„Zaczynam coś nowego — kolektyw, w którym każdy może tworzyć” — ogłosiła przed wakacjami Angelina Jolie na swoim Instagramie. Amerykańska aktorka postanowiła spróbować swoich sił w branży mody, uruchomiając własną markę o nazwie Atelier Jolie.
Będzie to kreatywna społeczność, w której w procesie projektowania kolekcji wezmą udział nie tylko projektanci, ale również krawcy i inni rzemieślnicy z całego świata — a także sami klienci i klientki. „Każdy może tworzyć” – napisała Angelina Jolie na stronie swojej nowej firmy, Atelier Jolie. Jak ma działać marka stworzona przez słynną aktorkę?
Atelier Jolie — Angelina Jolie tworzy własną markę odzieżową
Patrząc na ubrania i inne wyroby znanych marek, najczęściej myślimy o słynnym projektancie lub projektantce, którzy — jak nam się wydaje — odpowiadają za cały proces twórczy. Często zapominamy o tych, którzy wykonują gros pracy w całym procesie projektowania, czyli designerzy niższego szczebla, a także krawcy i inni rzemieślnicy.
Wkraczając w sferę mody i tworząc własną markę, Angelina Jolie chce odwrócić ten stan rzeczy. Dołączyła tym samym do ciągle powiększającego się grona celebrytek i celebrytów, którzy sygnują swoim nazwiskiem marki modowe lub sami zajęli się projektowaniem — jak na przykład Victoria Beckham, Gwyneth Paltrow czy były mąż Jolie, Brad Pitt.