Barbie łamie kolejne tabu. Czy niewidoma lalka pomoże dzieciom z zaburzeniami widzenia?

Producent bodaj najsłynniejszej lalki na świecie wychodzi naprzeciw potrzebom dziewczynek dotkniętych zaburzeniami widzenia i zmagających się z tego powodu z brakiem pewności siebie. Do sprzedaży weszła pierwsza w historii niewidoma Barbie.

Publikacja: 25.07.2024 11:10

Lalka powstała we współpracy z funkcjonującą od 1921 roku Amerykańską Fundacją na rzecz Osób Niewido

Lalka Barbie

Lalka powstała we współpracy z funkcjonującą od 1921 roku Amerykańską Fundacją na rzecz Osób Niewidomych (American Foundation for the Blind, AFB).

Foto: Materiały prasowe Mattel

Ma na sobie fioletową spódniczkę z falbankami i różową satynową bluzkę. Do tego jasne buty na obcasie, okulary i białą laskę, której używają osoby niewidome. Tak właśnie wygląda pierwsza w historii niewidoma lalka Barbie, którą marka Mattel wprowadziła niedawno do sprzedaży.

Na pierwszy rzut oka nowa Barbie niczym nie różni się od standardowej lalki – ma perfekcyjną figurę i uśmiechniętą twarz. Uwagę zwraca biała laska, a dopiero po chwili – kierunek spojrzenia lalki. Ma ona nieco uniesiony wzrok i oczy skierowane odrobinę na zewnątrz, co jest charakterystyczne dla osób niewidomych.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Styl życia
Dorośli z pokolenia Z są bezradni. Nie potrafią napompować koła, wymienić żarówki
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Styl życia
Papież zadebiutował na TikToku. Teolożka: wychodzenie Kościoła na peryferie
Styl życia
Pokolenie Z zrobiło krok w nieoczekiwanym kierunku. Oto, do czego używa dziś internetu
SPOŁECZEŃSTWO
Aplikacje śledzące cykl menstruacyjny przyczyniają się do niechcianych ciąż. Niepokojące zjawisko
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
SPOŁECZEŃSTWO
Płeć coraz bardziej wpływa na poglądy polityczne młodych. W jakim kierunku zmierzamy?
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej