Zofia Chylak-Widmańska: Liczy się nie tylko produkt, ale cała estetyka marki

Startowałam bez biznesplanu, ale podejmowałam przemyślane decyzje. Okazało się to całkiem niezłym sposobem na prowadzenie firmy, bo od ponad 10 lat sprawnie działa – mówi Zofia Chylak-Widmańska, twórczyni torebek, na które wciąż są listy oczekujących.

Publikacja: 03.05.2025 17:00

Zofia Chylak-Widmańska – założycielka i projektantka marki Chylak

Zofia Chylak-Widmańska – założycielka i projektantka marki Chylak

Foto: podcasty.rp.pl

W najnowszym odcinku podcastu „Powiedz to kobiecie” rozmawiam z twórczynią znanych wielu Polkom torebek – Zofią Chylak-Widmańską. Zofia, z wykształcenia historyk sztuki, córka architekta i zmarłej w 2022 roku autorki libretta i tekstów piosenek do kultowego w latach 90. musicalu „Metro”, Maryny Miklaszewskiej, swoją przygodę ze światem mody rozpoczęła od pracy u projektantki Ani Kuczyńskiej. Potem odbyła też staż w Nowym Jorku w marce Proenza Schouler. Przez krótki czas szyła ubrania na miarę, aż w 2014 zdecydowała się założyć własną firmę produkującą akcesoria – jej worki od razu spodobały się klientkom.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Lucy Guo deklasuje Taylor Swift na liście najmłodszych miliarderek. Na czym się wzbogaciła?
Biznes
Rekordowa liczba prezesek na liście „Fortune 500”
Biznes
Tylko 5 proc. twórczyń online zarabia powyżej 20 tys. zł. Oto, dlaczego nie doganiają mężczyzn
Biznes
Kamila Kończak o tym, jak stworzyć agencję PR, której ufają największe marki premium
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Biznes
Huda Kattan, twórczyni marki Huda Beauty, odzyskała pełnię władzy w swoim imperium