Huda Kattan – wizażystka, która znalazła się w tym roku na liście 100 najbardziej wpływowych kobiet według BBC

Będąc dzieckiem, Huda Kattan postanowiła, że obedrze rynek kosmetyczny z hipokryzji. Dzisiaj wraz z siostrami prowadzi firmę kosmetyczną, której pierwszym produktem były… sztuczne rzęsy.

Publikacja: 27.11.2023 09:17

Huda Kattan stara się namówić branżę kosmetyczną do zmiany standardów piękna.

Huda Kattan stara się namówić branżę kosmetyczną do zmiany standardów piękna.

Foto: Adobe Stock

Jako młoda dziewczyna Huda Kattan zobaczyła reklamę tuszu do rzęs Lancôme. Zapragnęła mieć takie rzęsy jak kobieta, która w niej występowała. Sprzedawca wyjaśnił jej, że nie da się takiego efektu osiągnąć przy pomocy maskary, bo te rzęsy są sztuczne.

„Zawsze byłam pełna pasji i należałam do osób, które uwielbiają dzielić się informacjami! Kiedy zaczynałam karierę w branży kosmetycznej, pracowałam jako wizażystka, co bardzo kochałam, ale wciąż czułam, że czegoś mi brakuje. Chciałam pomóc innym, dzieląc się sztuczkami, których się nauczyłam i podziękować wszystkim niesamowicie utalentowanym wizażystom, fotografom i modelkom z branży. Wiedziałam, że piękno czasami wydaje się trochę nieosiągalne i bardzo chciałam to zmienić”, wyznaje Huda Kattan.

Huda Kattan - sławna makijażystka największych sław

Jej rodzice pochodzą z Iraku. Huda Kattan urodziła się w Oklahoma City w 1983 roku, była jedną z czwórki dzieci w rodzinie. Przeprowadzali się kilkukrotnie, do Cookeville w stanie Tennessee, a następnie do Dartmouth w stanie Massachusetts. W szkole średniej poznała Christophera Goncalo, z którym jest związana do dzisiaj. Studiowała finanse na Uniwersytecie Michigan – Dearborn. W 2006 roku przeprowadziła się z ojcem i przyszłym mężem do Dubaju. Kilka lat później zamieszkała w Los Angeles, gdzie studiowała kosmetologię. Wśród klientek, którym wykonywała makijaż, były między innymi Eva Longoria i Nicole Richie, a także członkinie rodzin królewskich. Po ukończeniu szkoły wróciła do Emiratów i została wizażystką Revlonu. Jedna z sióstr namówiła ją, żeby założyła blog o tematyce urodowej. Tak zrobiła. Pod szyldem „Huda Beauty” od 2010 roku publikowała makijażowe tutoriale i porady. Błyskawicznie stała się sławna i zebrała potężne grono obserwujących. Obecnie jej profil na Instagramie śledzą 54 miliony ludzi. Prowadzi też kanał na YouTube.

„Hudabeauty.com stało się miejscem, w którym ludzie mogą czuć się pięknie i komfortowo, a także dzielić się własnymi inspiracjami i przemyśleniami na temat piękna”.

Powodzenie w Internecie i liczne nagrody dla niej jako blogerki dodały jej skrzydeł. W 2013 roku postanowiła wraz z siostrami Moną i Alyą założyć Huda Beauty – jedną z najszybciej rozwijających się marek kosmetycznych na świecie. Wspólnie pracowały nad stworzeniem kolekcji sztucznych rzęs, która później miała pojawić się w Sephorze w słynnym Dubaj Mall.

„Pracując jako wizażystka, nie byłam zadowolona ze stylu i jakości rzęs dostępnych w tamtym czasie, więc często sama układałam i dopasowywałam rzęsy do kształtu oczu klientki. Po otrzymaniu kilku wiadomości od osób chcących kupić spersonalizowane przeze mnie rzęsy, moja siostra Mona zasugerowała, abym założyła własną linię. Tak naprawdę pierwszą inwestorką była moja starsza siostra Alya; zainwestowała 6500 dolarów w naszą pierwszą partię produktów”, wspomina Huda. „Byłam blogerką, tworzyłam treści społecznościowe, pracowałam jako wizażystka, współpracowałam z producentami przy tworzeniu produktów w laboratorium i jestem twarzą marki. Moje doświadczenie w branży pozwoliło mi naprawdę docenić i zrozumieć branżę oraz spojrzeć na nią z różnych punktów widzenia. Mamy bardzo zaangażowaną społeczność, która zawsze mówi nam, co chce zobaczyć, dlatego czerpiemy wiele inspiracji z komentarzy, które widzimy w mediach społecznościowych i tworzymy tylko produkty, na które jest zapotrzebowanie”, mówi.

Dobry czas na urodowy biznes

Później poszerzyły asortyment o płynne pomadki do ust, kredki do konturowania ust, palety teksturowanych cieni do powiek i produkty do pielęgnacji skóry. Wszystkie z nich stały się natychmiast bestsellerami na całym świecie. Maya jest odpowiedzialna też za linię perfum tej marki.

Czytaj więcej

Aitana Lopez bije rekordy popularności. Influencerka wykreowana przez AI uratowała agencję, którą ja stworzyła

„Piękno nie polega na tym, ile wydajesz, ale na tym, jak pewnie się czujesz”.

„Pamiętam reklamę tuszu do rzęs Lancôme, którą zobaczyłam w latach 90. i która wywołała we mnie marzenia. Powiedziałam sobie: ‘Wow, ale ja też marzę o takich rzęsach!’. zaoszczędziłam i poszłam do perfumerii, aby w końcu kupić produkt, który zapewni mi te długie, superobjętościowe rzęsy, o jakich marzyłam. Podchodzę do sprzedawcy i mówię mu: ‘Chcę takie rzęsy jak na zdjęciu!’. On zaśmiał się i powiedział, że kobieta reklamie nosi sztuczne rzęsy. Byłam oszołomiona. Nie rozumiałam, dlaczego starali się wmówić ludziom efekt, który był absolutnie niemożliwy do osiągnięcia, skoro mogli nam po prostu powiedzieć: ‘jeśli chcesz takiego efektu, załóż sztuczne rzęsy’. I sprzedać sztuczne rzęsy, które do niego pasują”, tłumaczyła dziennikarzom. Między innymi z tego powodu Huda Kattan stara się namówić branżę kosmetyczną do demontażu standardów piękna. Wyróżnia się szczerością i lojalnością wobec konsumentów. Przyznaje, że lubi mocny makijaż, przeszła operację plastyczną, korzysta z zabiegów medycyny estetycznej i ma dość otwartości, by wszystko pokazać.

„Marki muszą przestać kłamać”, mówi stanowczo, argumentując, że stwarza to oczekiwania nie do osiągnięcia i może powodować kompleksy. Wyznała, że córka Nour Gisele złamała jej serce, kiedy powiedziała, że uważa się za brzydką. Ona sama też uważała się za nieatrakcyjną w porównaniu z obrazami, które widziała w mediach. Marzy, że przyjdzie czas, kiedy będą się w nich pojawiać się kobiety i mężczyźni o bardziej zróżnicowanych, a przede wszystkim bardziej realnych typach urody. Na tym koncentruje się również w swoich kampaniach reklamowych. „Nie kierują mną pieniądze, więc wynik końcowy nie ma dla mnie znaczenia. Chodzi o umożliwienie ludziom wyrażania tego, kim chcą być, bez względu na to, kim są i skąd pochodzą. Piękno nie polega na tym, ile wydajesz, ale na tym, jak pewnie się czujesz, więc to zawsze będzie dla nas ostatecznym celem”, przekazuje filozofię marki, w której ofercie jest ponad 140 produktów kosmetycznych, przynosząc roczne przychody ze sprzedaży wynoszące około 200 milionów dolarów. Majątek jej samej szacuje się na 400 milionów dolarów.

Uroda
Marki z branży beauty apelują do nastolatek, aby nie kupowały „dorosłych” kosmetyków
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Uroda
Makijaż na trening – lepiej znać te zasady, by uniknąć problemów z cerą
Uroda
Niedoskonałości - TAK, ale tylko z filtrami. Ekspertka o wizerunku kobiet w filmie i reklamie
Uroda
Beyonce rusza z nowym biznesem. Będzie działać w branży bliskiej jej mamie
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Uroda
Beauty kids. Niebezpieczne zjawisko coraz bardziej daje o sobie znać wśród nastolatek