Reklama

Barbie łamie kolejne tabu. Czy niewidoma lalka pomoże dzieciom z zaburzeniami widzenia?

Producent bodaj najsłynniejszej lalki na świecie wychodzi naprzeciw potrzebom dziewczynek dotkniętych zaburzeniami widzenia i zmagających się z tego powodu z brakiem pewności siebie. Do sprzedaży weszła pierwsza w historii niewidoma Barbie.

Publikacja: 25.07.2024 11:10

Lalka powstała we współpracy z funkcjonującą od 1921 roku Amerykańską Fundacją na rzecz Osób Niewido

Lalka Barbie

Lalka powstała we współpracy z funkcjonującą od 1921 roku Amerykańską Fundacją na rzecz Osób Niewidomych (American Foundation for the Blind, AFB).

Foto: Materiały prasowe Mattel

Ma na sobie fioletową spódniczkę z falbankami i różową satynową bluzkę. Do tego jasne buty na obcasie, okulary i białą laskę, której używają osoby niewidome. Tak właśnie wygląda pierwsza w historii niewidoma lalka Barbie, którą marka Mattel wprowadziła niedawno do sprzedaży.

Na pierwszy rzut oka nowa Barbie niczym nie różni się od standardowej lalki – ma perfekcyjną figurę i uśmiechniętą twarz. Uwagę zwraca biała laska, a dopiero po chwili – kierunek spojrzenia lalki. Ma ona nieco uniesiony wzrok i oczy skierowane odrobinę na zewnątrz, co jest charakterystyczne dla osób niewidomych.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Styl życia
Nie tylko Luwr 19 X 2025 r. Słynne kradzieże klejnotów w Paryżu w ostatnich latach
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Styl życia
Oto najzdrowszy rodzaj aktywności fizycznej. Nowe ustalenia naukowców
Styl życia
Dlaczego zmiana czasu to dobry moment na porządki w życiu prywatnym i zawodowym?
Styl życia
Lagom – szwedzki sposób na szczęście. Na czym polega ta skandynawska filozofia?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Styl życia
Kobiety z pokolenia Z nie czekają na „wielki transfer bogactwa”. Oto, jak patrzą na swoje finanse
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama