Estera Flieger: Czy kobiety wymagają szczególnej troski w kampanii wyborczej?

O podmiotowym traktowaniu kobiet w kampanii nie świadczą uśmiechnięte fotografie czy wypowiedzi o tym, że mają pilnować swoich mężczyzn, albo oceny ich wyborczych decyzji.

Publikacja: 18.03.2025 12:10

Estera Flieger: O podmiotowym traktowaniu kobiet w kampanii nie świadczą uśmiechnięte fotografie czy

Estera Flieger: O podmiotowym traktowaniu kobiet w kampanii nie świadczą uśmiechnięte fotografie czy wypowiedzi o tym, że mają pilnować swoich mężczyzn.

Foto: Adobe Stock

„Kobiety z Trzaskiem” i „Kobiety za Nawrockim”: zarówno KO, jak i PiS zwracają się do kobiet, szczególnie je zachęcając do wzięcia udziału w wyborach. W mediach społecznościowych publikowane są więc zdjęcia kobiet wyrażających poparcie dla poszczególnych kandydatów. Nie obyło się bez wtopy: posłanka PiS Agnieszka Soin wrzuciła na Facebooka zdjęcie kobiet z opisem „Polskie dziewczyny za Nawrockim 2025” – media ustaliły, że fotografię wygenerowała sztuczna inteligencja. 

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie
Ptak-Iglewska: Rozwój technologii AI nie usprawiedliwia kradzieży mienia
Opinie
Aleksandra Ptak-Iglewska: Ile inwestor(ka) ma dzieci? A kogo to obchodzi?
Opinie
Joanna Szczepkowska. Ani „nasza”, ani „wasza”, ale po prostu swoja
Opinie
Ptak-Iglewska: Jak życie rodzinne warunkuje konkurencyjność kobiet?
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Opinie
Ratujmy matury. Bardzo brakuje im kultury