Biznesowy raj? Szwajcarki inspirują do działania w branży e-commerce

Według najnowszych danych w Szwajcarii coraz więcej kobiet decyduje się na samodzielną działalność w branży e-commerce. Przedsiębiorczyń jest dwa razy więcej niż 20 lat temu. Choć nadal przeważają w tym sektorze mężczyźni, coraz więcej pań znajduje w sobie odwagę i siłę na dołączenie do tego grona.

Publikacja: 05.12.2023 17:06

Branża e-commerce przeżywa w ostatnich latach prawdziwy rozkwit.

Branża e-commerce przeżywa w ostatnich latach prawdziwy rozkwit.

Foto: Adobe Stock

I trudno się dziwić, skoro e-commerce oferuje mnóstwo możliwości i daje perspektywy dalszego rozwoju. Niezależny szwajcarski magazyn "Ladies Drive" wymienia najbardziej interesujące obszary, w których Szwajcarki radzą sobie coraz sprawniej.

W Szwajcarii branża e-commerce przeżywa w ostatnich latach prawdziwy rozkwit. Jej udział w sprzedaży detalicznej stale rośnie i według najnowszych danych, w minionym roku wynosił 12 proc. W niektórych branżach odsetek ten jest już znacznie wyższy, co szczególnie dotyczy tych towarów, które można łatwo zamówić online, a także takich, które nie są narażone na zniszczenia w trakcie transportu, nie psują się pod wpływem temperatury ani też nie muszą być przymierzone. Przy czym warto podkreślić, że w branżach takich jak moda i środki żywności, producenci wykazują się imponującą kreatywnością w rozwiązywaniu potencjalnych problemów wynikających z transportu czy braku możliwości przymierzenia zamówionego ubrania.

Pozostało 86% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
Kosmetyki stworzone przez Polki podbijają Skandynawię. Zaczęło się od problemów ze skórą
Biznes
Pada mit o emocjonalnym stylu zarządzania kobiet. Zaskakujące wyniki badania
Biznes
Co zniechęca Polki do prowadzenia firmy? Zaskakujące wyniki badania
Biznes
Joanna Trepka, twórczyni marki L37: Koszty biznesowych błędów wzięli na siebie moi rodzice
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Biznes
Od chaosu do sukcesu. Właścicielki marki The Odder Side o tym, jak ją budowały
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska