3-sekundowe prezentacje Zheng Xiangxiang zbierają miliony obserwatorów
Surfując po internecie, zwykle staramy się na różne sposoby unikać reklam zalewających media społecznościowe i serwisy, z których korzystamy. Instalujemy w przeglądarkach aplikacje blokujące reklamy — zwłaszcza te „wyskakujące” — i natychmiast przesuwamy lub wyłączamy reklamy, które pojawiają się na naszych ekranach.
Istnieje jednak influencerka, której krótkie nagrania, będące w istocie reklamami konkretnych produktów, pokochały miliony internautów. Mowa o Zheng Xiangxiang, do której przylgnął przydomek „trzysekundowej influencerki”.
Zachowanie Chinki na jej krótkich filmikach może przypominać pracę kontrolerki bagażu na lotniskach. Zheng otwiera płaskie pudełka (prawdopodobnie marki Hermès), z których błyskawicznie wyjmuje produkty, podając jedynie ich nazwę i cenę.
Następnie Zheng pakuje produkt z powrotem do pudełka, które natychmiast energicznie odsuwa na bok. W ciągu ułamka sekundy Chinka zajmuje się zawartością kolejnego produktu lub pudełka, które w międzyczasie podsuwa jej asystentka — i tak dalej.
Procedura prezentacji jednego produktu trwa zaledwie trzy sekundy. Niesamowita szybkość, z jaką Zheng manipuluje produktami, pozwala jej zaprezentować kilkadziesiąt przedmiotów na minutę. Przez ręce Zheng przewija się dosłownie wszystko: ubrania, obuwie, drobny sprzęt AGD i RTV, kosmetyki i rozmaite gadżety. Co ciekawe, są to zwykle tanie produkty.