Zła passa Chiary Ferragni. Straciła intratną posadę i ma problemy wizerunkowe

Chiara Ferragni to najbardziej wpływowa influencerka modowa we Włoszech i ważna osoba w świecie mody. Od kilku miesięcy Włoszka przeżywa jednak nie najlepszy okres, jeśli chodzi o działania zawodowe.

Publikacja: 05.04.2024 10:31

Od pewnego czasu Chiara Ferragni mierzy się z problemami wizerunkowymi.

Od pewnego czasu Chiara Ferragni mierzy się z problemami wizerunkowymi.

Foto: PAP/PA

Dla wielu kobiet i dziewczyn z całego świata Chiara Ferragni to ikona mody i wzór do naśladowania, zwłaszcza w kwestii nowoczesnego włoskiego stylu. Jej konto na Instagramie obserwuje prawie 30 milionów użytkowników. W 2017 roku „Forbes” ogłosił ją najbardziej wpływową influencerką modową na świecie.

Ferragni to również bizneswoman: posiada własną markę odzieżową i agencję marketingową. Nakręcono o niej film dokumentalny, o jej usłanej sukcesami karierze wykładano na Harvard Business School.

Nadszarpnięty wizerunek najpopularniejszej włoskiej influencerki

Ostatnio jednak kariera Włoszki weszła w trudny okres. Przed kilkoma dniami okazało się, że 36-latka straciła posadę w zarządzie włoskiej marki Tod’s — producenta kultowych skórzanych mokasynów, którego historia liczy ponad 100 lat. Ferragni była członkinią zarządu marki od kwietnia 2021 roku.

Od pewnego czasu Ferragni mierzy z problemami wizerunkowymi. W oficjalnym oświadczeniu marka Tod’s podkreśla, że końca dobiegła zarówno kadencja Ferragni, jak i kilku innych członków zarządu. Obserwatorzy przypuszczają jednak, że to właśnie nadszarpnięta reputacja była przyczyną odcięcia się włoskiej marki od słynnej Włoszki.

Chiara Ferragni: historia wzlotu i upadku najbardziej wpływowej włoskiej influencerki

Chiara Ferragni urodziła się 7 maja 1987 roku w Cremonie. Jej kariera rozpoczęła się w 2009 roku, kiedy uruchomiła swojego lifestyle’owego bloga pod tytułem „The Blonde Salad”. Z czasem treści na blogu zaczęły koncentrować się przede wszystkim na modzie.

Rosnąca popularność strony stała się dla Ferragni przepustką do bardzo intratnych kontraktów z czołowymi markami, między innymi Diorem, Louis Vuitton, Ermenegildo Zegną, Benettonem czy Mango. Pojawiła się na okładkach takich magazynów jak „Vogue”, „The New York Times”, „Vanity Fair” czy „Harper’s Bazaar”.

Pęknięcie na nieskazitelnym jak dotąd wizerunku Ferragni pojawiło się w grudniu ubiegłego roku. Włoski odpowiednik polskiego UOKiK-u ujawnił wówczas nieprawidłowości w opublikowanej rok wcześniej reklamie świątecznego ciasta, którą Włoszka sygnowała swoim imieniem i nazwiskiem.

Czytaj więcej

Taylor Swift na liście miliarderów Forbes. Powtórzyła wyczyn Bruce'a Springsteena

Co gorsza, kluczowym elementem kampanii była nieudana akcja charytatywna. Reklama sugerowała, że dochód ze sprzedaży ciast miał trafić na konto jednego ze szpitali dziecięcych w Turynie, tak się jednak nie stało. Ferragni wypłaciła 50 tysięcy euro szpitalowi, ale jeszcze przed uruchomieniem kampanii.

Choć 36-latka oficjalnie przeprosiła za całą sytuację, zapłaciła karę i przelała milion euro na konto banku, afera odbiła się szerokim echem — Ferragni ostro skrytykowała nawet premierka Giorgia Meloni. W krótkim czasie kontrakt zerwała z nią również włoska marka okularów Safilo, produkująca i sprzedająca wyroby sygnowane nazwiskiem Ferragni.

Mimo problemów okazuje się, że nie wszystkie drzwi są dla Ferragni zamknięte. Niedawno Włoszka podpisała umowę ambasadorską z polską marką lakierów do paznokci Neonail. Ferragni promuje produkty na swoich kanałach społecznościowych.

Dla wielu kobiet i dziewczyn z całego świata Chiara Ferragni to ikona mody i wzór do naśladowania, zwłaszcza w kwestii nowoczesnego włoskiego stylu. Jej konto na Instagramie obserwuje prawie 30 milionów użytkowników. W 2017 roku „Forbes” ogłosił ją najbardziej wpływową influencerką modową na świecie.

Ferragni to również bizneswoman: posiada własną markę odzieżową i agencję marketingową. Nakręcono o niej film dokumentalny, o jej usłanej sukcesami karierze wykładano na Harvard Business School.

Pozostało 85% artykułu
Ludzie
Kobiety, które obejmą najważniejsze stanowiska w administracji Donalda Trumpa. Kim są?
Ludzie
Taylor Swift znieważona przez popularne medium? Ostra reakcja fanów gwiazdy
Ludzie
Sabrina Carpenter w centrum poważnej afery z udziałem księdza
Ludzie
Women’s Academy for Rural Innovation umożliwia kobietom z obszarów wiejskich wykorzystanie technologii na rzecz zrównoważonej przyszłości
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Ludzie
Lana Del Rey zapowiedziała nowy album - "The Right Person Will Stay". Jaki będzie?
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką