Ángela Molina ma 67 lat i imponujący aktorski dorobek. Grała w filmach Giuseppe Tornatore, Luisa Buñuela i Pedra Almodóvara, w Hiszpanii uchodzi za ikonę kina. Ale internet zaczął się o niej rozpisywać dopiero niedawno, gdy pojawiła się w nowej kampanii marki ZARA. Na ustach świata mody od kilku tygodni są też pierwsze Supermodelki: Cindy Crawford (57 lat), Christy Turlington (54 lata), Naomi Campbell (53 lata) i Linda Evangelista (58 lat). Vogue zamieścił ich wspólne zdjęcie na okładce najbardziej prestiżowego numeru w roku, tzw. September Issue. Poprzednio razem były w Vogue’u prawie 30 lat temu.
Przed rokiem głośno było o Maye Musk, 74-letniej wówczas matce Elona, która pojawiła się w kostiumie kąpielowym na okładce magazynu Sports Illustrated. Kilka miesięcy później 86-letnia aktorka Vanessa Redgrave pojawiła się w kampanii brytyjskiej marki Burberry. Wszystkich i tak zaskoczył filipiński Vogue. Na swoją okładce zamiast modelki pokazał Apo Whang-Od, ostatnią na Filipinach kobietę robiącą tatuaże tradycyjną metodą. Nie byłoby w tym pewnie nic dziwnego, gdyby nie fakt, że ma ona… 106 lat. „Wierzymy, że koncepcja piękna musi ewoluować i pokazywać różnorodne twarze. To, o czym mamy nadzieję mówić, to piękno ludzkości” - powiedziała Bea Valdes, redaktorka naczelna Vogue Philippines.
Przed rokiem głośno było o Maye Musk, 74-letniej wówczas matce Elona, która pojawiła się w kostiumie kąpielowym na okładce magazynu Sports Illustrated.
„Srebrna fala” w reklamach
W reklamach znanych marek pojawia się coraz więcej kobiet ze srebrnymi włosami i zmarszczkami. Ale to nie jest chwilowym trendem. W 2015 roku było głośno o 80-letniej wówczas pisarce Joan Didion, autorce uznanej przez krytyków książki „Rok magicznego życia”. Nie dlatego, że wydała kolejną powieść, tylko dlatego, że wystąpiła w reklamie okularów przeciwsłonecznych domu mody Céline. „Jest amerykańską ikoną, może być także ikoną mody” - powiedział słynny fotograf Juergen Teller, który ją sfotografował. Nie minęło wiele czasu, jak marka Yves Saint Laurent ogłosiła, że gwiazdą ich kampanii została 71-letnia wtedy ikona muzyki folk - Joni Mitchell. W reklamach od lat pojawia się 101-letnia Iris Apfel, ekscentryczna amerykańska projektantka wnętrz. Kiedy rok temu stworzyła dla H&M własną kolekcję, w dniu premiery w kolejce po nią ustawiały się... nastolatki. Aktorki Charlotte Rampling, Jessica Lange i Catherine Deneuve występowały w reklamach kosmetyków NARS, Marc Jacobs Beauty i Louis Vuitton, gdy były po 60-tce, a ich koleżanka po fachu, Brytyjka Judi Dench, pojawiła się na okładce jednego z magazynów modowych w wieku 85 lat. „To ikony, są niesamowite. Mają coś do powiedzenia. Mają też zmarszczki – powiedziała Alice Ericsson, dyrektorka kreatywna agencji reklamowej Grey Advertising.