Obrońcy praw zwierząt zarzucają Madonnie, że promuje okrucieństwo. W czym tkwi problem?

Najnowsze zdjęcia Madonny pozującej w kilku różnych stylizacjach, zostały zauważone przez obrońców praw zwierząt, którzy skrytykowali prezentowaną przez gwiazdę torebkę wykonaną z krokodylej skóry. Jakie komentarze umieszczano pod fotografiami?

Publikacja: 21.06.2025 11:43

Siedmiokrotna zdobywczyni nagród muzycznych Grammy, 28 razy nominowana do tego wyróżnienia, z całą p

Siedmiokrotna zdobywczyni nagród muzycznych Grammy, 28 razy nominowana do tego wyróżnienia, z całą pewnością potrafi zadbać o to, by światowe media regularnie umieszczały na swoich łamach artykuły na jej temat.

Foto: PAP/PA

Przed dwoma laty na profilu instagramowym firmy Aupen pojawiły się podziękowania dla wnikliwych fanek Taylor Swift, które zauważyły, że ich idolka uzupełniła swoją stylizację o luksusową torebkę z kolekcji marki. „Historyczny moment” – pisano. Na kolejny przyszedł czas w czerwcu bieżącego roku, gdy z nowym modelem kosztownego akcesorium pozuje Madonna. „Jedyny egzemplarz” – brzmiał podpis pod zdjęciem przedstawiającym ikonę muzyki pop z przewieszoną przez ramię, niewielkich rozmiarów torebką o asymetrycznym kształcie. „Ten unikatowy produkt symbolizuje niedoskonałość, mankamenty, ale i ponowne odnalezienie swojej siły, co nawiązuje do licznych transformacji artystki oraz filozofii twórczości Aupen, zrodzonej z wielu napięć i opartej na indywidualizmie” – podano w komunikacie prasowym wystosowanym przez management firmy.

Jedyny w swoim rodzaju egzemplarz torebki, powstałej we współpracy z francuskim konglomeratem LVMH Métiers d’art, wzbudził jednak kontrowersje wśród obrońców praw zwierząt. Podkreślają oni, że pozyskanie niezbędnej do produkcji akcesorium skóry krokodyli wiąże się z okrucieństwem wobec zwierząt, a warunki, w jakich przeprowadzane są procedury, nie odpowiadają najwyższym standardom etycznym, jakie należy zachować w takich sytuacjach. „Nie ma niczego ikonicznego w gloryfikowaniu tortur, jakim poddawane są te zwierzęta” – napisano na profilu instagramowym organizacji PETA od lat prowadzącej kampanie przeciwko wykorzystywaniu zwierząt w przemyśle modowym. Jaki apel wystosowano do wokalistki?

Madonna zalana falą krytyki za sprawą torebki z krokodylej skóry

Siedmiokrotna zdobywczyni nagród muzycznych Grammy, 28 razy nominowana do tego wyróżnienia, z całą pewnością potrafi zadbać o to, by światowe media regularnie umieszczały na swoich łamach artykuły na jej temat. Przed kilkoma tygodniami artystka zażegnała wieloletni konflikt z Eltonem Johnem, o czym szczegółowo informowała fanów w obszernym poście zamieszczonym na Instagramie. – Musiałam wreszcie się z nim skonfrontować. Gdy tylko mnie zobaczył, jego pierwsze słowa brzmiały: „Wybacz mi”. I wtedy runął mur między nami. Przebaczenie ma wielką moc. Natychmiast padliśmy sobie w objęcia – relacjonowała w kwietniu bieżącego roku. Informacja lotem błyskawicy obiegła światowe media, sprawiając, że o 66-latce pisano regularnie przez kolejne dni.

Najnowsze posty opublikowane przez artystkę na Instagramie również podsyciły zainteresowanie jej działalnością, tym razem jednak ściągając na nią falę krytyki. Autorka hitu „Vogue” nienagannie zaprezentowała się na sesji zdjęciowej wykonanej w ramach współpracy z marką Aupen: błękitna bluzka z fantazyjnymi falbanami wokół nadgarstków i przy dekolcie, zestawiona z nonszalanckimi dżinsami przyozdobionymi kolorowymi naszywkami, podkreśliła młodzieńczy wygląd gwiazdy, bezbłędnie przy tym korespondując z jasnymi lokami królowej pop. Stylizację dopełniały okulary w czarnych oprawach oraz akcesoria w postaci kilku bransoletek na prawym nadgarstku. Uwagę od tych ostatnich skutecznie odwracała jednak niewielkich rozmiarów torebka rzeczonej firmy Aupen. Wykonana z krokodylej skóry, wzbudziła natychmiastową reakcję ze strony obrońców praw zwierząt.  „Walczy z niesprawiedliwością, a promuje takie okrucieństwo?!” – napisano w poście opublikowanym na profilu instagramowym organizacji PETA. „Madonna, czas otworzyć serce na zwierzęta. Dla wyprodukowania twojej torebki zabito krokodyle. Każda żywa istota ma prawo do życia!” – zwrócono się bezpośrednio do wokalistki, parafrazując jeden z jej utworów, „Open Your Heart”. Do wpisu dodano ikonę złamanego serca.

Czytaj więcej

Madonna poinformowała o diametralnej zmianie w relacji z Eltonem Johnem. Co się wydarzyło?

Internauci o najnowszej sesji zdjęciowej z udziałem Madonny: to nie jest powód do dumy

Post, umieszczony pod zdjęciem Madonny z wartą 100 tys. dolarów, lśniącą torebką w kolorze klasycznej czerni, wywołał lawinę komentarzy ze strony internautów podzielających wyrażone przez przedstawicieli PETA obawy o los egzotycznych gadów. „Madonna, stać cię na więcej!; To bardzo rozczarowujące. Wierzyliśmy, że jesteś ponad to; Zbędne okrucieństwo! To nie jest powód do dumy” – brzmią wybrane komentarze oburzonych internautów.

Na załączonej fotografii, oprócz starannie wystylizowanej gwiazdy, zamieszczono też dwa zdjęcia dokumentujące proces pobierania materiału niezbędnego do wykonania torebek. „Aby wyprodukować takie akcesoria, krokodyle poraża się prądem, a wzdłuż ich kręgosłupa umieszcza się metalowe pręty. Czasem czynności te wykonuje się, gdy zwierzęta są jeszcze przytomne” – brzmi szczegółowy opis towarzyszący wykonanym bez filtrów fotografiom.

Czytaj więcej

Rekordowe tłumy na koncercie Madonny. Konkurentki zdeklasowane

Madonna: kolejne zdjęcia z kontrowersyjną torebką Aupen

Fala krytyki, jaka spłynęła na autorkę hitów „Like a Virgin”, „Material Girl”, czy „La Isla Bonita” nie powstrzymała jej od zamieszczania kolejnych zdjęć przedstawiających kontrowersyjną torebkę. Co więcej, 66-latka odważnie pozowała z drugim modelem akcesorium – popularną wśród hollywoodzkich gwiazd wersją Nirvana Deluxe – również w kolorze czarnym.

Pozująca na tle niezliczonych zestawów ubrań ułożonych na starannie zaścielonym łóżku, gwiazda zaprezentowała srebrną suknię turecko-brytyjskiej projektantki Dilary Findikoglu oraz mniej formalną stylizację złożoną z czarnego T-shirtu w czerwone pasy oraz ciemnych sportowych spodni. Do każdego z zestawów wokalistka dodała jeden ze wspomnianych egzemplarzy torebki Aupen, nonszalancko zawieszony na przedramieniu. „Debiut modelu Nirvana Deluxe w wydaniu Madonny oraz kolejna sesja zdjęciowa z torebką AUPEN x LVMH Métiers d’Art Haute Maroquinerie” – podpisano te same zdjęcia umieszczone na profilu instagramowym firmy Aupen.

Czytaj więcej

Pozew przeciwko Madonnie za spóźnienie na koncert

Torebki Aupen: nie tylko Madonna jest ich wielbicielką

Choć model wykonany z myślą o Madonnie jest unikatowy i powstał w jednym egzemplarzu, wspomniana wersja o nazwie Nirvana Deluxe jest doskonale znana innym reprezentantkom świata show biznesu. Dostępne w różnych kolorach torebki uzupełniały stylizacje takich gwiazd jak między innymi Beyoncé, Hailey Bieber, Jennifer Lawrence, Florence Pugh, Jenna Ortega, Anya Taylor Joy czy Lucy Liu.

Pochodzący z Singapuru założyciel firmy Aupen, Nicholas Tan, w jednym z wywiadów udzielonych w listopadzie minionego roku, podkreślił, że w przeszłości osiągnął sukces w wielu dziedzinach, jednak pragnąc zaznaczyć swoją indywidualność, nie chciał ograniczać się do aktywności, które miał okazję już poznać. „Reprezentowałem mój kraj w licznych zawodach pływackich, zdobywając złote i brązowe medale, byłem modelem, pracowałem w firmach zajmujących się produkcją i rozwojem nowoczesnych technologii, pomagałem innym projektantom mody wprowadzać ich kolekcje na rynek. W pewnym momencie zrozumiałem, że nie chcę już grać drugich skrzypiec i najwyższy czas założyć własną firmę” – wyjaśniał w rozmowie z magazynem „WWD”, wspominając genezę powstałej w 2022 roku firmy Aupen.

Produkty sygnowane logo firmy z pewnością pozwalają 35-latkowi osiągnąć zamierzony cel. Czy jednak przysparzają mu sławy, o której marzy każdy początkujący projektant mody?

Źródła:
https://www.voguebusiness.com/
https://www.elle.com/
https://wwd.com/

Przed dwoma laty na profilu instagramowym firmy Aupen pojawiły się podziękowania dla wnikliwych fanek Taylor Swift, które zauważyły, że ich idolka uzupełniła swoją stylizację o luksusową torebkę z kolekcji marki. „Historyczny moment” – pisano. Na kolejny przyszedł czas w czerwcu bieżącego roku, gdy z nowym modelem kosztownego akcesorium pozuje Madonna. „Jedyny egzemplarz” – brzmiał podpis pod zdjęciem przedstawiającym ikonę muzyki pop z przewieszoną przez ramię, niewielkich rozmiarów torebką o asymetrycznym kształcie. „Ten unikatowy produkt symbolizuje niedoskonałość, mankamenty, ale i ponowne odnalezienie swojej siły, co nawiązuje do licznych transformacji artystki oraz filozofii twórczości Aupen, zrodzonej z wielu napięć i opartej na indywidualizmie” – podano w komunikacie prasowym wystosowanym przez management firmy.

Pozostało jeszcze 90% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Moda
Sashiko – japońskie „małe dźgnięcia” dały początek ciekawemu kobiecemu biznesowi
Moda
Nowy dress code na festiwalu w Cannes. Kto i czego nie będzie mógł nosić?
Moda
Polki z pokolenia Z budują nowe spojrzenie na ubrania. „To nie są po prostu rzeczy"
Moda
Met Gala 2025: garnitur w 400 interpretacjach
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Moda
Boom boom, czyli luksus dla tych, których na niewiele stać. Nowy trend w pokoleniu Z