła, by mnie pocieszać. Tata był przeświadczony, że mam depresję i uparcie wysyłał mnie na terapię. Po jednej sesji wiedziałam, że w moim przypadku terapia nie ma sensu – wspomina po latach Ella Mills, w wywiadzie dla magazynu „Good Housekeeping”.

Niezliczone badania i wizyty lekarskie pozwoliły zdiagnozować chorobę, na którą zapadła studentka drugiego roku historii sztuki na Uniwersytecie St Andrews: zespół posturalnej tachykardii ortostatycznej, będący zaburzeniem funkcji układu autonomicznego i objawiający się takimi symptomami jak kołatania serca, zawroty głowy, uczucie lęku, chroniczne zmęczenie czy nadmierna potliwość. Choroba i jej przebieg były wprawdzie obciążające, jednak samo uzyskanie diagnozy po wielomiesięcznych, bezskutecznych próbach jej ustalenia, stanowiło ulgę zarówno dla 21-latki, jak i dla jej rodziców. Pozwoliło też przedsięwziąć odpowiednie kroki mające na celu jej zażegnanie. – Mimo młodego wieku miałam poczucie, że sięgnęłam dna. Jednak wbrew pozorom to właśnie kryzys pozwolił mi odbudować siebie na nowo. Wiedziałam, że jeśli nie wprowadzę istotnych zmian, nie będzie dla mnie ratunku – można przeczytać na stronie internetowej „Deliciously Ella”.

Czytaj więcej

21-latka stworzyła wyjątkową aplikację chroniącą kobiety. „Żaden mężczyzna by tego nie wymyślił”

Ella Mills: początki działalności biznesowej

Pragnienie powrotu do zdrowia i zażegnania kryzysu, który wstrząsnął całą rodziną ówczesnej studentki, skłoniło ją do rozpoczęcia poszukiwań środków naprawczych. W jej przypadku zbawienne okazało się zgłębienie nauk dotyczących zbilansowanej diety i zdrowego, wzbogaconego o umiarkowaną aktywność fizyczną, trybu życia. – W maju 2012 roku diametralnie zmieniłam sposób odżywiania się i spędzania wolnego czasu, zastępując standardową, daleką od ideału dietę, jaką wówczas prowadziłam (pełną fast foodów i pozbawioną jakichkolwiek witamin), zbilansowanym, opartym na roślinach i produktach pełnoziarnistych stylem żywienia. W tamtych czasach pytania o to, w jaki sposób dieta wpływa na nasze zdrowie, nie były przedmiotem wielu rozmów, więc brak odpowiednich źródeł informacji był dla mnie bardzo odczuwalny – podkreśla.

Luka, którą zidentyfikowała na drodze do odzyskania pełni zdrowia, skłoniła ją do podjęcia odpowiednich kroków w celu jej wypełnienia. Pierwsze, samodzielnie przygotowywane dania powstałe na bazie produktów roślinnych czy pełnoziarnistych, tworzyła w kuchni swoich rodziców, a pragnąc zapamiętać poszczególne przepisy i sposoby przyrządzania potraw, spisywała receptury, a następnie nagrywała sam proces powstawania poszczególnych posiłków. Tak wyglądały początki jej strony internetowej, którą zatytułowała „Deliciously Ella”. – Przed rozpoczęciem tej przygody nawet nie potrafiłam gotować. Uczyłam się wszystkiego od podstaw. Zajęło mi to dość sporo czasu, podobnie jak stopniowy powrót do zdrowia. Często miałam poczucie, że robiąc krok do przodu, lada moment wykonywałam dwa kroki wstecz, jednak ciągle powtarzałam sobie, że mam niewiele do stracenia, a powrót do dawnych nawyków jest wykluczony – zastrzega.

Czytaj więcej

Firma założona przez dwie studentki w akademiku: Sukces w zawrotnym tempie

Ella Mills: sukces strony internetowej „Deliciously Ella”

Podjęte działania pozwoliły nie tylko stopniowo odzyskać zdrowie i po kilku latach całkowicie zrezygnować ze stosowanych leków, ale i zapoczątkować aktywność zawodową, która w krótkim czasie miała przynieść jej niespodziewane profity. Zaledwie dwa lata po uruchomieniu strony internetowej, zainteresowanie tematyką prezentowaną na jej łamach przyciągnęło ponad 130 milionów obserwujących. Pomysłodawczyni platformy była zapraszana do prowadzenia kursów gotowania, co z kolei zainspirowało ją do napisania książki kulinarnej o tytule takim samym jak masowo odwiedzana strona internetowa. W 2015 roku publikacja uplasowała się na pierwszym miejscu listy bestsellerów w Wielkiej Brytanii, gdzie utrzymywała się przez osiem tygodni.

Sukces wydawniczy otworzył drzwi do kolejnych, zakończonych powodzeniem, działań biznesowych. W tym samym roku powstała pierwsza kawiarnia sygnowana nazwiskiem młodej przedsiębiorczyni, a w kolejnych latach asortyment produktów prezentowanych na stronie internetowej wzbogacił się o zdrowe przekąski, płatki śniadaniowe czy pełnoziarniste batony z logo firmy. Smakołyki można nabyć nie tylko za pośrednictwem platformy, ale też w ponad 10,000 sklepach i kawiarniach na terenie Wielkiej Brytanii i krajów europejskich.

Czytaj więcej

Milion sprzedanych sukienek. Nell Diamond o sukcesie swojej marki

Ella Mills: nowy rozdział w działalności firmy

Rozwój nowoczesnych technologii nie pozostał bez wpływu na działalność marki. W 2019 roku powstała aplikacja  „Deliciously Ella”, a firma, współprowadzona przez założycielkę i jej męża, Matthew, udostępniła swoje produkty również na rynek australijski. Od chwili rozpoczęcia działalności, treści na stronie internetowej oraz w aplikacji „Deliciously Ella” zostały wzbogacone nie tylko o kolejne przepisy bajecznie kolorowych dań wegańskich, ale i o porady dotyczące zdrowego trybu życia, medytacji czy praktyk jogi. – Niepozorna strona internetowa zawierająca kilka samodzielnie spisywanych przepisów, przekształciła się w potężne przedsiębiorstwo, którego rozmiarów żadne z nas nie mogło sobie wcześniej wyobrazić – mówili małżonkowie w jednym z wywiadów cytowanych przez „The Guardian” w 2024 roku. To właśnie wtedy, ponad dekadę od powstania rzeczonej niepozornej strony internetowej, młodzi przedsiębiorcy postanowili sprzedać firmę szwajcarskiemu konglomeratowi specjalizującemu się w produkcji żywności, Hero Group. – Już od dłuższego czasu nosiliśmy się z zamiarem sprzedaży  „Deliciously Ella”, starając się przy tym znaleźć firmę, którą wspólnie uznamy za właściwą. Hero Group spełniła to oczekiwanie – deklarowali przed rokiem.

Po sfinalizowanej transakcji Ella Mills utrzymuje rolę ambasadorki marki, a uruchomiony na początku bieżącego roku podcast „The Wellness Scoop” pozwala jej kontynuować tematykę zdrowego stylu życia, zalet diety wegańskiej czy regularnych praktyk jogi w rozmowach z wybranymi ekspertami. Niespełna kwartał po udostępnieniu pierwszego odcinka, autorka oraz współprowadząca, Rhiannon Lambert, świętowały milion pobrań prezentowanych treści. Choć osiągnięcia zawodowe 34-latki są niezaprzeczalne, ona sama od lat mierzy się z oskarżeniami, że swój sukces w dużej mierze zawdzięcza zamożnym rodzicom. Pomysły na przepisy, aktywność w mediach społecznościowych, ciekawe treści prezentowane podczas rozmów z ekspertami w ramach podcastu „The Wellness Scoop” nie tracą przy tym na wartości, a prowadzącej trudno odmówić charyzmy i konsekwencji w działaniu. Po latach rok nicości wydaje się w jej przypadku czasem bezpowrotnie minionym.

Źródła:
https://deliciouslyella.com/
https://www.theguardian.com/
https://www.goodhousekeeping.com/

Rok nicości – tak Ella Mills wspomina trudny czas, gdy w wieku 21 lat zapadła na rzadką chorobę, która na wiele miesięcy odizolowała ją od świata i uniemożliwiła kontunuowanie studiów na Uniwersytecie St Andrews. – Ze zwykłej studentki stałam się osobą niemal przywiązaną do łóżka. Niezliczone badania, wizyty w szpitalach, nieustanne zmęczenie i ból, które towarzyszyły mi na co dzień, skutkowały tym, że przyjmowałam rozmaite leki. Ich skuteczność okazała się w moim przypadku znikoma – wspomina na swojej stronie internetowej. Tej samej, która stała się dla niej początkiem nowej działalności i ogromnym życiowym przełomem.

Pozostało jeszcze 92% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Jej historia
Sukcesy zawodowe Anny Faris nie zawsze szły w parze z powodzeniem w życiu prywatnym
Jej historia
Zofia z Edynburga – aktywistka błękitnej krwi. Ma unikatowe podejście do wyglądu
Jej historia
Pierwsza kobieta dyrektor Muzeów Watykańskich – mianowanana przez Franciszka. Kim jest Barbara Jatta?
Jej historia
Patricia Vargas Llosa. Trwała przy mężu nobliście pół wieku, wybaczyła mu zdradę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Jej historia
Zbuntowana księżniczka Amira al-Tawil. Wykorzystała pieniądze męża na pomoc kobietom