Phoebe Gates, córka Billa i Melindy Gatesów, w ubiegłym roku obroniła licencjat z antropologii fizycznej na Uniwersytecie Stanforda. Podobnie jak wiele jej rówieśnic, 22-latka interesuje się modą, jednak jak sama jednak przyznała w wywiadzie dla „The New York Timesa”, jeszcze niedawno nosiła ubrania z tanich sieciówek.
Phoebe Gates rusza ze swoim pierwszym start-upem Phia
Pewnego dnia jej przyjaciółka i współlokatorka, obecnie 23-letnia Amerykanka irańskiego pochodzenia Sophia Kianni, zasugerowała jej, że mogłaby nosić rzeczy lepszej jakości. Sama jest fanką luksusowej mody vintage z drugiej ręki.
Czytaj więcej
Czy w czasach dominacji fast fashion można zrobić biznes, działając na rzecz zrównoważonej produk...
Rosnące zainteresowanie ofertami takich platform zakupowych z używanymi markowymi ubraniami jak RealReal zainspirowało Phoebe i Sophię do stworzenia aplikacji ułatwiającej zakupy ubrań i dodatków w internecie. Uruchomienie start-upu, który zapowiadały już rok temu, przyśpieszyło też intensywne planowanie biznesu, który należało zaprezentować na zajęciach z przedsiębiorczości na Uniwersytecie Stanforda. Tak powstała aplikacja Phia na smartfona i komputer. Nazwa platformy to połączenie imion jej twórczyń: Phoebe i Sophia.
Narzędzie, które uruchomiono 24 kwietnia 2025 roku, daje możliwość porównania cen ubrań i dodatków na wielu różnych platformach zakupowych. Aplikacja informuje też, czy cena wyrobu z drugiej ręki jest uczciwa, a także czy dana rzecz utrzyma swoją wartość na rynku wtórnym.