Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 12.07.2025 04:51 Publikacja: 18.10.2023 15:43
Kobieta wychodzi z pracy.
Szef powinien dawać dobry przykład podwładnym i wcześnie wychodzić z domu.
Foto: Adobe Stock
Nie da się pracować 12 godzin dziennie, być w ciągłym stresie, nie mieć czasu na odpoczynek poza godzinami (krótkiego snu) i jednocześnie mieć pewność, że będzie się dobrze zarządzać zespołem. Do tego potrzeba czystego umysłu – mówi Sophie Plumer cytowana przez francuski magazyn „Madame Figaro”. Dlatego zaleca rozsądnie gospodarowanie swoim kalendarzem - tak, żeby było w nim miejsce na wypoczynek i pasje.
„Szef, który wychodzi o 17:00, żeby jechać pograć w koszykówkę, lub robić inne rzeczy niezwiązane z pracą, daje pracownikom wzór zdrowego stylu życia” – argumentuje Sophie Plumer. Nie widzi też przeszkód, żeby menedżerowie robili sobie przerwy w ciągu dnia. To wręcz wskazane, bo powinni móc obniżać napięcie poza firmą, czy też uporządkować swoje myśli i pomysły. Warto podkreślić, że tydzień pracy we Francji ustawowo trwa 35 godzin, a zdecydowana większość pracowników ma godzinne przerwy w pracy na południowy posiłek. Zgodnie z prawem nie można pracować więcej niż 10 godzin dziennie.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Najnowsza publikacja działającej pod egidą ONZ organizacji UN Women formułuje trzy aspekty dyskryminacji kobiet....
Odpowiedzialny biznes przechodzi kolejną ewolucję związaną z nowymi wymaganiami regulacyjnymi. Tym razem celem jest strategiczna transformacja pozwalająca na skuteczną ochronę środowiska i praw człowieka. Jak odpowiedzieć na te wyzwania?
Wakacje to wyczekiwany czas odpoczynku i beztroski, ale tam, gdzie jedni cieszą się wolnym czasem, inni nie próż...
Analitycy ze Światowego Forum Ekonomicznego opublikowali niedawno swój raport dotyczący reprezentacji kobiet w r...
Co trzeci pracownik w Polsce doświadcza przemocy psychicznej w pracy – alarmuje psycholog Joanna Kolenda, jedna...
77 proc. Polaków nie przyjmie dziś pracy w firmie ze złą atmosferą, choćby wiązało się to z wyższą pensją. Co tr...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas