W ostatnim czasie – w kontrze do trwającej od ponad dwóch dekad logomanii – za synonim luksusu uchodzą gładkie ubrania, o dość prostych krojach i najczęściej stonowanych kolorach: dobrej jakości biały t-shirt i spodnie z szerokimi nogawkami, czarna sukienka lub beżowy top, do tego marynarka i niewielka torebka. Bez zbędnych ozdób, krzykliwych dodatków czy kiczowatych elementów. Dla tych, którzy stawiają na quiet luxury, czyli dyskretną elegancję, bardziej liczy się jakość ubrań, niż logo. Zresztą te osoby, które mają rozpoznać drogie projekty Loro Piany czy Brunello Cucinellego, chętnie noszone przez chociażby Gwyneth Paltrow czy Rosie Huntington-Whiteley, i tak je rozpoznają. Ta pierwsza wiosną 2023 r. podczas procesu rozstrzygającego sprawę jej kolizji z Terrym Sandersonem na stoku narciarskim Deer Valley Resort w Park City wzbudzała zainteresowanie także dzięki swoim stylizacjom.
Quiet luxury: minimalizm i elegancja
Minimalistyczny i elegancki styl quiet luxury stał się tak popularny, że na TikToku znajdziemy wiele podpowiedzi, jak ubrać się podobnie, wybierając o wiele tańsze projekty, niż te noszone przez wspomniane aktorkę i modelkę, oraz na przykład rodzinę serialowych Royów. Według bohaterów „Sukcesji” większą wartość i klasę mają skromne, choć równie drogie ubrania, niż te z wyraźnymi logotypami. Znamienna jest scena w pierwszym odcinku czwartego sezonu, w której na imprezie rodzinnej Tom Wambsgans (Matthew Macfadyen) wyśmiewa towarzyszkę kuzyna Grega za przyjście z dużą torebką Burberry. Premiera nowych odcinków serialu HBO wiosną tego roku zbiegła się w czasie z komentowanym w mediach procesem Gwyneth Paltrow. To m.in. dlatego o quiet luxury (nazywanym także estetyką old money lub stealth wealth) w ostatnim czasie zaczęło mówić się więcej: media oraz influencerzy nie tylko prezentowały takie stylizacje, ale także analizowały „dyskretny luksus” jako zjawisko.
Serial "Sukcesja" niewątpliwie przyczynił się do rozpropagowania trendu quiet luxury.
Socjologia quiet luxury
Powiązana z quiet luxury, równie popularna na TikToku estetyka old money, wywodzi się z Wielkiej Brytanii. Była obecna również w Stanach Zjednoczonych wśród bogatych od pokoleń rodzin z klasy wyższej. Tego rodzaju moda od wieków zarezerwowana jest wyłącznie dla określonych grup społecznych – posiadających odpowiedni kapitał finansowy i kulturowy; właściwe wyczucie stylu i gust, który kształtuje się pod wpływem otoczenia i środowiska. Czym innym jest więc pojęcie „new money”, odnoszące się zarówno w modzie, jak i socjologii do osób niepochodzących z zamożnych rodzin, ale które w swoim pokoleniu zdobyły majątek i doświadczyły awansu społecznego. Współcześnie przykładami takich osób są gwiazdy Kylie Jenner czy Beyoncé.