Jak wygląda sytuacja kobiet w wojsku na świecie? Wnioski z raportu ONZ

Wnioski z raportu ONZ „Towards Equal Opportunity for Women in Defence”: powolny, lecz stały marsz ku równości w armiach świata. Wciąż istnieje wiele barier, które utrudniają kobietom rozwój kariery wojskowej.

Publikacja: 08.01.2025 15:57

Jak podaje raport ONZ, w niektórych krajach przepisy nie pozwalają kobietom pełnić ról bojowych, tak

Jak podaje raport ONZ, w niektórych krajach przepisy nie pozwalają kobietom pełnić ról bojowych, takich jak służba w piechocie, jednostkach pancernych, siłach powietrznych, siłach specjalnych oraz marynarce wojennej.

Foto: Adobe Stock

W krajach analizowanych w raporcie ONZ „Towards Equal Opportunity for Women in Defence” z 2024 roku, kobiety stanowią zaledwie 2 proc. oficerów marynarki wojennej oraz 3 proc. oficerów wojsk lądowych i sił powietrznych. Choć to niewielki odsetek, obecność kobiet w siłach zbrojnych systematycznie wzrasta. Między 2016 a 2022 rokiem udział kobiet w armii w badanych w raporcie państwach zwiększył się średnio o jedną czwartą. Kobiety stanowią 12 proc. personelu wojsk lądowych, 15 proc. sił powietrznych, 14 proc. marynarki wojennej i 16 proc. żandarmerii. Dla porównania, w 2022 roku kobiety stanowiły średnio 24 proc. funkcjonariuszy policji w 34 analizowanych krajach.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes i prawo
Decyzje finansowe w asyście AI? Kobiety widzą to inaczej niż mężczyźni
Biznes i prawo
Zatrudnienie pani do sprzątania domu może „aktywować” wypalenie zawodowe. O co chodzi?
PODCAST "POWIEDZ TO KOBIECIE"
Fundusz awaryjny to nie to samo co poduszka finansowa
Biznes i prawo
Mądra Babcia o biznesie i swoim pokoleniu: Informuję, że my mamy pieniądze
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Biznes i prawo
Pokolenie Z wprowadza do firm nowy rodzaj komunikacji. „Inna wrażliwość”