Reklama

Kim jest dziś ojciec dla Polaków? „Widać trend do budowania bliskich i otwartych więzi”

Z badania „Kim jest dla Polaków tata?” wynika, że ojcowie odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu charakteru swoich dzieci. Większość Polaków postrzega ojca jako osobę, która uczyła ich pracowitości i uczciwości lub pełniła funkcję mądrego przewodnika.

Publikacja: 23.06.2025 18:45

Z badania "Kim jest tata dla Polaków" wynika, że w ojcu najbardziej cenimy jego mądrość życiową.

Z badania "Kim jest tata dla Polaków" wynika, że w ojcu najbardziej cenimy jego mądrość życiową.

Foto: Adobe Stock

Badanie „Kim jest dla Polaków tata?” zostało zrealizowane przez serwis Prezentmarzeń w maju 2025 r., metodą CAWI. Wzięło w nim udział 1190 respondentów. 

30 proc. z nich odpowiedziało, że postrzega ojca jako osobę, która uczyła ich pracowitości i uczciwości, a dla 20 proc. tata pełnił funkcję mądrego przewodnika. Duża część ankietowanych (25 proc.) wskazała, że tata dawał wsparcie i poczucie bezpieczeństwa, a następnie uczył zasad moralnych i odwagi (25 proc.). Z odpowiedzi badanych wynika, że główne wartości przekazywane przez tatę to odpowiedzialność (45 proc.) oraz pracowitość i wytrwałość (30 proc.). 

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Styl życia
Pokolenie Z nie szuka romansów w aplikacjach randkowych. Woli inną przestrzeń
Styl życia
Sophie Turner odpiera zarzuty o zaniedbywanie córek. Zdecydowana reakcja aktorki
Styl życia
AI staje się nowym „przyborem szkolnym”. Zagrożenie czy stymulator rozwoju?
Styl życia
Zapachy mogą pomóc w walce ze stresem? Japończycy rzucają nowe światło na to zagadnienie
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Styl życia
Koniec wieczorów panieńskich, jakie znamy? W ich organizacji daje o sobie znać nowy trend
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama