Huda Kattan, twórczyni marki Huda Beauty, odzyskała pełnię władzy w swoim imperium

Huda Beauty to jedna z najpopularniejszych marek kosmetycznych, która od lat jest obecna również w Polsce. Jej twórczyni, Huda Kattan, która kilka lat temu sprzedała cześć udziałów swojej firmy, teraz je odkupiła – i odzyskała pełną kontrolę nad imperium, które zbudowała.

Publikacja: 05.06.2025 12:28

Bizneswoman Huda Kattan należy do pierwszego pokolenia influencerek urodowych, które swoją działalno

Bizneswoman Huda Kattan należy do pierwszego pokolenia influencerek urodowych, które swoją działalność w social mediach przekuły w biznes.

Foto: PAP

Działającą od 12 lat luksusową markę kosmetyczną Huda Beauty z pewnością dobrze zna wiele klientek z Polski. Historia jej założycielki to jeden z doskonałych przykładów na to, jak błyskotliwą karierę może zrobić ekspertka w danej dziedzinie, dzięki skupieniu wokół siebie społeczności wiernych fanek.

Założycielka marki Huda Beauty znów dzierży pełnię władzy w firmie. „Żadnych inwestorów”

Twórczynią marki Huda Beauty jest amerykańska wizażystka i bizneswoman irackiego pochodzenia, Huda Kattan. Globalną rozpoznawalność 42-letnia dziś Kattan zawdzięcza blogowi poświęconemu tematyce beauty, który zaczęła prowadzić 15 lat temu. Bizneswoman należy do pierwszego pokolenia influencerek urodowych, które swoją działalność w social mediach przekuły w biznes.

Osobisty profil Hudy Kattan na Instagramie obserwuje pięć milionów osób. Profil jej marki – 56 milionów. Z danych platformy Cosmetify wynika, że pod względem zaangażowania internautów w pierwszym kwartale tego roku marka Huda Beauty biła na głowę takich rywali jak Fenty Beauty, Nyx Professional Makeup czy Dior Beauty i była najbardziej pożądaną marką kosmetyczną na świecie.

W wywiadach z mediami Kattan śmiało wyrażała swoje plany, aby zbudować kosmetyczne imperium, które będzie – jak to określiła – „kolejnym Estée Lauder naszych czasów”. Bizneswoman nawiązała do amerykańskiego koncernu, który jest drugim największym na świecie – tuż po marce L'Oréal.

Jednym z kroków, jakie podjęła Kattan na drodze do realizacji tego celu, była sprzedaż w 2017 roku mniejszościowych udziałów marki Huda Bueaty firmie inwestycyjnej TSG Consumer Partners. Pozwoliło to rozwinąć biznes, jednak pozbawiło Kattan pełni kontroli nad własną firmą. We wtorek bizneswoman ogłosiła, że odkupiła udziały od TSG, nie ujawniając szczegółów transakcji.

Czytaj więcej

Huda Kattan – wizażystka, która znalazła się w tym roku na liście 100 najbardziej wpływowych kobiet według BBC

Bizneswoman odzyskała tym samym pełną kontrolę nad firmą, którą założyła. Huda Beaty ponownie jest w pełni prywatnym, rodzinnym przedsiębiorstwem, co w branży kosmetycznej staje się fenomenem.

Huda Kattan: od blogerki do twórczyni kosmetycznego imperium

Huda Kattan urodziła się i wychowała w Oklahomie, jest córką pary irackich imigrantów. Studiowała finanse i przez pewien czas pracowała w tej branży, szybko jednak stwierdziła, że nie jest to dziedzina, w której chciałaby się rozwijać. Przeszła kurs wizażu w Los Angeles i jako makijażystka szybko zyskała klientów wśród celebrytów, a nawet koronowanych głów.

W 2010 roku założyła bloga, potem powstał kanał na YouTube i profil na Instagramie. Kattan szybko trafiła do czołówki najbardziej wpływowych influencerek urodowych na świecie.

Marka Huda Beauty powstała 2013 roku w Dubaju, wbrew sceptycznym opiniom znajomych Kattan, którzy twierdzili, że na rynku bliskowschodnim rozwój firmy w tej branży to gotowy przepis na porażkę. Aby postawić swoje pierwsze kroki w biznesie, Kattan pożyczyła sześć tysięcy dolarów od swojej siostry Alyi, która do dziś jest jej prawą ręką.

Pierwszym produktem marki była linia sztucznych rzęs – Huda Kattan była niezadowolona z jakości tych, które w tamtym czasie były dostępne na rynku. Z czasem portfolio marki powiększyło się o kosmetyki do makijażu.

Czytaj więcej

Bobbi Brown - kobieta, która wie wszystko o makijażu. Jaki jest jej przepis na bycie piękną?

W ciągu kolejnych kilku lat marka Huda Beauty zrobiła światową furorę. Wszystkie nowe produkty, które trafiały na rynek, wyprzedawały się na pniu. W 2017 roku, po sprzedaniu części udziałów firmie TSG, imperium Hudy Kattan powiększyło się o markę perfum Kayali oraz linie kosmetyków pielęgnacyjnych Wishful i Glowish.

W 2020 roku Huda Kattan ustąpiła ze stanowiska prezeski firmy, aby powrócić na nie w ubiegłym roku. W lutym 2025 roku jej siostra Mona Kattan we współpracy z firmą inwestycyjną General Atlantic wykupiła udziały marki Kayali, wzmacniając kontrolę rodziny nad biznesem.

Źródła:
www.businessoffashion.com
www.wwd.com

Działającą od 12 lat luksusową markę kosmetyczną Huda Beauty z pewnością dobrze zna wiele klientek z Polski. Historia jej założycielki to jeden z doskonałych przykładów na to, jak błyskotliwą karierę może zrobić ekspertka w danej dziedzinie, dzięki skupieniu wokół siebie społeczności wiernych fanek.

Założycielka marki Huda Beauty znów dzierży pełnię władzy w firmie. „Żadnych inwestorów”

Pozostało jeszcze 90% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Zmiana ścieżki zawodowej to nie chwilowy trend. „Fundament nowego ładu pracy”
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Biznes
Phoebe Gates, najmłodsza córka Billa ruszyła z własnym biznesem. Skazana na sukces?
Biznes
Lady Margarita Armstrong-Jones to wnuczka księżniczki Małgorzaty. Czym się zajmuje?
Biznes
Zofia Chylak-Widmańska: Liczy się nie tylko produkt, ale cała estetyka marki
Biznes
Odciążanie z wyrzucania. „Misyjny” start-up Polek idzie jak burza