Reklama
Rozwiń
Reklama

Francuzi się buntują. Będą kary dla influencerów za reklamowanie ultraszybkiej mody

Kary dla firm zanieczyszczających środowisko, zakazy reklamy w mediach tradycyjnych, nowe obowiązki informacyjne dla platform sprzedażowych, karanie influencerów za nielegalne promocje – to wszystko może czekać producentów ultraszybkiej mody handlujących na terenie Francji.

Publikacja: 16.07.2025 09:40

Francuski senat przyjął ustawę mającą na celu ograniczenie wzrostu "szybkiej mody", nazywanej już na

Francuski senat przyjął ustawę mającą na celu ograniczenie wzrostu "szybkiej mody", nazywanej już nawet "ultraszybką".

Foto: Adobe Stock

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, zmiany zostaną wprowadzone jesienią. Rok po zgromadzeniu narodowym, we wtorek 10 czerwca, francuski senat przyjął ustawę mającą na celu ograniczenie wzrostu fast fashion - "szybkiej mody", nazywanej już nawet "ultraszybką". Chodzi głównie o tanie ubrania, które w milionach egzemplarzy przypływają do Europy kontenerami z Chin.

Projekt ustawy autorstwa posłanki Anne-Cécile Violland, popierany przez rząd, wprowadza cały wachlarz narzędzi mających na celu ograniczenie szybko rozwijającego się zjawiska, jakim jest "ultraekspresowa" moda. Z jednej strony ma chronić środowisko, a z drugiej interesy handlowe Francuzów. Jeśli akt prawny wejdzie w życie, marki będą musiały spełnić obowiązki, jakie zostaną na nie nałożone. Konsumenci dowiedzą się, w jakich warunkach dane produkty powstały. Na stronach internetowych, w oknach przy produktach mają wyświetlać się komunikaty podnoszące świadomość na temat ich wpływu na środowisko oraz zachęcające do wstrzemięźliwości w kupowaniu, a także ponownego użycia, naprawy i recyklingu zakupionych rzeczy. Metki i etykiety również będą musiały zawierać znacznie bardziej rozbudowane informacje. Jeśli handlowcy tego nie zrobią, będą podlegać karze grzywny.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Moda
Nicole Kidman ponownie podejmuje współpracę ze znaną marką luksusową
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Moda
Ekspertka savoir-vivre'u o stylizacji Melanii Trump w Windsorze: Tak się nie siada do stołu
Moda
Julia Kuczyńska najcenniejszą kobiecą marką osobistą w polskiej branży mody. Oto, ile jest warta
Moda
Trenerka savoir-vivre'u o tym, jak prezydentowa Marta Nawrocka wypadła w Watykanie
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Moda
Projektantka odpowiedzialna za kreacje Agaty Dudy ocenia stylizacje obecnej prezydentowej
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama