Reklama
Rozwiń
Reklama

Efekt złamanego szczebla – to zjawisko hamuje karierę kobiet. Jak je pokonać?

Jak kobieta powinna zarządzać swoją karierą, aby osiągnąć sukces zawodowy? Z artykułu, który opublikowała niedawno firma McKinsey, płynie kilka uniwersalnych wniosków. Zdaniem ekspertów kluczowy jest przemyślany wybór branży i stanowiska, a także odpowiednie podejście do własnego rozwoju zawodowego.

Publikacja: 18.03.2025 16:50

Zdaniem ekspertów kobiety mają wszelkie warunki do tego, aby pokonać efekt  „złamanego szczebla".

Zdaniem ekspertów kobiety mają wszelkie warunki do tego, aby pokonać efekt „złamanego szczebla".

Foto: Adobe Stock

Na pewnym etapie kariery niektóre kobiety doświadczają czegoś, co eksperci z firmy konsultingowej McKinsey nazwali efektem „złamanego szczebla”. Zjawisko to polega na występowaniu luki między kobietami a mężczyznami w kontekście szans na awans. Rezultatem tego jest niedoreprezentacja kobiet na niemal każdym szczeblu kariery w wielu branżach.

Na czym polega efekt złamanego szczebla?

Pozostało jeszcze 90% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes i prawo
Ciemna strona ery AI. „Wprowadza do środowiska pracy nową grupę stresorów”
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes i prawo
W Polsce przybywa członkiń zarządów firm i prezesek. Nowe dane
Biznes i prawo
Zawód okołoprawniczy na liście zagrożonych przez AI. Kto powinien myśleć o zmianie fachu?
Biznes i prawo
Historyczny moment w Namibii. Najwyższe stanowiska państwowe obejmują trzy kobiety
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes i prawo
„Personalizacja sięga poziomu mikro”. Etyka w marketingu w erze AI nabiera nowego znaczenia
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama