Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 18.10.2025 11:36 Publikacja: 14.07.2025 17:08
Dziś moda to pełnoprawny język znaczeń, narzędzie, za pomocą którego komunikujemy światu (a nierzadko także samym sobie), kim jesteśmy, skąd przychodzimy i do jakiego porządku symbolicznego aspirujemy.
Foto: Adobe Stock
Nie ulega wątpliwości, że przestrzeń TikToka, Instagramu i Pinteresta została zalana falą treści celebrujących tzw. old money — styl wizualny oparty na subtelnych emblematach dziedziczonego luksusu: monochromatyczne swetry z najwyższej jakości kaszmiru, pokoleniowa biżuteria, jedwabne apaszki. We wnętrzach dominują parkiety w jodełkę, marmurowe portale kominkowe, regały z książkami i lampy w stylu art déco, które rzucają miękkie, rozproszone światło. Wszystko po to, by odtworzyć świat, który wygląda, jakby trwał od pokoleń. Estetyka old money to coś więcej niż trend w modzie. To kulturowa narracja o przynależności, tęsknocie za porządkiem i potrzebie kontroli w niestabilnym świecie. Kreowanie się na dziedzica pokoleniowej fortuny to swoista forma społecznego performance'u, bez intencji oszustwa, ale z głębokim pragnieniem bycia „kimś”. Skąd bierze się ta potrzeba i co właściwie o nas mówi?
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Znany z luksusowych torebek i apaszek dom mody Hermès po 37 latach rozstał się z dyrektorką kreatywną swojej lin...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Ponad dwie dekady po udziale Nicole Kidman w kampanii reklamowej perfum sygnowanych logo Chanel, aktorka znów zo...
O to, co mogła oznaczać żółta suknia z odkrytymi ramionami – czy był to osobisty manifest pierwszej damy USA, dy...
Mimo kilku skandali, które w ostatnich latach podminowały wizerunek Julii Kuczyńskiej, influencerce i bizneswoma...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
To nie była audiencja u papieża, lecz wizyta w kościele. W takiej sytuacji nie obowiązują restrykcyjne zasady –...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas