Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 28.08.2025 20:38 Publikacja: 25.07.2024 11:10
Lalka Barbie
Lalka powstała we współpracy z funkcjonującą od 1921 roku Amerykańską Fundacją na rzecz Osób Niewidomych (American Foundation for the Blind, AFB).
Foto: Materiały prasowe Mattel
Ma na sobie fioletową spódniczkę z falbankami i różową satynową bluzkę. Do tego jasne buty na obcasie, okulary i białą laskę, której używają osoby niewidome. Tak właśnie wygląda pierwsza w historii niewidoma lalka Barbie, którą marka Mattel wprowadziła niedawno do sprzedaży.
Na pierwszy rzut oka nowa Barbie niczym nie różni się od standardowej lalki – ma perfekcyjną figurę i uśmiechniętą twarz. Uwagę zwraca biała laska, a dopiero po chwili – kierunek spojrzenia lalki. Ma ona nieco uniesiony wzrok i oczy skierowane odrobinę na zewnątrz, co jest charakterystyczne dla osób niewidomych.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Choć ze wszystkich generacji pokolenie Z jest najbardziej utożsamiane z Internetem, potencjalnych partnerów woli...
Sophie Turner znalazła się w ogniu krytyki po tym, jak opublikowała relację z koncertu Oasis, na który wybrała s...
Wyniki badania SW Research Agencji Badań Rynku i Opinii przeprowadzonego na zlecenie Empiku, dostarczają ciekawy...
Grupie japońskich naukowców udało się ustalić, jakie są zależności między zapachami a różnymi emocjami. Eksperci...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
Tradycyjnie kojarzone z kobiecym towarzystwem wieczory panieńskie mogą wkrótce zmienić swój charakter i stać się...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas