Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 20.06.2025 07:14 Publikacja: 05.05.2025 10:48
Mądra Babcia Beata Borucka: Jestem przekonana, że czasy będą coraz bardziej sprzyjały osobom dojrzałym, choć dzisiaj tego jeszcze nie widać.
Foto: Archiwum prywatne
Beata Borucka: Jestem absolwentką Akademii Medycznej, więc moja droga zawodowa była związana ze zdrowiem. Moja specjalizacja na Wydziale Farmacji to diagnostyka laboratoryjna. Zaczynałam od pracy w laboratorium. Później nieco zmienił się mój życiowy kierunek i po wyjściu za mąż za dyplomatę spędziłam kilka lat na placówkach w korpusie dyplomatycznym. W latach 90., kiedy rozpoczynała się w Polsce gospodarka wolnorynkowa i wkroczyły do nas międzynarodowe korporacje, między innymi farmaceutyczne, pojawiło się wiele nowych możliwości rozwoju zawodowego. Przedstawicielstwa zagranicznych firm medycznych rekrutowały masowo. Trzeba było spełniać trzy warunki – mieć dyplom Akademii Medycznej, biegle władać językiem angielskim i być komunikatywnym. Uznałam, że spróbuję szczęścia w biznesie i złożyłam aplikację do firmy Johnson Johnson, a konkretnie do jej oddziału farmaceutycznego Jansen Pharmaceutica. Zostałam przyjęta na stanowisko przedstawiciela medycznego. Zapewniono mi różne szkolenia zarówno merytoryczne i biznesowe. Przepracowałam w trzech korporacjach ponad 12 lat. Zajmowałam wysokie stanowiska menedżerskie. Później zdecydowałam, że będę przedsiębiorcą. Założyłam działalność gospodarczą i zajęłam się szkoleniem młodych adeptów biznesu. Po ponad 10 latach tej aktywności poczułam się kompletnie wypalona. Pamiętam, jak wróciłam z jednego ze szkoleń i powiedziałam partnerowi, że nie chcę tego więcej robić. Nie miałam na siebie żadnych planów i właśnie w tym momencie zostałam babcią i zaczęłam działać w mediach społecznościowych. Na początku zaczęłam radzić się innych kobiet, jak być mądrą i fajną babcią. Tak narodziła się Mądra Babcia. Dziś mam własną telewizję SilverTV, ponadmilionową społeczność, 4,5 miliona widzów i ponad 50 milionów wyświetleń materiałów miesięcznie.
77 proc. Polaków nie przyjmie dziś pracy w firmie ze złą atmosferą, choćby wiązało się to z wyższą pensją. Co tr...
Choć coraz więcej Polaków deklaruje, że korzysta z narzędzi opartych na sztucznej inteligencji przy wyborze prod...
Chęć całkowitego skupienia się na pracy może mieć zupełnie odwrotne skutki o zamierzonych – szczególnie, jeśli p...
Pieniądze to droga do wolności i do spokoju w głowie, a nie tylko sposób na to, żeby dobrze wyglądać i mieć drog...
Polski bank z wyróżnieniem w kategorii Metaverse. Międzynarodowe jury doceniło innowacyjną kampanię Pekao dla młodych klientów.
Rola osób z pokolenia Z w kształtowaniu kultury korporacyjnej nie zmniejsza się – wręcz przeciwnie: kolejne bada...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas