Promocja równości kobiet zaszła w Polsce za daleko? „Odwrócona dyskryminacja”

Z raportu Ipsos „(Nie)równość płci w Polsce” wynika, że prawie połowa Polaków jest zaniepokojona tym, jak daleko zaszyły działania, których celem jest zniwelowanie różnic w funkcjonowaniu kobiet i mężczyzn na różnych polach. Badanie pokazuje także, jakie stereotypy dotyczące płci są wciąż obecne.

Publikacja: 18.03.2025 14:10

53 proc. badanych uważa, że od mężczyzn oczekuje się więcej w kwestii wspierania równości płci.

53 proc. badanych uważa, że od mężczyzn oczekuje się więcej w kwestii wspierania równości płci.

Foto: Adobe Stock

W badaniu, na podstawie którego opracowano wspomniany raport, pochylono się nad dwoma zasadniczymi problemami: postrzeganiem równości płci przez Polki i Polaków oraz stereotypami dotyczącymi płci, które funkcjonują w społeczeństwie. 

Równouprawnienie płci oczami Polaków

Pozostało jeszcze 96% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Styl życia
Kim jest dziś ojciec dla Polaków? „Widać trend do budowania bliskich i otwartych więzi”
Styl życia
Francja idzie na wojnę z urządzeniami elektronicznymi. Będą nowe zakazy dotyczące dzieci
Styl życia
Pokolenie Z odrzuca zawodowe marzenie rodziców. „Zbyt duża odpowiedzialność”
Styl życia
Pokolenie Z pokochało tę lalkę. Chętni stali po nią w wielogodzinnych kolejkach
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Styl życia
Zbliża się wyjątkowa aukcja pamiątek po księżnej Dianie. Eksperci spodziewają się rekordu