Dla wielu kobiet i dziewczyn z całego świata Chiara Ferragni to ikona mody i wzór do naśladowania, zwłaszcza w kwestii nowoczesnego włoskiego stylu. Jej konto na Instagramie obserwuje prawie 30 milionów użytkowników. W 2017 roku „Forbes” ogłosił ją najbardziej wpływową influencerką modową na świecie.
Ferragni to również bizneswoman: posiada własną markę odzieżową i agencję marketingową. Nakręcono o niej film dokumentalny, o jej usłanej sukcesami karierze wykładano na Harvard Business School.
Nadszarpnięty wizerunek najpopularniejszej włoskiej influencerki
Ostatnio jednak kariera Włoszki weszła w trudny okres. Przed kilkoma dniami okazało się, że 36-latka straciła posadę w zarządzie włoskiej marki Tod’s — producenta kultowych skórzanych mokasynów, którego historia liczy ponad 100 lat. Ferragni była członkinią zarządu marki od kwietnia 2021 roku.
Od pewnego czasu Ferragni mierzy z problemami wizerunkowymi. W oficjalnym oświadczeniu marka Tod’s podkreśla, że końca dobiegła zarówno kadencja Ferragni, jak i kilku innych członków zarządu. Obserwatorzy przypuszczają jednak, że to właśnie nadszarpnięta reputacja była przyczyną odcięcia się włoskiej marki od słynnej Włoszki.
Chiara Ferragni: historia wzlotu i upadku najbardziej wpływowej włoskiej influencerki
Chiara Ferragni urodziła się 7 maja 1987 roku w Cremonie. Jej kariera rozpoczęła się w 2009 roku, kiedy uruchomiła swojego lifestyle’owego bloga pod tytułem „The Blonde Salad”. Z czasem treści na blogu zaczęły koncentrować się przede wszystkim na modzie.