Reklama

Niepokojące zjawisko we Francji. Dziecięce salony urody i spa zyskują popularność

We Francji rozprzestrzenia się wśród dzieci niepokojące zjawisko. Mowa o salonach piękności i centrach spa przeznaczonych dla dziecięcych klientów. Miejsca te zyskują coraz większą popularność. Lekarze i psycholodzy biją na alarm.

Publikacja: 17.03.2025 12:22

Korzystając z internetu dziewczynki obserwują to, co jest modne, a tym samym bardzo poważnie podchod

Korzystając z internetu dziewczynki obserwują to, co jest modne, a tym samym bardzo poważnie podchodzą do swojego wyglądu i starają się podążać za nierealistycznymi standardami piękna, które promują influencerki.

Foto: Adobe Stock

Panuje powszechna zgoda co do tego, że kilkuletnie dzieci powinny zajmować się beztroską zabawą z rówieśnikami. Pewne jest też, że ich własny wygląd – ani w tak młodym, ani w późniejszym wieku – nie powinien wzbudzać w nich jakichkolwiek kompleksów.

Dziecięce salony piękności i centra spa – nowy trend wśród małych Francuzek

Tymczasem we Francji coraz większą popularność zyskują dziecięce salony piękności i spa, które zdaniem ekspertów stanowią zagrożenie zarówno dla zdrowia fizycznego, jak i psychicznego dzieci. Zjawisku przyjrzał się dziennik „The Telegraph”.

Właściciele tego rodzaju salonów wykorzystują pragnienie wielu dziewczynek, które chcą poczuć się jak księżniczki, a także głośne od pewnego czasu zjawisko „beauty kids”. Poza wizualną otoczką, usługi tych lokali właściwie w niczym nie różnią się od swoich „dorosłych” odpowiedników. Dzieciom wykonuje się zabiegi oczyszczające na twarz, maseczki i masaże – nie tylko twarzy, ale czasem również całego ciała. Do tego manicure, pedicure oraz wykonanie pełnego makijażu.

Często młode klientki dostają w kieliszku napój bezalkoholowy wyglądający jak wino musujące – zupełnie tak, jak w luksusowych salonach piękności, których oferta jest skierowana do osób dorosłych. W niektórych salonach dziewczynki – świeżo po zabiegach i w makijażu – biorą udział w sesji zdjęciowej. Niektóre salony organizują nawet zamknięte imprezy z bezalkoholowymi napojami i przekąskami.

Czytaj więcej

Nieletni nie będą mogli kupować „dorosłych” kosmetyków? Powstał projekt ustawy
Reklama
Reklama

Z czego wynika popularność salonów urody dla dzieci?

Przedstawiciele francuskiej federacji firm działających w branży kosmetycznej w rozmowie z dziennikiem „Le Parisien” przyznają, że dziecięca branża wellness rozwija się dość prężnie. Pomimo cen w salonach zaczynających się od kilkudziesięciu i sięgających nawet kilkuset euro (w zależności od pakietu usług), miejsca te są tak popularne, że wiele z nich ma już komplet rezerwacji na wiele miesięcy do przodu.

Zdaniem ekspertów zjawisko, które obserwuje się we Francji, stanowi pokłosie fenomenu „beauty kids”, który jest popularny zwłaszcza wśród dziewczynek. Udowadnia też, że oficjalna polityka serwisów społecznościowych, zgodnie z którą nie powinny z nich korzystać dzieci poniżej 13. roku życia, nie ma żadnego pokrycia w rzeczywistości.

Korzystając z internetu dziewczynki obserwują to, co jest modne, a tym samym bardzo poważnie podchodzą do swojego wyglądu i starają się podążać za nierealistycznymi standardami piękna, które promują influencerki. Zdaniem psychologów to prosta droga do zaniżania własnej samooceny i problemów psychicznych.

Czytaj więcej

Marki z branży beauty apelują do nastolatek, aby nie kupowały „dorosłych” kosmetyków

Sytuacja jest o tyle niepokojąca, że – jak zauważa „The Telegraph” – nic złego w korzystaniu z salonów piękności nie widzą matki dziewczynek. Ich zdaniem to świetna zabawa i okazja, aby ich córki poczuły się jak księżniczki. Tymczasem przeciwnicy nowego trendu wskazują też na ryzyko seksualizacji dzieci.

Lekarze podkreślają również zagrożenie, jakie niesie ze sobą stosowanie nieatestowanych kosmetyków, które mogą zaszkodzić zdrowiu dzieci. Mowa również o tak zwanych kosmetykach naturalnych. W ubiegłym miesiącu francuskie stowarzyszenia dermatologów i dermatologów dziecięcych wydały w tej sprawie opinię przestrzegającą przed zabiegami w dziecięcych spa i salonach urody.

Reklama
Reklama
Uroda
Miss Universe 2025: dr Gabrielle Henry uległa wypadkowi. Komentarz organizatora
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Uroda
Ekstremalny występ Miss World Chile 2025. Złamała wszelkie schematy, prezentując swój talent
Uroda
Fakt, o którym się nie mówi: Saunowanie w stroju kąpielowym niebezpieczne dla zdrowia
Uroda
Twórczyni marki Kosas udowadnia, że o sukcesie mogą zadecydować niewielkie kroki
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Uroda
Miley Cyrus nie jest jedyną gwiazdą, która żałuje, że uległa modzie na tatuaże
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama