Milion sprzedanych sukienek. Nell Diamond o sukcesie swojej marki

W czasie pandemii Covid-19 Nell Diamond zaprojektowała ubranie, które miało zapewnić jej wygodę w domowym biurze. Lekką sukienkę na cienkich ramiączkach pokochały rzesze jej klientek, przyczyniając się do ogromnego sukcesu firmy Hill House Home.

Publikacja: 05.02.2025 11:21

Zapytana o rady, jakich udzieliłaby początkującym przedsiębiorcom, 37-letnia kobieta sukcesu odpowia

Zapytana o rady, jakich udzieliłaby początkującym przedsiębiorcom, 37-letnia kobieta sukcesu odpowiada, że zaniechanie porównań do innych twórców oferujących podobne produkty dla niej samej okazało się zbawienne.

Foto: Adobe Stock

Podczas ubiegłorocznej gali MET Nell Diamond wystąpiła w sukni własnego projektu, ozdabiając kolejne warstwy kreacji kwiatami, zgodnie z motywem przewodnim imprezy. Zamiłowanie do mody, które w czasach studenckich traktowała z przymrużeniem oka jako skłonność przejawianą przez większość młodych kobiet w jej wieku, z czasem okazało zajęciem na pełen etat. Połączone z zainteresowaniem ekonomią i tajnikami handlu detalicznego, stało się przepustką do sukcesu.

Powstała w 2016 roku firma Hill House Home początkowo zajmowała się produkcją odzieży do spania oraz akcesoriów do dekoracji domu: jedwabnych poszewek na poduszki, pościeli, ręczników, szlafroków czy pidżam. Gdy jednak założycielka na własne potrzeby zaprojektowała niezobowiązującą, wygodną sukienkę idealnie nadającą się do noszenia w czasie wymuszonej pandemią izolacji, skromna firma Hill House Home w szybkim czasie wzbogaciła swoją ofertę o wskazany element garderoby, nazwany roboczo Nap Dress. Sukces zaskoczył samą pomysłodawczynię. Od czasu wprowadzenia na rynek skromnej sukni Nell Diamond zapraszana jest nie tylko na wykłady związane z umiejętnym zarządzaniem firmą. W jej kalendarzu spotkań znajdują się i takie uroczystości jak gala MET, pokazy mody czy sesje zdjęciowe dla poczytnych magazynów. Ile egzemplarzy sukienki Nap Dress stworzyła dotychczas i jak planuje rozwijać swoją firmę?

Hill House Home: start-up założony na studiach

Urodzona i wychowana w Londynie Nell Diamond podczas studiów na Uniwersytecie Yale założyła start-up Hill House Home, pragnąc połączyć chęć prowadzenia działalności biznesowej z miłością do projektowania. Zapamiętane z licznych wizyt w muzeum Victoria & Albert wzory i kolory sprawnie przeniosła na produkty sygnowane logo raczkującej marki. – Marzyłam o otaczaniu się przedmiotami i akcesoriami wysokiej jakości. Tymczasem luksusowe marki oferowały towar w zawrotnych cenach, zaś produkty z niższej półki kosztowały wprawdzie o wiele mniej, jednak ich wykonanie i trwałość pozostawiały wiele do życzenia. Marka Hill House Home miała wypełnić tę lukę – wyjaśnia założycielka firmy w rozmowie z BBC.

Asortyment oferowany w pierwszych latach działalności firmy cieszył się sporą popularnością wśród klientów chętnych sięgać po świetnie wykonane produkty w przystępnych cenach. Absolwentka Uniwersytetu Yale bez trudu rozwijała działalność biznesową, nie tylko dbając o zabezpieczanie znaku towarowego własnej marki, ale i stopniowo powiększając zespół współpracowników i starannie uatrakcyjniając treści publikowane na Instagramie Hill House Home.

Czytaj więcej

Od skromnego warsztatu krawieckiego do słynnego domu mody. Historia Rosity Missoni

Nell Diamond: milion sprzedanych sukienek. To szaleństwo!

Stopniowy rozwój przedsiębiorstwa przebiegał w sposób zaplanowany aż do momentu, gdy oferta została poszerzona o niepozorną sukienkę długości midi. Lekko rozkloszowana, eksponująca ramiona i talię, świetnie nadawała się do noszenia w trakcie pracy, która na początku 2020 roku była wykonywana w zaciszu domowym. – Odkąd pamiętam, zawsze swobodniej czułam się w sukienkach niż w spodniach. Pracując w domu, nie chciałam przywdziewać eleganckich kreacji, ponieważ zależało mi na wygodzie. Z drugiej strony nie czułam się też komfortowo w koszuli nocnej noszonej w ciągu dnia. Zaprojektowana przeze mnie Nap Dress stanowiła idealny kompromis: modny krój, wygodę i urok tej sukienki pokochałam nie tylko ja! – wspomina w cytowanej rozmowie.

Produkt szybko zyskał popularność dzięki mediom społecznościowym, a założycielka firmy w ciągu kolejnych miesięcy zatrudniła 80 nowych pracowników, znacznie powiększając 5-osobowy zespół, który towarzyszył jej od początku założenia działalności. Jeden salon sprzedaży okazał się niewystarczający dla sprostania zapotrzebowaniom powiększającego się grona klientek. Wkrótce Nell Diamond otworzyła kolejnych pięć sklepów: w Nantucket, Nowym Jorku, Palm Beach, Charleston i Dallas. – Pamiętam nasze pierwsze zamówienie na sto egzemplarzy sukienki. Wykonaliśmy je bez problemu, jednak byliśmy przerażeni na myśl o tym, że nikt ich nie kupi. Tymczasem dotychczas sprzedaliśmy milion naszych sukienek. To prawdziwe szaleństwo! – przyznaje w cytowanej rozmowie.

Czytaj więcej

Hailey Bieber w stylizacji od Magdy Butrym. "Bomba marketingowa"

50 modeli Nap Dress i nowy asortyment

Do pierwszego egzemplarza zaprojektowanego przed laty wkrótce dołączyły kolejne nazywane imionami żeńskimi: Ellie, Viviana, Scarlet czy Louisa mają sporo cech wspólnych, jednak różnią się wzorami, kolorystyką czy długością rękawów. – Sukienki Nap Dress zostały stworzone z myślą o komforcie i braku skrępowania ruchów podczas codziennych czynności. Co najważniejsze, ich fason sprawia, że z łatwością dostosowują się do każdej figury. Ja sama nosiłam jeden model podczas ciąży bliźniaczej i pasował na mnie idealnie mimo dynamicznie zmieniającego się rozmiaru mojego ciała. W tym tkwi urok tych ubrań: są bardzo wygodne, a jednocześnie wyglądają elegancko i dodają kobiecie uroku – wyjaśnia pomysłodawczyni kreacji.

Sukces finansowy firmy pozwala snuć śmiałe plany na dalszy rozwój przedsiębiorstwa. Choć akcesoria domowe nadal pozostają istotną częścią oferty Hill House Home, założycielka firmy zdaje sobie sprawę, że zawrotną popularność zyskała dzięki wkroczeniu w świat mody, który od najmłodszych lat był jej bliski. – Moda okazała się kluczem do sukcesu mojej firmy, więc dalszy rozwój marki związany jest z rozszerzeniem oferty właśnie w tym zakresie. W ostatnim czasie do naszej gamy produktów wprowadziliśmy stroje kąpielowe i również one cieszą się wielką popularnością. Jest to odpowiedź na zapotrzebowanie naszych klientek, które, zapytane o produkty, jakich brakuje im w naszej ofercie, wskazały właśnie na tę niszę –wyjaśnia Nell Diamond.

Czytaj więcej

Jessica Alba promuje recykling ubrań. Pomysł, jakiego jeszcze nie było

Nell Diamond: zaprzestać porównań, tłumić nadmiar bodźców

Zapytana o rady, jakich udzieliłaby początkującym przedsiębiorcom, 37-letnia kobieta sukcesu odpowiada, że zaniechanie porównań do innych twórców oferujących podobne produkty dla niej samej okazało się zbawienne. – Pamiętam, jak na początku mojej działalności nieustannie podglądałam, jak pracują moi konkurenci. Przeglądałam ich profile w mediach społecznościowych, zaglądałam do ich sklepów i zastanawiałam się, dlaczego ja zrobiłam coś inaczej. Głowę zaprzątały mi myśli, że może powinnam pójść ich śladem lub popełniłam błąd, robiąc coś po swojemu. Takie porównania nigdy nie były dla mnie produktywne. Nauczyłam się podążać własną ścieżką, słuchać swojej intuicji i nieco tłumić nadmiar bodźców docierających zewsząd. Podobną metodę stosuję też w życiu prywatnym – wyjaśnia.

Dla mamy trojga dzieci taka umiejętność z pewnością jest niezwykle przydatna. Zwłaszcza, że ambitna businesswoman planuje uruchomienie kolejnych salonów sprzedaży. – Dotychczas otwieraliśmy średnio jeden sklep rocznie. Chciałabym zmienić tę tendencję – deklaruje, zastrzegając jednak, że zrobi tak tylko wtedy, gdy jej klienci wyrażą takie zapotrzebowanie. W przeciwieństwie do szkodliwych bodźców napływających zewsząd, w te głosy wsłuchuje się z pełną uwagą.

Źródła:
https://www.bbc.com/
https://som.yale.edu/
https://www.businessoffashion.com/

Podczas ubiegłorocznej gali MET Nell Diamond wystąpiła w sukni własnego projektu, ozdabiając kolejne warstwy kreacji kwiatami, zgodnie z motywem przewodnim imprezy. Zamiłowanie do mody, które w czasach studenckich traktowała z przymrużeniem oka jako skłonność przejawianą przez większość młodych kobiet w jej wieku, z czasem okazało zajęciem na pełen etat. Połączone z zainteresowaniem ekonomią i tajnikami handlu detalicznego, stało się przepustką do sukcesu.

Pozostało jeszcze 94% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Moda
Stella McCartney zrobiła odważny krok i rozpoczęła nowy rozdział w życiu zawodowym
Materiał Promocyjny
Przed wyjazdem na upragniony wypoczynek
Moda
Kim inspirowała się Ivanka Trump wybierając strój na inaugurację prezydentury ojca? Ciekawa teoria
Moda
Strój Melanii Trump na inauguracji męża nie był przypadkowy. "Wysłała jednoznaczny komunikat"
Moda
Dziedzictwo Iris Apfel: obrazy i przedmioty osobiste należące do projektantki idą pod młotek
Moda
Kim Ye-ji: wicemistrzyni olimpijska podbija świat mody. Gdzie można ją zobaczyć?