Reklama
Rozwiń
Reklama

Odciążanie z wyrzucania. „Misyjny” start-up Polek idzie jak burza

Czy w czasach dominacji fast fashion można zrobić biznes, działając na rzecz zrównoważonej produkcji odzieży i w duchu uwielbienia dla produktów vintage? Veronika Czarnocka, Marta Lipka-Krawczyk i Zofia Piwowarek udowadniają, że tak. Uruchomiony przez nie latem 2024 start-up INTU Circularity radzi sobie tak, że mogą być dumne. Opowiedziały nam o nim.

Publikacja: 16.04.2025 10:21

Założycielki marki INTU Circularity: miałyśmy szczęście, że się spotkałyśmy w konkretnym miejscu i c

Założycielki marki INTU Circularity: miałyśmy szczęście, że się spotkałyśmy w konkretnym miejscu i czasie.

Foto: Maciej Niemojewski

Jesteście bardzo młodą marką, a już współpracujecie z gigantami swojej branży. Skąd wziął się pomysł na to, żeby zająć się „czyszczeniem mody”? Znacie się całe życie i niespełna rok temu uruchomiłyście projekt, który od zawsze był w waszych głowach, czy to jakaś inna historia?

Veronika: Zupełnie inna. Wszystko zaczęło się ode mnie. Jestem z wykształcenia projektantką mody. Studiowałam na kierunku Fashion Design na UAL w Londynie. Zawsze chciałam działać w tej branży, ale na studiach szybko zorientowałam się, że uczą nas przede wszystkim czegoś, co nie jest w zgodzie ze mną: tworzenia odzieży fast fashion, takiej, która ma szybko powstawać, szybko się sprzedawać i szybko lądować w śmieciach. Ja chciałam robić coś bardziej wartościowego. Uruchomiłam jednoosobową działalność, markę – INTU. Zajmowałam się upcyklingiem odzieży w mikroskali. Ciągle chodziło mi jednak po głowie, żeby robić jeszcze coś więcej. Napisałam o tym na Instagramie – że mam pomysł na biznes i że szukam ludzi do zespołu. Odezwało się kilku ludzi – w tym Marta.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Biznes
Niepokojący wzrost luki płacowej w USA. Co się dzieje?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biznes
Anna Salomon: Stworzenie marki jakościowych kosmetyków to koszt około dwóch milionów złotych
Biznes
Microshifting: czy taki model pracy służy organizacjom?
Biznes
Jubilerski gigant ma nową prezeskę. To pierwsza w historii firmy kobieta na tym stanowisku
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Biznes
Danielle Guizio: jak seria zbiegów okoliczności zagwarantowała jej sukces w świecie mody?
Reklama
Reklama