Aktualizacja: 21.11.2024 21:27 Publikacja: 28.02.2024 11:58
Naprawa wizerunku firmy po negatywnej narracji wymaga świadomego działania, uczciwości, zaangażowania i konsekwencji.
Foto: Adobe Stock
Negatywne komentarze, niepochlebne opinie czy tak zwana zła prasa nie muszą dotyczyć jedynie gwiazd kina i estrady czy też celebrytów z najróżniejszych dziedzin show biznesu. Nie należy też kojarzyć tych zjawisk jedynie ze środowiskiem szkolnym, w którym młodzież niejednokrotnie musi mierzyć się z konfliktami i krytyką ze strony rówieśników. – Zjawisko hejtu dotyczy również obszaru biznesowego i zatacza tam coraz szersze kręgi. Źródeł problematycznego zjawiska jest bardzo dużo, dotyczą one zarówno konkurencji, jak i relacji przełożony – pracownik – wyjaśnia Ilona Adamska, pomysłodawczyni ogólnopolskiej kampanii NIE HEJTUJĘ-MOTYWUJĘ pod patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej i Ministerstwa Sprawiedliwości. – Negatywne komentarze w Internecie, pomówienia, oszczerstwa rzucane przez konkurencję, a także opinie byłych pracowników, którzy często chcą się odegrać np. za zwolnienie z pracy, dotyczą coraz większej liczby firm i pracodawców – wymienia.
Europejki pracujące w branży technologicznej wciąż zmagają się z wieloma problemami. Luka płacowa jest tylko jednym z nich. Mało optymistycznych danych na temat sytuacji kobiet działających w tym sektorze dostarcza najnowszy raport firmy Atomico.
Black Friday to święto dla wszystkich miłośników promocji. Wielu sprzedawców ogłasza największe rabaty w ciągu roku, kusząc klientów niskimi cenami. Niestety często po sprawdzeniu szczegółów oferty okazuje się, że wcale nie jest ona tak atrakcyjna.
Z raportu norweskiego Ministerstwa Kultury i Równości wynika, że kobiety w tym kraju wciąż zarabiają o kilkanaście procent mniej niż mężczyźni. Różnica w zarobkach niewiele różni się od tej, która utrzymuje się w UE, jest też ponad dwukrotnie wyższa niż w Polsce. Wyniki badania na ten temat cytuje agencja Associated Press.
Bardzo ważne jest, żeby kobiety nie bały się startować w konkursach na kierownicze stanowiska - mówi Edyta Demby-Siwek, która od nowego roku pełnić będzie funkcję wicedyrektora Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO).
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Ponad połowa wielkich amerykańskich firm oferuje swoim pracownicom w ramach pakietów medycznych mrożenie komórek jajowych. W Nowym Jorku i w Dolinie Krzemowej liczba kobiet korzystających z tej procedury wzrosła w ostatnich latach dwukrotnie. W Europie wprowadza się podobne programy.
Jest szansa, że każdy autor dwa razy się zastanowi, zanim napisze szkalujący post. Brak podpisu już nie zapewni bezkarności.
Obecnie, aby pozwać autora wpisu internetowego, który naruszył dobra osobiste pracodawcy, musi on w pozwie podać jego dane. Ustawa antyhejterska wprowadzi tzw. ślepy pozew.
Sejm rozpoczyna prace nad ustawą o tzw. ślepych pozwach. Na stole jest też znacznie szerszy projekt pozwalający na walkę z internetowym hejtem.
Nauczyciele muszą rozpoznawać sygnały hejtu wśród rówieśników. I stawać na głowie, by tę spiralę nienawiści przerwać.
Projekt ustawy o ślepych pozwach wymaga doprecyzowania, aby walka z hejtem w internecie mogła być efektywna – wynika z opinii SN.
Kilka dni temu opinią publiczną wstrząsnęła informacja o samobójstwie 16-latki, ofiary hejtu i nękania rówieśniczego. Wszyscy wydają się tym zaskoczeni i zadają pytania o to, jak mogło dojść do kolejnej tragedii na podobnym tle. Ja myślę o czymś innym.
Hejt wobec nastolatki z Lubina zaczął się w czasie nauki zdalnej. Ale to nie internet hejtował, tylko ludzie. Dzieci, których nikt nie nauczył, co jest dobrem, a co złem.
Niestety coraz mniej osób rozumie, że słowo ma ogromną moc, i źle użyte, może doprowadzić do wielu tragedii.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas