Jej rodzice poznali się w 1967 roku, kiedy specjalizująca się w fotografii muzyków rockowych Linda Eastman przyjechała na sesję zdjęciową Beatlesów. Dwa lata później wzięli ślub. Owocami ich związku są Heather, Mary, Stella i James. Stella urodziła się już po rozpadzie najsłynniejszego zespoły wszech czasów, wspomina więc, że dzięki temu miała w miarę normalne dzieciństwo. Wychowywała się trochę w Londynie, trochę na wsi. W ich domu nie oglądało się telewizji. Linda McCartney zmarła na raka piersi w 1998 roku w wieku 56 lat. Od tamtej pory Stella McCartney jeszcze mocniej zacieśniła więź z ojcem. „Moja mama miała na mnie wielki wpływ, nie tylko tym, co nosiła ani jak wyglądała, ale swoim duchem. Poślubiła jednego z najpopularniejszych mężczyzn na świecie, a nigdy nie nosiła make-upu. Nigdy” – mówiła w jednym z wywiadów. To ona uwrażliwiła ją na prawa zwierząt, co teraz jest nie bez znaczenia dla jej pracy twórczej i pozycji biznesowej.
Po ojcu odziedziczyła mocne wyczucie stylu, z naciskiem na brytyjski szyk. Kardigany, bezrękawniki, koszule zapinane pod szyją i dwurzędowe marynarki są bliskie jej zmysłowi estetycznemu. Co nie zmienia faktu, że na oficjalnych galach potrafiła zwrócić na siebie uwagę koszulką z napisem „About Fucking Time” – z okazji umieszczenia gwiazdy Paula McCartney’a w alei sław dopiero w 2012 roku, czy „Rock Royalty”, w jakich pojawiły się wraz z przyjaciółką Liv Tyler na Gali MET.
„Ostatecznie moją pracą jest projektowanie ponadczasowych, pożądanych i pięknych produktów”
Ukończyła uczelnię kształcącą przyszłych projektantów, Central Saint Martins, w 1995 roku i od razu stała się znana dzięki doskonałemu krojowi odzieży damskiej, odważnej estetyce i męskiej energii. W 1997 roku została dyrektorem kreatywnym Chloé w Paryżu, obejmując stanowisko po Karlu Lagerfeldzie. Własną markę założyła w 2001 roku. Projektantka, będąca przez całe życie wegetarianką (po mamie), od samego początku nie używała skóry, piór ani futer w żadnym ze swoich projektów. Od tamtej pory działa na rzecz zrównoważonego rozwoju poprzez innowacje w zakresie materiałów i łańcucha dostaw, partnerstw i innych aspektów odpowiedzialności branży modowej.
Jako kolejne kamienie milowe w swojej działalności wymienia nawiązanie współpracy z firmą adidas, dla której stworzyła kolekcję odzieży sportowej w 2004 r., wypuszczenie na rynek wegańskiego zapachu Stella oraz debiut kolekcji bielizny w 2008 r. Rok później jej klientki dostały do rąk torbę Falabella. W tym samym roku na rynek została wprowadzona marka Stella McCartney Kids, a w 2011 roku oferta marki została rozszerzona o okulary przyjazne dla środowiska. Dwa razy projektowała stroje dla brytyjskich olimpijczyków. Wiosną 2017 roku pojawiła się kolekcja odzieży męskiej jej pomysłu. Rok później powołała do życia Stella McCartney Cares Foundation – platformę charytatywną non-profit, której celem jest wspieranie zrównoważonego rozwoju oraz świadomość raka piersi, dwie kwestie szczególnie bliskie jej sercu.
Jej działania na rzecz zrównoważonego rozwoju w branży dóbr luksusowych zostały docenione przez największego gracza na tym rynku. W 2019 roku Stella McCartney nawiązała współpracę z LVMH, koncernem, do którego należą takie marki jak Dior, Fendi, Louis Vuitton, Givenchy, Sephora, czy producent szampana Moët & Chandon. Zachowała większościowy pakiet udziałów, ale jednocześnie została specjalnym doradcą ds. zrównoważonego rozwoju jego prezesa Bernarda Arnaulta i komitetu wykonawczego koncernu. Brała udział w szczycie G7 i Konferencji Narodów Zjednoczonych w sprawie zmian klimatycznych (COP26), gdzie była gospodarzem wystawy innowacji pod hasłem „Przyszłość mody”.