Reklama
Rozwiń
Reklama

Sashiko – japońskie „małe dźgnięcia” dały początek ciekawemu kobiecemu biznesowi

W dobie konsumpcjonizmu i nawyku wypełniania szaf nowymi ubraniami dwie mieszkanki Nowego Jorku założyły firmę zajmującą się naprawą zniszczonej odzieży, w duchu japońskiej sztuki „Sashiko”. Jakie idee przyświecały im, gdy otwierały swoją pracownię?

Publikacja: 16.06.2025 13:51

Skoncentrowanie na naprawieniu uszkodzonej odzieży zamiast zastąpieniu jej nową wpisuje się w zyskuj

Skoncentrowanie na naprawieniu uszkodzonej odzieży zamiast zastąpieniu jej nową wpisuje się w zyskującą obecnie na popularności filozofię „Sashiko”.

Foto: Adobe Stock

– Ozdobne guziki z 1930 roku, fragmenty poszewek na poduszki z lat 50. i pozostałości po bogato zdobionej sukni z lat 80. – tak brzmi opis jednej z licznych marynarek zaprezentowanych na profilu na Instagramie firmy Eva Joan Repair. Niepozorne, podniszczone nakrycie wierzchnie w kolorze musztardowym, za sprawą nietuzinkowych dodatków naszytych na kieszeniach, przy kołnierzu czy na rękawach, stało się oryginalnym ubraniem, które we wnętrzach nowojorskiej pracowni nabrało nowego charakteru.

Emma Villeneuve i Bjorn Eva Park, założycielki firmy zajmującej się naprawą, ozdabianiem i przerabianiem zniszczonej odzieży, w kreatywny sposób traktują każde zlecenie, wierząc, że nawet ubrania noszące znamiona użytkowania mogą, po serii przeróbek, posłużyć jako podstawa ciekawych stylizacji. – Pewnego razu otrzymałam siedem koszulek dziecięcych z prośbą o przerobienie ich na naszywki na kolanach lekko podniszczonych dżinsów. Innym ciekawym projektem było przerobienie kolekcji krawatów w marynarkę – wspomina Bjorn Eva Park w rozmowie z „W Magazine”. Jakie inne nietypowe zlecenia otrzymują właścicielki firmy Eva Joan Repair i dlaczego niechętnie przyjmują porady od swoich klientek?

Pozostało jeszcze 86% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Moda
„Efekt Sanae”: Świat oszalał na punkcie torebki premier Japonii. Co to za model?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Moda
Córka Gwyneth Paltrow podbija nie tylko świat mody. Zasługuje na miano "nepo baby"?
Moda
Osobista torebka Jane Birkin marki Hermès idzie pod młotek. „Moja towarzyszka podróży”
Moda
Gigant branży mody ma nową dyrektorkę kreatywną. Kto będzie projektować męską linię Hermèsa?
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Moda
Słynny dom mody po 37 latach żegna się z dyrektor kreatywną. Koniec pewnej ery
Reklama
Reklama