Reklama

Jak wygląda sytuacja kobiet w wojsku na świecie? Wnioski z raportu ONZ

Wnioski z raportu ONZ „Towards Equal Opportunity for Women in Defence”: powolny, lecz stały marsz ku równości w armiach świata. Wciąż istnieje wiele barier, które utrudniają kobietom rozwój kariery wojskowej.

Publikacja: 08.01.2025 15:57

Jak podaje raport ONZ, w niektórych krajach przepisy nie pozwalają kobietom pełnić ról bojowych, tak

Jak podaje raport ONZ, w niektórych krajach przepisy nie pozwalają kobietom pełnić ról bojowych, takich jak służba w piechocie, jednostkach pancernych, siłach powietrznych, siłach specjalnych oraz marynarce wojennej.

Foto: Adobe Stock

W krajach analizowanych w raporcie ONZ „Towards Equal Opportunity for Women in Defence” z 2024 roku, kobiety stanowią zaledwie 2 proc. oficerów marynarki wojennej oraz 3 proc. oficerów wojsk lądowych i sił powietrznych. Choć to niewielki odsetek, obecność kobiet w siłach zbrojnych systematycznie wzrasta. Między 2016 a 2022 rokiem udział kobiet w armii w badanych w raporcie państwach zwiększył się średnio o jedną czwartą. Kobiety stanowią 12 proc. personelu wojsk lądowych, 15 proc. sił powietrznych, 14 proc. marynarki wojennej i 16 proc. żandarmerii. Dla porównania, w 2022 roku kobiety stanowiły średnio 24 proc. funkcjonariuszy policji w 34 analizowanych krajach.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes i prawo
Raport ONZ: Większy dostęp kobiet do internetu gigantycznie zwiększyłby światowy PKB
Biznes i prawo
Zbadano, jak zawartość CV zależy od pochodzenia kandydata. Oto, czym wyróżniają się Polacy
Biznes i prawo
Badanie pokazało, jak teraz wygląda transparentność i równość płac w polskich firmach
Biznes i prawo
Firmy inwestujące w kulturę dobrostanu zyskują coś bardzo ważnego. Wyniki badania
Biznes i prawo
Wypalenie zawodowe pracowników to ważny sygnał dla firmy. Nowe spojrzenie na problem
Reklama
Reklama