Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 03.06.2025 06:32 Publikacja: 25.10.2023 15:04
Izabela Konopacka
Izabela Konopacka: Organizacjom czy firmom prawniczym powinno zależeć, by wspierać kobiety.
Foto: Archiwum prywatne
Gdyby policzyć wszystkich prawników w Polsce, to kobiety stanowią już większość. Gdy jednak spojrzeć na ich udział w zarządach dużych kancelarii czy samorządów prawniczych – już jest znacznie gorzej, bo zazwyczaj nie przekracza 20 procent. Dlaczego tak się dzieje?
Izabela Konopacka: Przewaga kobiet w ogólnych statystykach prawników da się zauważyć nie tylko w Polsce, ale też np. we Francji, Portugalii czy w Niemczech. Tymczasem w największej europejskiej organizacji prawników czyli CCBE całe prezydium to mężczyźni. Z moich obserwacji wynika, że dzieje się tak często wskutek braku praktycznej możliwości awansu. Wiele prawniczek zajmuje się też prowadzeniem domu i wychowaniem dzieci, co angażuje czasowo i nie zawsze pozwala poświęcić czas na rozwój zawodowej kariery, a także dodatkowych aktywności tj. działalność samorządową. Pełnienie funkcji kierowniczych też takiego czasu wymaga. To wynika trochę z ogólnych przyzwyczajeń w społeczeństwie. Na przykład w Portugalii wciąż 75 proc. prac domowych wykonują kobiety.
Chęć całkowitego skupienia się na pracy może mieć zupełnie odwrotne skutki o zamierzonych – szczególnie, jeśli p...
Międzynarodowe Forum Rolnictwa Regeneratywnego BIO_REACTION 2025 odbędzie się już 12 czerwca br. w Pierzchnie koło Kórnika.
Pieniądze to droga do wolności i do spokoju w głowie, a nie tylko sposób na to, żeby dobrze wyglądać i mieć drog...
Osoby w wieku 50-65 lat to najzamożniejsi obywatele Polski. To my urządzamy dzieciom wesela, dokładamy do mieszk...
Rola osób z pokolenia Z w kształtowaniu kultury korporacyjnej nie zmniejsza się – wręcz przeciwnie: kolejne bada...
W Paryżu pokazany został niezwykły smartfon – realme GT 7 Dream Edition – który powstał w wyniku współpracy realme i Aston Martin Formula One® Team. To prawdziwy zabójca flagowców 2025 roku.
Ludzie z pokolenia Z mają duży wpływ na działanie firm i sytuację na rynku pracy. Wśród wielu trendów wykreowany...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas