Reklama

Jak wygląda sytuacja kobiet w wojsku na świecie? Wnioski z raportu ONZ

Wnioski z raportu ONZ „Towards Equal Opportunity for Women in Defence”: powolny, lecz stały marsz ku równości w armiach świata. Wciąż istnieje wiele barier, które utrudniają kobietom rozwój kariery wojskowej.

Publikacja: 08.01.2025 15:57

Jak podaje raport ONZ, w niektórych krajach przepisy nie pozwalają kobietom pełnić ról bojowych, tak

Jak podaje raport ONZ, w niektórych krajach przepisy nie pozwalają kobietom pełnić ról bojowych, takich jak służba w piechocie, jednostkach pancernych, siłach powietrznych, siłach specjalnych oraz marynarce wojennej.

Foto: Adobe Stock

W krajach analizowanych w raporcie ONZ „Towards Equal Opportunity for Women in Defence” z 2024 roku, kobiety stanowią zaledwie 2 proc. oficerów marynarki wojennej oraz 3 proc. oficerów wojsk lądowych i sił powietrznych. Choć to niewielki odsetek, obecność kobiet w siłach zbrojnych systematycznie wzrasta. Między 2016 a 2022 rokiem udział kobiet w armii w badanych w raporcie państwach zwiększył się średnio o jedną czwartą. Kobiety stanowią 12 proc. personelu wojsk lądowych, 15 proc. sił powietrznych, 14 proc. marynarki wojennej i 16 proc. żandarmerii. Dla porównania, w 2022 roku kobiety stanowiły średnio 24 proc. funkcjonariuszy policji w 34 analizowanych krajach.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes i prawo
Ciemna strona ery AI. „Wprowadza do środowiska pracy nową grupę stresorów”
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes i prawo
W Polsce przybywa członkiń zarządów firm i prezesek. Nowe dane
Biznes i prawo
Zawód okołoprawniczy na liście zagrożonych przez AI. Kto powinien myśleć o zmianie fachu?
Biznes i prawo
Historyczny moment w Namibii. Najwyższe stanowiska państwowe obejmują trzy kobiety
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Biznes i prawo
„Personalizacja sięga poziomu mikro”. Etyka w marketingu w erze AI nabiera nowego znaczenia
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama