Nowa najbardziej pożądana marka. Projektują m.in. dla Beyoncé

Loewe to hiszpański dom mody, który w lipcu został okrzyknięty najgorętszą marką mody na świecie w rankingu The Lyst Index. Stworzył kostiumy na tegoroczną trasę koncertową Beyoncé. Nigdy dotąd nie zajął tak wysokiej pozycji w tym rankingu.

Publikacja: 02.09.2023 10:34

Loewe Puzzle Bag (na zdjęciu) kosztuje około 2,5 tys. dolarów.

Loewe Puzzle Bag (na zdjęciu) kosztuje około 2,5 tys. dolarów.

Foto: Adobe Stock

Hiszpański dom mody pracował na tę pozycję przez kilka ostatnich sezonów. Udane kolekcje i kolaboracje — między innymi z amerykańską piosenkarką Beyoncé — przyniosły marce duży komercyjny sukces.

Loewe na szczycie rankingu The Lyst Index

Międzynarodowa platforma zakupowa Lyst w lipcu opublikowała swój kolejny ranking 20 najbardziej pożądanych marek luksusowych na świecie za drugi kwartał 2023 roku. The Lyst Index jest ceniony w branży mody, ponieważ trafnie pokazuje, które marki budzą obecnie największe emocje wśród miłośników mody.

Czytaj więcej

Raport: klienci marek luksusowych nigdy nie byli tak młodzi, bogaci i wybredni

Zestawienie powstaje na podstawie analizy ogromnej ilości danych: działań użytkowników na platformie Lyst, a także poza nią. Twórcy rankingu biorą pod uwagę również liczbę wzmianek o danej marce w mediach społecznościowych, a także statystyki dotyczące aktywności i zaangażowania internautów z całego świata.

W aktualizowanym co kwartał zestawieniu pierwszy raz w historii The Lyst Index pierwsze miejsce zajął hiszpański dom mody Loewe. Strącił on tym samym na drugą pozycję dotychczasowego lidera — włoską Pradę.

Dla Loewe to bardzo znaczący, niemal historyczny awans. Na przestrzeni ostatnich trzech miesięcy marka wspięła się aż o pięć pozycji w górę, z kolei w ciągu ostatniego roku — aż o 13.

Sukces Loewe to zasługa Beyoncé?

Zdaniem autorów raportu do sukcesu Loewe przyczyniła się współpraca domu mody z piosenkarką Beyoncé. Na jej specjalne zamówienie dyrektor kreatywny Loewe, Jonathan Anderson, zaprojektował serię kostiumów scenicznych, w których Beyoncé wystąpiła w ramach swojej tegorocznej światowej trasy koncertowej „Rennaissance Tour”.

Wyraziste kostiumy z jednej strony świetnie wpisują się w sceniczny wizerunek Beyoncé, z drugiej zaś — doskonale oddają charakter marki Loewe. Dominuje w nich blask, iluzoryczne wzory i kontrastujące ze sobą kolory.

Z zebranych danych wynika, że w porównaniu z poprzednim kwartałem, w ciągu ostatnich trzech miesięcy wyrobów marki Loewe szukało o 19 procent internautów więcej. Najbardziej poszukiwanym produktem hiszpańskiego domu mody okazały się model koszulki typu tank top o nazwie Anagram — a także jej podróbki.

Dużym zainteresowaniem cieszy się również klasyczny model koszykowej torby z rafii oraz jej najnowsze wersje. Koszulka i torba Loewe znalazły się też w zestawieniu najbardziej pożądanych produktów marek luksusowych.

Historia domu mody Loewe

Loewe to jedna z najbardziej wyrazistych luksusowych marek odzieżowych, a zarazem jeden z najstarszych domów mody na świecie — jego historia liczy już 177 lat. Mimo to nigdy wcześniej Loewe nie udało się zdobyć pierwszej pozycji w rankingu Lyst.

Butik Loewe w Madrycie w 1905 roku.

Butik Loewe w Madrycie w 1905 roku.

Foto: Christian Franzen, domena publiczna, Wikimedia Commons

Marka Loewe powstała w 1846 roku w Madrycie. Jego założycielami była grupa wytwórców galanterii skórzanej i taki właśnie był pierwotny profil działalności marki, która z czasem stała się jednym z najważniejszych europejskich domów mody. W jej portfolio znajdują się nie tylko ubrania, ale również dodatki, perfumy i akcesoria wyposażenia wnętrz.

Choć Loewe hołduje najlepszym tradycjom wyrafinowanego rzemiosła, to kolekcje hiszpańskiego domu mody zawsze przekraczają kolejne granice w modzie. Pełno w nich oryginalnych, innowacyjne pomysły, wyznaczających nowe obszary dla kreatywności.

W 2013 roku dyrektorem kreatywnym Loewe został pochodzący z Irlandii Północnej projektant Jonathan Anderson i to właśnie jemu marka zawdzięcza swoje nowe, odświeżone ob. Specjalnością projektanta są zaskakujące kreacje igrające ze wzrokiem patrzącego, czym udało mu się zaskarbić sympatię gwiazd i młodych miłośników mody na całym świecie.

Hiszpański dom mody pracował na tę pozycję przez kilka ostatnich sezonów. Udane kolekcje i kolaboracje — między innymi z amerykańską piosenkarką Beyoncé — przyniosły marce duży komercyjny sukces.

Loewe na szczycie rankingu The Lyst Index

Pozostało jeszcze 94% artykułu
Moda
Milion sprzedanych sukienek. Nell Diamond o sukcesie swojej marki
Materiał Promocyjny
Koszty leczenia w przypadku urazów na stoku potrafią poważnie zaskoczyć
Moda
Stella McCartney zrobiła odważny krok i rozpoczęła nowy rozdział w życiu zawodowym
Moda
Kim inspirowała się Ivanka Trump wybierając strój na inaugurację prezydentury ojca? Ciekawa teoria
Moda
Strój Melanii Trump na inauguracji męża nie był przypadkowy. "Wysłała jednoznaczny komunikat"
Moda
Dziedzictwo Iris Apfel: obrazy i przedmioty osobiste należące do projektantki idą pod młotek