Reklama
Rozwiń
Reklama

Mężczyźni nie zauważają dyskryminacji płci w branży IT. Kobiety wręcz przeciwnie. Wyniki badania

Z najnowszego raportu globalnej firmy rekrutacyjnej wynika, że aż czterech na pięciu mężczyzn pracujących w branży technologicznej nie zauważa dyskryminacji kobiet w ich miejscach pracy. Inne badanie – przeprowadzone wśród kobiet działających w tym sektorze – pokazuje zupełnie inne wyniki.

Publikacja: 16.02.2024 18:29

Badacze twierdzą, że problem dyskryminacji w branży technologicznej z pewnością istnieje.

Badacze twierdzą, że problem dyskryminacji w branży technologicznej z pewnością istnieje.

Foto: Adobe Stock

„W branży technologicznej wszyscy są równi”. Czy faktycznie?

Z danych, które w ubiegłym roku opublikowała firma konsultingowa McKinsey & Company wynika, że kobiety zajmują jedynie 22 proc. wszystkich stanowisk w branży technologicznej. Eksperci prognozują, że w następnych latach udział kobiet w tym sektorze będzie spadać i w roku 2027 osiągnie on poziom 21 proc.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes i prawo
Ciemna strona ery AI. „Wprowadza do środowiska pracy nową grupę stresorów”
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes i prawo
W Polsce przybywa członkiń zarządów firm i prezesek. Nowe dane
Biznes i prawo
Zawód okołoprawniczy na liście zagrożonych przez AI. Kto powinien myśleć o zmianie fachu?
Biznes i prawo
Historyczny moment w Namibii. Najwyższe stanowiska państwowe obejmują trzy kobiety
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes i prawo
„Personalizacja sięga poziomu mikro”. Etyka w marketingu w erze AI nabiera nowego znaczenia
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama