Angelina Jolie tworzy markę odzieżową. Projektowaniem zajmą się klientki

Atelier Jolie, marka odzieżowa aktorki ma działać według nietypowych zasad. Angelina Jolie chce, by klientki angażowały się w cały proces projektowania ubrań.

Publikacja: 03.09.2023 12:26

Angelina Jolie tworzy markę odzieżową. Projektowaniem zajmą się klientki

Foto: AFP

„Zaczynam coś nowego — kolektyw, w którym każdy może tworzyć” — ogłosiła przed wakacjami Angelina Jolie na swoim Instagramie. Amerykańska aktorka postanowiła spróbować swoich sił w branży mody, uruchomiając własną markę o nazwie Atelier Jolie.

Będzie to kreatywna społeczność, w której w procesie projektowania kolekcji wezmą udział nie tylko projektanci, ale również krawcy i inni rzemieślnicy z całego świata — a także sami klienci i klientki. „Każdy może tworzyć” – napisała Angelina Jolie na stronie swojej nowej firmy, Atelier Jolie. Jak ma działać marka stworzona przez słynną aktorkę?

Atelier Jolie — Angelina Jolie tworzy własną markę odzieżową

Patrząc na ubrania i inne wyroby znanych marek, najczęściej myślimy o słynnym projektancie lub projektantce, którzy — jak nam się wydaje — odpowiadają za cały proces twórczy. Często zapominamy o tych, którzy wykonują gros pracy w całym procesie projektowania, czyli designerzy niższego szczebla, a także krawcy i inni rzemieślnicy.

Wkraczając w sferę mody i tworząc własną markę, Angelina Jolie chce odwrócić ten stan rzeczy. Dołączyła tym samym do ciągle powiększającego się grona celebrytek i celebrytów, którzy sygnują swoim nazwiskiem marki modowe lub sami zajęli się projektowaniem — jak na przykład Victoria Beckham, Gwyneth Paltrow czy były mąż Jolie, Brad Pitt.

Jej nowa marka — Atelier Jolie — będzie działała w dość innowacyjny i nietypowy sposób. Określa ją jako „miejsce dla kreatywnych osób, które mogłyby nawiązać współpracę z krawcami, twórcami wzorów i rzemieślnikami z całego świata”.

„Projektanci zwykle jedynie szkicują lub zatwierdzają projekty, ale to krawcy są tymi, którzy mają największy wpływ na projekt i z którymi pracę twórczą kocham najbardziej. Tymczasem twórcy ci rzadko kiedy są odpowiednio doceniani i otrzymują szacunek, na jaki zasługują” — pisze Angelina Jolie w swoim manifeście.

Aktorka chce w swojej firmie oddać głos niedocenianym przedstawicielom różnych dziedzin rzemiosła. Choć osoby te odpowiadają za szalenie istotny element pracy twórczej, to zwykle pozostają w cieniu słynnych projektantów mody.

Pierwszym partnerem dla Atelier Jolie została marka Chloé – efektem jest kolekcja kapsułowa zaprojektowana wspólnie przez dyrektorkę kreatywną marki, Gabrielę Hearst, i Angelinę Jolie. Część rzeczy została stworzona wspólnie z rzemieślnikami, a także z przedsiębiorstwami społecznymi prowadzonymi przez kobiety.

„Współpraca z Gabrielą Hearst była dla mnie zaszczytem. Zyski z naszej kolekcji posłużą do sfinansowania programu szkoleń dla krawcowych i rzemieślniczek w Atelier Jolie” – napisała Angelina na swoim Instagramie, ogłaszając informację o wspólnej pkolekcji Atelier Jolie i Chloé.

Jak będzie działać Atelier Jolie, nowa marka odzieżowa Angeliny Jolie? 

Kluczową cechą Atelier Jolie ma być też działanie w sposób zrównoważony ekologicznie, a także tworzenie unikatowych, niepowtarzalnych wyrobów. Jak informuje aktorka w swoim manifeście, produkty marki będą powstawać z wykorzystaniem wyłącznie wysokiej jakości materiałów z odzysku.

Co więcej, klienci Atelier Jolie dostaną możliwość naprawienia lub poprawienia swoich ubrań, a także poddania ich upcyklingowi, czyli przerobienia na inne rzeczy. Wszystko po to, aby dać nowe życie wyrobom, które w innym wypadku trafiłyby na śmietnik.

„Po co kupować projekt innej osoby, skoro można stworzyć go samemu?" — pisze w swoim manifeście Jolie, dodając, że „najwyższą formą autoekspresji i zabawy jest projektowanie dla samego siebie”.

Angelina Jolie działa w branży filmowej od prawie 30 lat, w przeszłości była też modelką i reżyserką. Od 2001 roku jest ambasadorką dobrej woli przy ONZ. Nie powinno więc zaskakiwać, że nowe przedsięwzięcie Jolie także jest zaangażowane społecznie.

Moda
Victoria’s Secret stawia teraz na inkluzywność. Nie wszystkim jednak to się podoba
Materiał Promocyjny
Stabilność systemu e-commerce – Twój klucz do sukcesu
Moda
Kate Moss wraz z córką wzięły udział w pokazie bielizny. Uroda i talent widoczne gołym okiem?
Moda
Fjällräven - szwedzka jakość na lata
Moda
Jane Fonda wzięła udział w pokazie mody w Paryżu. „Francuzi lubią starsze kobiety”
Moda
Pokolenie Z trzęsie światem mody. Jakim trendom hołduje i narzuca je branży?