Aktualizacja: 05.12.2024 17:49 Publikacja: 06.09.2023 11:23
Foto: Aleksander Zielński
Czy zachowanie równowagi pomiędzy życiem zawodowym a życiem osobistym jest możliwe? Komu grozi wypalenie zawodowe? Perfekcjonizm i profesjonalizm a odpoczynek i czas dla siebie. Wartości i priorytety w dzisiejszym świecie. Jak z utrzymaniem work-life balance radzą sobie kobiety, a jak mężczyźni? Jak nie popaść w pułapkę sukcesu? I czym w ogóle jest życiowy sukces? Oto zagadnienia, które podczas wieczornej debaty na XXXII Forum Ekonomicznym w Karpaczu poruszyła wraz z zaproszonymi gośćmi Anna Zejdler.
W „męskim biznesie” sukces oznacza przede wszystkim zysk, a w „biznesie kobiecym” sukces to możliwość łączenia roli matki z rolą przedsiębiorczyni, budowanie dobrych relacji w pracy oraz rozwiązywanie konfliktów - mówi Agata Borzym, współwłaścicielka znanej marki kosmetycznej.
Z badania przeprowadzonego przez „Harvard Business Review” wynika, że kobiety na stanowiskach kierowniczych w mniejszym stopniu niż mężczyźni pozwalają, by stres negatywnie wpływał na ich zachowania w pracy. Jak uzasadniono te zaskakujące obserwacje?
Prowadzenie własnej działalności gospodarczej dla wielu Polek stanowi wyzwanie. Jak jednak wynika z nowego badania, jeżeli już uruchomią one własny biznes, sygnały zniechęcające je do kontynuowania tego przedsięwzięcia płyną niekiedy z niespodziewanego źródła, bo od członków najbliższej rodziny.
Przez pierwsze 3–4 lata działaliśmy właściwie na granicy zera. Dzisiaj spółka jest rentowna, zyski wahają się od 500 tysięcy do półtora miliona złotych rocznie – mówi Joanna Trepka, twórczyni marki L37, produkującej buty i torebki.
Obecnie klienci mogą sprawdzić opony niczym smartfony, mając dostęp do wnikliwych testów opon, co pozwala im porównywać i analizować konkretne modele i ich parametry w różnych warunkach.
Zaczynałyśmy bez planu, bez doświadczenia. Dziś The Odder Side to stabilna, międzynarodowa marka, a my wciąż się uczymy. Za 10 lat chcemy być jeszcze bardziej zaskoczone tym, gdzie się znajdziemy – mówią Justyna Przygońska i Brygida Handzelewicz-Wacławek.
Zielone Orły „Rzeczpospolitej” to nagroda dla tych, którzy chcą dbać o czyste środowisko i zieloną transformację na różnych poziomach – na poziomie gospodarczym, samorządowym, organizacji pozarządowych – mówił Michał Szułdrzyński, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”, podczas rozdania nagród dla najbardziej zasłużonych w obszarze ekologii osób, organizacji i firm.
Fascynujący design, zaawansowane funkcje oraz szereg innowacyjnych technologii wspomagania kierowcy, dzięki którym każda podróż stanie się o wiele bezpieczniejsza i o wiele bardziej ekscytująca. Furgony dostawcze marki Opel gwarantują komfortową przestrzeń do pracy, ułatwiają profesjonalistom realizację zawodowych wyzwań i w ekspresowym tempie stają się wizytówką każdego biznesu!
Suzuki Vitara jest dostępna w odmianach Mild Hybrid i DualJet Hybrid z technologią Strong Hybrid. Tłumaczymy, jakie są różnice między tymi wersjami i którą z nich dla siebie wybrać.
Wiele wskazuje na to, że Apple szykuje dużą niespodziankę. Według nieoficjalnych informacji ruszyły prace nad nietypowym iPhone'm. Koncern miałby teraz wejść w segment składanych smartfonów.
Widzom cyfrowej telewizji naziemnej i ich preferencjom przyjrzała się w najnowszym wydaniu badania Projekt Cyfrowizja agencja mediowa Wavemaker. Wnioski opisujemy jako pierwsi.
Portal analityczny Focus2Move.com opublikował wyniki globalnej sprzedaży samochodów osobowych po trzech kwartałach 2024 roku. Toyota Motor Corporation utrzymała pozycję lidera wśród producentów aut i jest najpopularniejszą marką motoryzacyjną od ponad 10 lat. Corolla jest najczęściej kupowanym autem na świecie.
Hyundai Ioniq 9 to duży, elektryczny SUV z ogromnym akumulatorem. W środku ma oferować pasażerom warunki rodem z klasy biznes, choć marka chce trafić głównie do nabywców szukających auta rodzinnego.
Pierwszy całkowicie elektryczny model Suzuki został właśnie zaprezentowany w Mediolanie. Produkcja e VITARY rozpocznie się wiosną przyszłego roku, a zapewne latem zobaczymy pierwsze egzemplarze na naszych drogach.
rozmowa | Wiele lat doświadczeń, globalne standardy, sprawdzone działające procedury – dla wielu potencjalnych kandydatów franczyza McDonald’s wydaje się być gotowym i prostym przepisem na sukces. Jak twierdzi Marek Mikusek, Franchising Director marki, „rozwój biznesu wymaga ciągłego, konsekwentnego zaangażowania ze strony franczyzobiorców, a sukces tkwi w odpowiedzialnym wyborze kandydatów i długofalowych partnerskich relacjach”. Jak zatem zacząć swój biznes pod złotymi łukami?
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas