Zheng Xiangxiang. „3-sekundowa influencerka” zarabia 18 mln dolarów tygodniowo. Jej nagrania to hit

Zheng Xiangxiang to młoda chińska influencerka, która znalazła innowacyjny, choć w zasadzie dość prosty sposób na zarabianie pieniędzy w mediach społecznościowych. Metoda Chinki, która wymaga od niej sporej zręczności, przyniosła jej ogromną popularność — i fortunę.

Publikacja: 12.02.2024 12:24

Obserwatorzy trendów w mediach społecznościowych uważają, że sukces Zheng Xiangxiang tkwi w jej aute

Obserwatorzy trendów w mediach społecznościowych uważają, że sukces Zheng Xiangxiang tkwi w jej autentyczności.

Foto: Adobe Stock

3-sekundowe prezentacje Zheng Xiangxiang zbierają miliony obserwatorów

Surfując po internecie, zwykle staramy się na różne sposoby unikać reklam zalewających media społecznościowe i serwisy, z których korzystamy. Instalujemy w przeglądarkach aplikacje blokujące reklamy — zwłaszcza te „wyskakujące” — i natychmiast przesuwamy lub wyłączamy reklamy, które pojawiają się na naszych ekranach.

Istnieje jednak influencerka, której krótkie nagrania, będące w istocie reklamami konkretnych produktów, pokochały miliony internautów. Mowa o Zheng Xiangxiang, do której przylgnął przydomek „trzysekundowej influencerki”.

Zachowanie Chinki na jej krótkich filmikach może przypominać pracę kontrolerki bagażu na lotniskach. Zheng otwiera płaskie pudełka (prawdopodobnie marki Hermès), z których błyskawicznie wyjmuje produkty, podając jedynie ich nazwę i cenę.

Następnie Zheng pakuje produkt z powrotem do pudełka, które natychmiast energicznie odsuwa na bok. W ciągu ułamka sekundy Chinka zajmuje się zawartością kolejnego produktu lub pudełka, które w międzyczasie podsuwa jej asystentka — i tak dalej.

Procedura prezentacji jednego produktu trwa zaledwie trzy sekundy. Niesamowita szybkość, z jaką Zheng manipuluje produktami, pozwala jej zaprezentować kilkadziesiąt przedmiotów na minutę. Przez ręce Zheng przewija się dosłownie wszystko: ubrania, obuwie, drobny sprzęt AGD i RTV, kosmetyki i rozmaite gadżety. Co ciekawe, są to zwykle tanie produkty.

Zheng Xiangxiang zbiła fortunę na swoich filmikach

Nagrania Zheng Xiangxiang można znaleźć na platformie społecznościowej Douyin. To „starsza siostra” TikToka, którą stworzyła ta sama firma z myślą o chińskich użytkownikach. Profil Zheng na Douyin zebrał jak dotąd ponad pięć milionów obserwatorów. Szacuje się, że tygodniowo influencerka zarabia 14 milionów dolarów, niektórzy mówią nawet o 18 milionach.

Co sprawia, że filmiki Zheng, które nie są niczym innym, jak tylko reklamami, zrobiły tak wielką furorę? Obserwatorzy trendów w mediach społecznościowych uważają, że sukces Chinki tkwi w jej autentyczności, a także w zwięzłości jej przekazu — aspektach, które użytkownicy social mediów cenią najbardziej.

W swoich niemalże transowych filmikach Zheng Xiang Xiang przyjęła minimalistyczne podejście, niejako dystansując się do produktów, które przewijają się przez jej ręce. Jej metoda stoi więc w dużym kontraście z nagraniami „tradycyjnych” influencerów i influencerek, prezentujących zwykle jeden lub kilka produktów w ciągu kilku-kilkunastu minut — i wiele o nich opowiadając.

Eksperci z branży e-commerce zauważają, że filmiki Zheng zrewolucjonizują influencer marketing, a także internetową sprzedaż różnego rodzaju produktów. Z drugiej strony działalność Chinki budzi pewne wątpliwości. W obawie o oszustwa Douyin zakazał sprzedaży produktów na tej platformie z użyciem metod podobnych do tych, które stosuje Zheng.

3-sekundowe prezentacje Zheng Xiangxiang zbierają miliony obserwatorów

Surfując po internecie, zwykle staramy się na różne sposoby unikać reklam zalewających media społecznościowe i serwisy, z których korzystamy. Instalujemy w przeglądarkach aplikacje blokujące reklamy — zwłaszcza te „wyskakujące” — i natychmiast przesuwamy lub wyłączamy reklamy, które pojawiają się na naszych ekranach.

Pozostało 88% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Ludzie
Suri Cruise kończy 18 lat. Ojciec przestanie łożyć na jej utrzymanie?
Ludzie
Iga Światek ambasadorką Lancôme. Znamy kulisy współpracy
Ludzie
Seniorki gwiazdami sieci dzięki swoim opiekunom. Na czym polega zjawisko "carefluencers"?
Ludzie
Fin zastąpił Seraphinę. Dziecko kolejnej sławnej pary nie identyfikuje się ze swoją płcią
Ludzie
Sytuacja bez precedensu: Senegal ma dwie pierwsze damy. Nowy prezydent jest bigamistą
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO