Nowa najbardziej pożądana marka. Projektują m.in. dla Beyoncé

Loewe to hiszpański dom mody, który w lipcu został okrzyknięty najgorętszą marką mody na świecie w rankingu The Lyst Index. Stworzył kostiumy na tegoroczną trasę koncertową Beyoncé. Nigdy dotąd nie zajął tak wysokiej pozycji w tym rankingu.

Publikacja: 02.09.2023 10:34

Loewe Puzzle Bag (na zdjęciu) kosztuje około 2,5 tys. dolarów.

Loewe Puzzle Bag (na zdjęciu) kosztuje około 2,5 tys. dolarów.

Foto: Adobe Stock

Hiszpański dom mody pracował na tę pozycję przez kilka ostatnich sezonów. Udane kolekcje i kolaboracje — między innymi z amerykańską piosenkarką Beyoncé — przyniosły marce duży komercyjny sukces.

Loewe na szczycie rankingu The Lyst Index

Międzynarodowa platforma zakupowa Lyst w lipcu opublikowała swój kolejny ranking 20 najbardziej pożądanych marek luksusowych na świecie za drugi kwartał 2023 roku. The Lyst Index jest ceniony w branży mody, ponieważ trafnie pokazuje, które marki budzą obecnie największe emocje wśród miłośników mody.

Czytaj więcej

Raport: klienci marek luksusowych nigdy nie byli tak młodzi, bogaci i wybredni

Zestawienie powstaje na podstawie analizy ogromnej ilości danych: działań użytkowników na platformie Lyst, a także poza nią. Twórcy rankingu biorą pod uwagę również liczbę wzmianek o danej marce w mediach społecznościowych, a także statystyki dotyczące aktywności i zaangażowania internautów z całego świata.

W aktualizowanym co kwartał zestawieniu pierwszy raz w historii The Lyst Index pierwsze miejsce zajął hiszpański dom mody Loewe. Strącił on tym samym na drugą pozycję dotychczasowego lidera — włoską Pradę.

Dla Loewe to bardzo znaczący, niemal historyczny awans. Na przestrzeni ostatnich trzech miesięcy marka wspięła się aż o pięć pozycji w górę, z kolei w ciągu ostatniego roku — aż o 13.

Sukces Loewe to zasługa Beyoncé?

Zdaniem autorów raportu do sukcesu Loewe przyczyniła się współpraca domu mody z piosenkarką Beyoncé. Na jej specjalne zamówienie dyrektor kreatywny Loewe, Jonathan Anderson, zaprojektował serię kostiumów scenicznych, w których Beyoncé wystąpiła w ramach swojej tegorocznej światowej trasy koncertowej „Rennaissance Tour”.

Wyraziste kostiumy z jednej strony świetnie wpisują się w sceniczny wizerunek Beyoncé, z drugiej zaś — doskonale oddają charakter marki Loewe. Dominuje w nich blask, iluzoryczne wzory i kontrastujące ze sobą kolory.

Z zebranych danych wynika, że w porównaniu z poprzednim kwartałem, w ciągu ostatnich trzech miesięcy wyrobów marki Loewe szukało o 19 procent internautów więcej. Najbardziej poszukiwanym produktem hiszpańskiego domu mody okazały się model koszulki typu tank top o nazwie Anagram — a także jej podróbki.

Dużym zainteresowaniem cieszy się również klasyczny model koszykowej torby z rafii oraz jej najnowsze wersje. Koszulka i torba Loewe znalazły się też w zestawieniu najbardziej pożądanych produktów marek luksusowych.

Historia domu mody Loewe

Loewe to jedna z najbardziej wyrazistych luksusowych marek odzieżowych, a zarazem jeden z najstarszych domów mody na świecie — jego historia liczy już 177 lat. Mimo to nigdy wcześniej Loewe nie udało się zdobyć pierwszej pozycji w rankingu Lyst.

Butik Loewe w Madrycie w 1905 roku.

Butik Loewe w Madrycie w 1905 roku.

Christian Franzen, domena publiczna, Wikimedia Commons

Marka Loewe powstała w 1846 roku w Madrycie. Jego założycielami była grupa wytwórców galanterii skórzanej i taki właśnie był pierwotny profil działalności marki, która z czasem stała się jednym z najważniejszych europejskich domów mody. W jej portfolio znajdują się nie tylko ubrania, ale również dodatki, perfumy i akcesoria wyposażenia wnętrz.

Choć Loewe hołduje najlepszym tradycjom wyrafinowanego rzemiosła, to kolekcje hiszpańskiego domu mody zawsze przekraczają kolejne granice w modzie. Pełno w nich oryginalnych, innowacyjne pomysły, wyznaczających nowe obszary dla kreatywności.

W 2013 roku dyrektorem kreatywnym Loewe został pochodzący z Irlandii Północnej projektant Jonathan Anderson i to właśnie jemu marka zawdzięcza swoje nowe, odświeżone ob. Specjalnością projektanta są zaskakujące kreacje igrające ze wzrokiem patrzącego, czym udało mu się zaskarbić sympatię gwiazd i młodych miłośników mody na całym świecie.

Hiszpański dom mody pracował na tę pozycję przez kilka ostatnich sezonów. Udane kolekcje i kolaboracje — między innymi z amerykańską piosenkarką Beyoncé — przyniosły marce duży komercyjny sukces.

Loewe na szczycie rankingu The Lyst Index

Pozostało 94% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Moda
5 ubrań, które zdaniem Giorgia Armaniego powinna mieć w szafie kobieta
Materiał Promocyjny
Jak wykorzystać potencjał elektromobilności
Moda
Jessica Alba promuje recykling ubrań. Pomysł, jakiego jeszcze nie było
Moda
Hoof Boots od Alexandra McQueena - nowy nr 1 wśród najdroższych i najbrzydszych butów świata
Moda
Daniel Craig twarzą znanego domu mody. Kampania w okamgnieniu stała się wiralem
Moda
Hailey Bieber w stylizacji od Magdy Butrym. "Bomba marketingowa"