Skrucha lepsza niż wyparcie? Eksperckie porady, jak wybrnąć z kryzysu wizerunkowego w obliczu hejtu

Nie każda firma potrafi wyjść z kryzysu obronną ręką, a negatywna narracja mocno wpływa na wizerunek marki w Internecie i poza nim. Jak powinno się działać w tego rodzaju sytuacjach?

Publikacja: 28.02.2024 11:58

Naprawa wizerunku firmy po negatywnej narracji wymaga świadomego działania, uczciwości, zaangażowani

Naprawa wizerunku firmy po negatywnej narracji wymaga świadomego działania, uczciwości, zaangażowania i konsekwencji.

Foto: Adobe Stock

Konkurencja i byli pracownicy

Negatywne komentarze, niepochlebne opinie czy tak zwana zła prasa nie muszą dotyczyć jedynie gwiazd kina i estrady czy też celebrytów z najróżniejszych dziedzin show biznesu. Nie należy też kojarzyć tych zjawisk jedynie ze środowiskiem szkolnym, w którym młodzież niejednokrotnie musi mierzyć się z konfliktami i krytyką ze strony rówieśników. – Zjawisko hejtu dotyczy również obszaru biznesowego i zatacza tam coraz szersze kręgi. Źródeł problematycznego zjawiska jest bardzo dużo, dotyczą one zarówno konkurencji, jak i relacji przełożony – pracownik – wyjaśnia Ilona Adamska, pomysłodawczyni ogólnopolskiej kampanii NIE HEJTUJĘ-MOTYWUJĘ pod patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej i Ministerstwa Sprawiedliwości. – Negatywne komentarze w Internecie, pomówienia, oszczerstwa rzucane przez konkurencję, a także opinie byłych pracowników, którzy często chcą się odegrać np. za zwolnienie z pracy, dotyczą coraz większej liczby firm i pracodawców – wymienia.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Biznes i prawo
AI przyczynia się do pogłębiania nierówności płciowych? Wyniki raportu
Prawo
Co zrobić, gdy zostało się okradzionym i straciło dokumenty na wakacjach za granicą?
Biznes i prawo
Raport Światowego Forum Ekonomicznego nt. równości płci. Polska coraz bliżej ideału?
Biznes i prawo
W mobbingu w Polsce prym wiodą kobiety. Wyniki raportu „Pracować po ludzku”
Biznes i prawo
Czego pracownik oczekuje dziś od firmy? Punkty widzenia kobiet i mężczyzn różnią się
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama