Reklama

Prezes Green Caffè Nero o kobietach w biznesie i o tym, dlaczego kubek kawy w Polsce kosztuje 25 zł

Doświadczenie w biznesie ciągle jest atutem, ale mężczyzna po pięćdziesiątce w garniturze należy do „silver generation” i jest liderem, a kobieta w tym wieku staje się niewidzialna – mówi Dorota Pomacho-Pątkiewicz, prezes polskiego oddziału Green Caffè Nero.

Publikacja: 08.04.2025 14:03

Dorota Pomacho-Pątkiewicz: Kobiety wyznaczają nową jakoś przywództwa.

Dorota Pomacho-Pątkiewicz: Kobiety wyznaczają nową jakoś przywództwa.

Foto: Tomasz Kowalski

Jak często słyszy pani pytanie o to, dlaczego kawa we Włoszech potrafi kosztować przysłowiowe euro „z hakiem”, a w Polsce musimy zapłacić za nią nawet 20 zł?

Rzeczywiście słyszę je często – i nie bez powodu. We Włoszech picie espresso to rytuał, ale sam produkt jest niskomarżowy, dostępny na każdym rogu. Wiele kawiarni to małe, rodzinne biznesy prowadzone od pokoleń. Sąsiedzi wpadają tam nawet kilka razy dziennie, zamawiają szybkie espresso „al banco” i wracają do swoich zajęć, często nie zajmując stolika. Taki model oznacza niski koszt operacyjny i dużą rotację klientów, co pozwala utrzymać niską cenę.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Jubilerski gigant ma nową prezeskę. To pierwsza w historii firmy kobieta na tym stanowisku
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Biznes
Danielle Guizio: jak seria zbiegów okoliczności zagwarantowała jej sukces w świecie mody?
Biznes
Mira Murati po odejściu z OpenAI zakłada start-up warty miliardy dolarów
Biznes
Female Founder World. Od upadku firmy do pomysłu, który inspiruje miliony kobiet
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Fortuna zbita na pomaganiu. Tak miliarderka Lauren Leichtman zbudowała swoje imperium
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama