Hiszpański dom mody pracował na tę pozycję przez kilka ostatnich sezonów. Udane kolekcje i kolaboracje — między innymi z amerykańską piosenkarką Beyoncé — przyniosły marce duży komercyjny sukces.
Loewe na szczycie rankingu The Lyst Index
Międzynarodowa platforma zakupowa Lyst w lipcu opublikowała swój kolejny ranking 20 najbardziej pożądanych marek luksusowych na świecie za drugi kwartał 2023 roku. The Lyst Index jest ceniony w branży mody, ponieważ trafnie pokazuje, które marki budzą obecnie największe emocje wśród miłośników mody.
Czytaj więcej
Typowy klient marek luksusowych jest młody i bardziej wymagający, niż kiedykolwiek. Tak wynika z globalnego badania branży dóbr luksusowych przygotowanego przez firmę Boston Consulting Group.
Zestawienie powstaje na podstawie analizy ogromnej ilości danych: działań użytkowników na platformie Lyst, a także poza nią. Twórcy rankingu biorą pod uwagę również liczbę wzmianek o danej marce w mediach społecznościowych, a także statystyki dotyczące aktywności i zaangażowania internautów z całego świata.
W aktualizowanym co kwartał zestawieniu pierwszy raz w historii The Lyst Index pierwsze miejsce zajął hiszpański dom mody Loewe. Strącił on tym samym na drugą pozycję dotychczasowego lidera — włoską Pradę.