Reklama
Rozwiń
Reklama

Francuzi się buntują. Będą kary dla influencerów za reklamowanie ultraszybkiej mody

Kary dla firm zanieczyszczających środowisko, zakazy reklamy w mediach tradycyjnych, nowe obowiązki informacyjne dla platform sprzedażowych, karanie influencerów za nielegalne promocje – to wszystko może czekać producentów ultraszybkiej mody handlujących na terenie Francji.

Publikacja: 16.07.2025 09:40

Francuski senat przyjął ustawę mającą na celu ograniczenie wzrostu "szybkiej mody", nazywanej już na

Francuski senat przyjął ustawę mającą na celu ograniczenie wzrostu "szybkiej mody", nazywanej już nawet "ultraszybką".

Foto: Adobe Stock

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, zmiany zostaną wprowadzone jesienią. Rok po zgromadzeniu narodowym, we wtorek 10 czerwca, francuski senat przyjął ustawę mającą na celu ograniczenie wzrostu fast fashion - "szybkiej mody", nazywanej już nawet "ultraszybką". Chodzi głównie o tanie ubrania, które w milionach egzemplarzy przypływają do Europy kontenerami z Chin.

Projekt ustawy autorstwa posłanki Anne-Cécile Violland, popierany przez rząd, wprowadza cały wachlarz narzędzi mających na celu ograniczenie szybko rozwijającego się zjawiska, jakim jest "ultraekspresowa" moda. Z jednej strony ma chronić środowisko, a z drugiej interesy handlowe Francuzów. Jeśli akt prawny wejdzie w życie, marki będą musiały spełnić obowiązki, jakie zostaną na nie nałożone. Konsumenci dowiedzą się, w jakich warunkach dane produkty powstały. Na stronach internetowych, w oknach przy produktach mają wyświetlać się komunikaty podnoszące świadomość na temat ich wpływu na środowisko oraz zachęcające do wstrzemięźliwości w kupowaniu, a także ponownego użycia, naprawy i recyklingu zakupionych rzeczy. Metki i etykiety również będą musiały zawierać znacznie bardziej rozbudowane informacje. Jeśli handlowcy tego nie zrobią, będą podlegać karze grzywny.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Moda
Marki luksusowe mają problem z klientelą z pokolenia Z. Dlaczego się nie rozumieją?
Materiał Promocyjny
Botki czy trzewiki? Jesienny przewodnik po butach
Moda
„Efekt Sanae”: Świat oszalał na punkcie torebki premier Japonii. Co to za model?
Moda
Córka Gwyneth Paltrow podbija nie tylko świat mody. Zasługuje na miano "nepo baby"?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Moda
Osobista torebka Jane Birkin marki Hermès idzie pod młotek. „Moja towarzyszka podróży”
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama