Robienie makijażu w pociągu zakazane? Skandal w Chinach

Filmik, który jakiś czas temu opublikowały linie China Railways, wywołał niemilknące kontrowersje. Chodzi o spot reklamowy, w którym pasażerki proszone są o niewykonywanie makijażu w pociągu. Zdaniem linii pasażerowie skarżą się na kobiety malujące się w środkach transportu. Internauci wytykają liniom kolejowym brak logiki w tej narracji.

Publikacja: 21.09.2023 21:18

China Railways wypuściło kontrowersyjną kampanię reklamową.

China Railways wypuściło kontrowersyjną kampanię reklamową.

Foto: Adobe Stock

Dobre wychowanie wymaga, aby w środkach transportu publicznego zachowywać się w określony sposób. Niewskazane są głośne rozmowy przez telefon, przepychanie się do wejścia przed wysiadającymi pasażerami czy stawianie torby na wolnym miejscu, gdy dookoła panuje tłok.

Chiny jednak chcą iść krok dalej – przekonać kobiety, że poprawianie makijażu w środkach transportu jest gorszące i niekulturalne. Mając na uwadze społeczną presję, jaka nakładana jest na Chinki w kontekście nienagannego wyglądu oraz fakt, że w chińskiej komunikacji miejskiej od lat istnieje problem molestowania seksualnego, trudno nie zadać sobie pytania: czy robienie makijażu podczas jazdy autobusem to faktycznie sprawa tak wielkiej wagi?

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
SPOŁECZEŃSTWO
Kobiety i mężczyźni w Polsce inaczej widzą zagrożenia cyberatakiem. Ekspert ostrzega
SPOŁECZEŃSTWO
Rusza obowiązkowy pobór kobiet do wojska w Danii. Jak inne kraje regulują tę kwestię?
Styl życia
Olivia Munn ostro krytykuje plan kobiecego lotu w kosmos. „To rozpustne”
SPOŁECZEŃSTWO
Oprawcy w białych rękawiczkach. Alarmujące dane o przemocy rówieśniczej w szkołach średnich
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Styl życia
Pokolenie Z odważnie definiuje priorytety finansowe na 2025 r. Oto cel nr 1 młodych