Reklama
Rozwiń
Reklama

Promocja równości kobiet zaszła w Polsce za daleko? „Odwrócona dyskryminacja”

Z raportu Ipsos „(Nie)równość płci w Polsce” wynika, że prawie połowa Polaków jest zaniepokojona tym, jak daleko zaszyły działania, których celem jest zniwelowanie różnic w funkcjonowaniu kobiet i mężczyzn na różnych polach. Badanie pokazuje także, jakie stereotypy dotyczące płci są wciąż obecne.

Publikacja: 18.03.2025 14:10

53 proc. badanych uważa, że od mężczyzn oczekuje się więcej w kwestii wspierania równości płci.

53 proc. badanych uważa, że od mężczyzn oczekuje się więcej w kwestii wspierania równości płci.

Foto: Adobe Stock

W badaniu, na podstawie którego opracowano wspomniany raport, pochylono się nad dwoma zasadniczymi problemami: postrzeganiem równości płci przez Polki i Polaków oraz stereotypami dotyczącymi płci, które funkcjonują w społeczeństwie. 

Równouprawnienie płci oczami Polaków

Pozostało jeszcze 96% artykułu

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Styl życia
To „tylko” internet? Prawdziwe oblicze przemocy wobec kobiet w sieci
Styl życia
Robot, który staje się „członkiem rodziny”. Polska klasa średnia ma swój kolejny symbol
Styl życia
Japońskie korporacje zmieniają zasady dotyczące wyglądu pracownic
Styl życia
Internet zalewa fala fioletowych zdjęć profilowych. Mobilizacja w sprawie kobiet, jakiej dawno nie było
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Styl życia
Pokolenie Z zmienia definicję zaangażowania w pracę. Pracodawcy mają się czego bać?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama