Reklama

Quiet luxury. Na czym polega prawdziwa elegancja?

Dyskretna elegancja od lat kojarzy się z bogactwem i luksusem. W tym roku m.in. dzięki popularności serialu „Sukcesja” stała się jednym z najbardziej intrygujących zjawisk modowych i społeczno-kulturowych. Jaka idea stoi za quiet luxury?

Publikacja: 06.09.2023 09:44

Według bohaterów „Sukcesji” większą wartość i klasę mają skromne, choć drogie ubrania, niż te z wyra

Według bohaterów „Sukcesji” większą wartość i klasę mają skromne, choć drogie ubrania, niż te z wyraźnymi logotypami.

Foto: materiały prasowe

W ostatnim czasie – w kontrze do trwającej od ponad dwóch dekad logomanii – za synonim luksusu uchodzą gładkie ubrania, o dość prostych krojach i najczęściej stonowanych kolorach: dobrej jakości biały t-shirt i spodnie z szerokimi nogawkami, czarna sukienka lub beżowy top, do tego marynarka i niewielka torebka. Bez zbędnych ozdób, krzykliwych dodatków czy kiczowatych elementów. Dla tych, którzy stawiają na quiet luxury, czyli dyskretną elegancję, bardziej liczy się jakość ubrań, niż logo. Zresztą te osoby, które mają rozpoznać drogie projekty Loro Piany czy Brunello Cucinellego, chętnie noszone przez chociażby Gwyneth Paltrow czy Rosie Huntington-Whiteley, i tak je rozpoznają. Ta pierwsza wiosną 2023 r. podczas procesu rozstrzygającego sprawę jej kolizji z Terrym Sandersonem na stoku narciarskim Deer Valley Resort w Park City wzbudzała zainteresowanie także dzięki swoim stylizacjom.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Moda
Narasta problem z ogromem używanej odzieży. Jego ofiarą padają organizacje charytatywne
Moda
Dziś wolno wszystko? Tak wygląd definiuje współcześnie kobiecy autorytet
Moda
Francuzi się buntują. Będą kary dla influencerów za reklamowanie ultraszybkiej mody
Moda
Old money bez fortuny. O co chodzi w estetyce elit, na którą może sobie pozwolić każdy?
Moda
Jane Birkin: Kobiety na całym świecie marzą o torebkach sygnowanych jej nazwiskiem
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama