Reklama
Rozwiń

Królowa piękności Bela Bajaria - kobieta, która decyduje, co świat ogląda na Netfliksie

Kiedyś godzinami oglądała seriale, by nauczyć się akcentu, bo koledzy z niej drwili. Dziś Bela Bajaria, dyrektorka do spraw treści w Netfliksie, dysponuje budżetem 17 miliardów dolarów i zajmuje wysokie miejsca na listach osób, które rządzą światem.

Publikacja: 27.09.2024 12:21

Bela Bajaria wymyśliła, by wyjść poza bańkę Hollywood i poszerzać ofertę filmami i serialami z innyc

Bela Bajaria

Bela Bajaria wymyśliła, by wyjść poza bańkę Hollywood i poszerzać ofertę filmami i serialami z innych krajów.

Foto: PAP/ABACA

Pytana, jak osiągnęła sukces, którym teraz może się chwalić, Bela Bajaria odpowiada: - To proste: nie znałam nikogo, moi rodzice też nie. Hindusów nie było w branży rozrywkowej.

W 2022 r. znalazła się na liście stu najbardziej wpływowych ludzi na świecie magazynu „Time”. Rok temu „Forbes World” oraz „Fortune” umieściły ją w światowym rankingu stu najpotężniejszych kobiet. Jeśli Bela Bajaria kupi serial czy film, lub wyrazi zgodę na ich finansowanie, trafi on na ekrany ponad 270 milionów abonentów w 190 krajach. Bajaria decydowała o produkcji największych hitów Netflixa, m.in. „Squid Game”, „Wednesday”, czy „Domu z papieru”. Skąd wie, czy serial odniesie sukces? Żartuje, że wymaga to „odpowiedniego punktu widzenia oraz szczypty magicznego pyłu”.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Jej historia
Jessica Chastain: Trudne początki oscarowej aktorki
Jej historia
Pamela Anderson: Chcę rzucić wyzwanie standardom panującym w branży beauty
Jej historia
Była premier Nowej Zelandii bohaterką filmu dokumentalnego. „W moim baku brakuje paliwa”
Jej historia
Księżniczka Lalla Hasna z Maroka ma duszę aktywistki
Jej historia
Ella Mills i jej zawrotny sukces finansowy zrodzony z kryzysu zdrowotnego
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama